Wanneer ben je te zwaar voor een paard ? :s

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diedjee

Wanneer ben je te zwaar voor een paard ? :s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 13:56

Er mailde mij net een vrouw die een leasepaard voor me had maar ze wilde weten hoeveel ik weeg. Dus ik zeg dat ik 1,66 ben en 75 kilo weeg. Maar ik was te zwaar voor haar kwpn'er van 1,66 ik moest maar een groter paard zoeken. Sorry hoor maar zelfs als ik op een E-pony zit ziet het er nog normaal uit en krijg ik niet de indruk dat ik te zwaar ben :s Moet ik met mn dwergelengte van 1,66 op een paard van 1,80 kruipen ofzo ? Ik voel me echt ff pissig nu..Net of ik een of ander vet varken ben. Terwijl ze me niet eens heeft gezien >;)

pubelia

Re: Wanneer ben je te zwaar voor een paard ? :s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:02

ik rij op tinkers van 1.40 en ik ben 1.60 en ik weeg 112 (ongeveer) dus vind het grote onzin dat jij niet op een paard van 1.66 mag rijden. Maar Je kan pissig zijn op die vrouw van de ene kant begrijp ik dat wel maar, je moet gewoon denken dat ze jou niet waard is om daar te komen rijden....

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:03

een paard kan goed ongeveer 1/5 van zijn eigen gewicht dragen, dus je bent nog niet snel té zwaar!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:08

Te zwaar is een lastig begrip.
Als een zwaar iemand perfect in de beweging van een paard meegaat heeft hij daar minder last van dan een meisje van 50 kg die maar tegen zijn bewegingen in zit te hupsen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:12

Ja joh, het is HAAR paard dus ZIJ maakt de regels. Kun je 1x of 10x kwaad om worden, 't is niet anders.
Persoonlijk heb ik liever een ruiter van 100 kilo op m'n pony die netjes rijdt, dan eentje van 50 die op z'n rug zit te hotseflotsen. Maar er zijn mensen die er anders over denken.

Diedjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 14:13

Sonja schreef:
Ja joh, het is HAAR paard dus ZIJ maakt de regels. Kun je 1x of 10x kwaad om worden, 't is niet anders.
.

Dat snap ik ook wel maar kan ik er nog wel pissig om zijn..

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:18

Sonja schreef:
Persoonlijk heb ik liever een ruiter van 100 kilo op m'n pony die netjes rijdt, dan eentje van 50 die op z'n rug zit te hotseflotsen. Maar er zijn mensen die er anders over denken.

Idd het is mijn paard!
Mijn regels!
Kwpner van 1.62

Diedjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 14:21

achjoh laat maar het zal wel aan mij liggen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:23

Nee hoor ik kan het me heel goed voorstellen. Maar dat kom je nou eenmaal tegen als je andermans paard rijdt cq wilt rijden. Dan moet je je schikken naar de grillen van de eigenaar.

Ik heb ook regels voor onze paarden, waar bijrijders wel eens niet blij mee zijn denk ik...

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:25

Sjonniej schreef:
Te zwaar is een lastig begrip.
Als een zwaar iemand perfect in de beweging van een paard meegaat heeft hij daar minder last van dan een meisje van 50 kg die maar tegen zijn bewegingen in zit te hupsen.

Idd - Als er iemand op mijn paard mag rijden - moet degene kunnen rijden én niet te zwaar zijn....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:30

Wat ben ik dan wel voor een pony van 1.20?
Als ik 40/45 weeg..

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:31

Die eigenaresse VINDT haar te zwaar, al is ze dat niet. Dit gaat niet over feiten maar over meningen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:32

Als je goed rijdt is dat geen probleem. Als je kontjeboem in het zadel zit is dat een gewicht als een olifant.

Nicky_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:34

superwoman schreef:
Sonja schreef:

Idd het is mijn paard!
Mijn regels!
Kwpner van 1.62

met 75 kg kan je toch nog wel op een kwpn'er van 1.62 rijden
Wat moet ik dan wel niet zeggen als ik 1.73 ben, 67 weeg en nog wel eens op een D & E pony kruip??
Enne ik zit ook nog wel eens op een shetlander

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:37

Ik denk dat het erg om het gevoel gaat van een eigenaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zou staan te springen om mijn paard te verleasen aan mensen bovn de 100 kilo. Ik heb een ruin van ruim 1.75 dus hij zou het goed aankunnen maar is puur mijn gevoel. Het is tenslotte MIJN paard ook al issie groot wil niet zeggen dat het maar een paard is voor zware mensen. Ik ben zelf ook niet mager maar echt mensen die veel zwaarder zijn dan ik, nee doe toch maar niet.
Als je boos wordt om zoiets moet je zelf een paard kopen en daar over beslissen, zolang je andermans paarden wilt rijden moet je rekening houden met de eigenaars

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:38

Ik heb een maxium in mijn hoofd van 70 kg
Daarbij woog ze in haar mail 75-80.
Voor mijn paard moet het ook leuk blijven
Ik loop ook liever niet met en zware rugzak.....

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:39

Citaat:
Ik denk dat het erg om het gevoel gaat van een eigenaar

idd het verschil is 20 kg met mij ....

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:40

superwoman schreef:
Ik heb een maxium in mijn hoofd van 70 kg
Daarbij woog ze in haar mail 75-80.
Voor mijn paard moet het ook leuk blijven
Ik loop ook liever niet met en zware rugzak.....

Een grote man kan dan ook niet op je paard rijden

CouCou

Re: Wanneer ben je te zwaar voor een paard ? :s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:41

gaan we weer die discussies krijgen, zucht....

(sorry)

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:42

ik kan het me goed voorstellen, maar als ik het goed begrijp is het jouw paard? Beetje matig om het via bokt uit te vechten eigelijk.
Wat ik nog vergeten was, was het type paard. Een rank beestje van 1.62 is echt niet blij met 80 kilo terwijl een degelijk stevig paard van dezelfde grote het aan ZOU KUNNEN

Diedjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 14:43

IK heb mijn excuses aangeboden dat ik dit topic heb geopend...
En ik ben niet kwaad, ik vind pissig iets anders dan kwaad. Natuurlijk is het haar paard en moet zij dat zelf weten ik zou ook geen tientonner op mijn paard zetten maar ik ben hierdoor nog nooit "afgewezen" dus het kwam bij mij gewoon nogal kwetsend over. Als ik nou zelf ook het idee zou hebben dat een paard doorzakt terwijl ik opstijg.. maar naar mijn mening kan een paard wel wat hebben en zeker 75 kilo. Maar goed ik heb mijn excuses aangeboden voor het feit dat ik "kwaad" ben meer kan ik nie doen.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:44

Curly85 schreef:
ik kan het me goed voorstellen, maar als ik het goed begrijp is het jouw paard? Beetje matig om het via bokt uit te vechten eigelijk.
Wat ik nog vergeten was, was het type paard. Een rank beestje van 1.62 is echt niet blij met 80 kilo terwijl een degelijk stevig paard van dezelfde grote het aan ZOU KUNNEN

Wederom; een paard kan prima 1/5 van zijn eigen gewicht dragen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:45

goh dan moet ik me ook schamen ik heb 1x zonder zadel met een vriendin achterop buiten gereden op [naam] en die is ongeveer 1.58..
hoe zwaar zouden wij samen zijn.. uhm ongeveer 90 kilo?

ik vind 75 niet te zwaar maar goed, als de eigenaar het niet wil zou ik op zoek gaan naar een ander paardje

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:46

Ik begrijp de eigenares wel hoor, het is tenslotte haar paard. Het maximum van iemand die op mijn paard gaat is 65 kg en ik doe er dan ook zelf zoveel mogelijk aan om niet meer te wegen.

Zoek gewoon lekker gezellig verder naar een ander leasepaard. Je vind wel iets.

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:46

oke ik snap het voortaan even nadenken in plaats van een opwelling. Tja een afwijzing is altijd rot maar ik denk niet dat het een principe van 'doorzakken' is maar meer het idee wat zij bij haar paard heeft.

Tja het KAN 1/5 dragen maar de eigenaar WIL het niet. punt klaar toch lijkt mij zo. Ik laat echt niet iemand van (700:5)=140 kilo op Ian rijden, no way