Werkt deze nu beter dan de gewone kk ultra? Ik heb een gewone kk ultra en mijn ervaring is dat de meeste paarden er goed op lopen, maar dat sommigen liever een enkelgebroken watertrens hebben.
Ik vraag mij af of je wel wat merkt van dat nieuwe 'ronde schijfje' in de olijf.
Mag je er ook mee starten op wedstrijden? (het is toch feitelijk een gewone dubbelgebroken watertrens zonder hefboomwerking?)
En dan dit bit? Is dit ook weer beter dan de gewone kk ultra?

Zelf heb ik 1 paard een tijdje met dit bit gereden (turnado):

Dit is een enkelgebroken watertrens van aurigan waarbij het knikpunt in het midden iets anders is t.o.v. de conventionele watertrensen. Voor het paard dat ik toen reed was het een fijn bit, maar de dubbelgebroken kk ultra was nog fijner. Maar voor mijn gevoel had ik net zo goed een gewone watertrens van aurigan kunnen lenen. Het paard heeft een gevoelige mond, maar weinig ruimte. Een dikke bustrens (2.5 cm dik) was een heerlijk bit voor dit paard, maar ze kon haar mond niet meer dichtdoen dan. Een gewone watertrens (lichtgewicht) van rvs leek wat te licht. En daarom dus een aurigan geprobeerd (zwaar, massief). Maar zelf had ik eerder het idee dat het gewicht+ materiaal gewoon prettiger was dan dat het model van het bit het deed. Op de kk ultra 18 mm loopt ze beter, hier kauwt ze meer op.
. Ik heb een dubbelgebroken K&K gehad, maar mijn paard loopt 10 x fijner en beter op zijn Myler bit. De schuimvlokken vliegen er nu vanaf, dat was eerst niet zo.

, maar ze is best sterk en niet zo makkelijk na te rijden en ik zou graag hebben dat ze wat meer afkauwt, dus hier mijn vraag wat raden jullie aan