Paard is bang van Lik-it

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Paard is bang van Lik-it

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:51

Ik heb onlangs een lik-it gekocht maar mijn paard is er een beetje bang van...
Hebben jullie tips?

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:02

Uit de stal halen: het is bedoeld om het op stal staan leuker te maken, niet enger.

Ik weet niet of hij in een houder hangt, maar misschien kun je de lick-it zonder houder vanuit je hand aan hem presenteren. Als hij door heeft hoe lekker het is krijgt hij misschien wel interesse. Sommige paarden lusten het gewoon niet.

_Dunja_

Re: Paard is bang van Lik-it

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:02

Had de mijne ook last van.
Haal hem van het touw af en houd deze gewoon in je handen en laat je paard eraan ruiken en hang hem dan weer op.
Herhaal dit iedere keer als je op stal bent en dan gaat de angst vanzelf en weg.
En voor je het weet koop je iedere week een nieuwe

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:06

Me verzorgfjord kijkt er nooit naar om als hij ophangt. Als we hem in der voorbak leggen dan istie binnen een uur op. Het verschil is wel dat ze er niet bang voor is, maar niet de moeite wilt doen om de hoofd op te tillen ofzo
Met de tips van hierboven kan je het wel proberen

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 21:21

Als ik hem in mijn handen hou likt hij er wel van. Hij lust het wel
Zal hem een beetje laager hangen, hij hangt eigenlijk wel een beetje te hoog

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:23

Mijn paard wil er ook niks van weten

Tancreda4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:24

Mijn knollie had eerst zoiets van: Ahh, vaag ding!! Maar gewoon laten hangen (niet in het midden, ik had m gewono tegen de muur hangen, dus hangt ie niet steeds in de weg). Ze is er uiteindelijk gewoon aan gewend. Duurde even voordat ze er ook gebruik van ging maken, nu zijn ze binnen no time op

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:30

die van mij stootte er alleen zijn kop maar tegen en vond er verder niks aan... dus heb m weggehaald.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:39

Ik zou hem juist gewoon lekker laten hangen, liefst midden in de stal, paard even lekker met rust laten en ze wennen er binnen een uurtje aan!

Zo was de mijne bang voor de Jollybal, had ik hem daar gehangen voor der eten, tja, toen moest ze hem wel met haar hoofd opzij duwen voordat ze kon eten, moet je kijken hoe snel die ineens niet eng meer was :p

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:28

beetje een domme vraag
maarrr wat is een lik-it

Alayda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:55

Mijn pony was er meteen verzot op!
Ik zou hem inderdaad in het begin niet "los" hangen maar ergens aan zijkant en dan niet te hoog.

Trouwens even vraagje...
Hebben jullie ook zo'n moeite en ruzie altijd met die verpakking van die Lik-it's???
Misschien is er wel een handig trucje voor maar die heb ik nog steeds niet uitgevonden... :S

Cabsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:36

Ik had ook een Lik-it voor mijn pony opgehangen. Dat vond hij al eng en nadat hij een paar keer zijn hoofd ertegen gestoten had, hoefde hij hem echt niet meer. Dus heb ik hem er maar uit gehaald.
Maar ik had ook wel moeite met de verpakking van die Lik-it. Erg lastig.

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:42

Mijn paard heb ik een tijdje terug voor het eerst een lik-it gegeven. Ik had alleen niet goed gekeken naar de smaak, het blijkt dus een zoute te zijn. Hij keek er eerst niet naar om maar als ik nu op stal kom zie ik dat hij er toch aan likt. Alleen is het smaakje niet zo lekker voor hem dat hij er binnen no time doorheen is. Dus ben benieuwd als ik er echt een lekkerder smaakje in doe
Het paardje dat naast de mijne staat had een appel smaak en als dat paardje er mee bezig is dan komt die lik-it tegen de tralies waardoor de mijne er bij kan en dan staan ze gezellig samen te likken

Ik denk dat het ook kan helpen als je hem een tijdje in de voerbak legt en dan misschien daarna ophangen?

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:15

in de voerbak leggen en dan brok eroverheen gooien en beetje stro. dan moet hij gaan zoken naar z'n brok en ontdekt hij gelijk dat een lik it niet eng is

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:25

bonitobol schreef:
beetje een domme vraag
maarrr wat is een lik-it

Vragen zijn niet dom, en zeker als jij dan nog moet vragen wat een lik-it is heb je helemaal geen recht van spreken dat het een domme vraag is.

Gewoon uit z'n stal halen; ik zie het probleem niet. Ben je ook nog voordeliger uit omdat je niet elke week zo'n nieuw ding moet kopen omdat je paard er verzot op is. Daarbij (mijn mening) vind ik het zoete troep, dat meer kwaat dan goed doet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:42

bonitobol schreef:
beetje een domme vraag
maarrr wat is een lik-it

Een soort zoutliksteen in lollie uitvoering.

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:26

als het goed is moet je er een beschrijving bij hebben gehad waar op staat dat als je paard het niet wilt, je hem dan moet verwijderen.

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:47

Ik heb er ook één. Als ik hem in mn handen heb vind Ginger het eng, maar als ie in de stal hangt juist weer niet (tja, Ginger he ) Een paar weken geleden heeft ze dat ding ook gesloopt, lag ie 's ochtend in de stal, en Ginger had dat lik ding dus helemaal op Vind ze ook niet echt stevig moet ik zeggen...

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:50

mijn paarden hebben er ook elk één maar kijken er niet naar om.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:35

achja.. kun je hem er niet gewoon laten hangen? of ergens anders in doen/aan doen? je paard moet er maar aan wennen.. als je bijv. op concour bent en er staat een eng bord ofzo kun je die ook niet weghalen

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:45

die van mij vond het eerst ook eng.heb er toen wat brokjes opgelegd en langzaam begon hij die brokjes te pakken en merkte hij waarschijnlijk dat dat enge ding hem niet op zou eten.Nu gaat het goed en is hij er helemaal verzot op.
Of je zou het blok eerst in zn voerbak moeten leggen.Als hij er dan aan zit en het lekker vind kun je het weer in de houder hanger.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:50

Haha, dit komt me heeeel bekent voor Wat zien die beesten er toch in vraag je je af! De mijne hangt weer in haar nieuwe stal...onaangebroken!

wenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:54

bij ons eten de paarden te likit soms in een dag op. We stoppen nu maar niet te vaak een nieuwe erin want die zijn zo op. Een van onze paardenheeft inmiddels al twee likithouder kapot gekregen.Ik vind daarom dat ze ook niet sterk zijn

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:01

ben niet heel dol op lik-it. Vind ze erg duur, vooral als je ziet dat ze idd in een uur op zijn. Mijn Welsh vind hem niet eng, het is eten, dat gaat er altijd wel in. Maar toen ie op was, heb ik geen nieuwe erin gehangen, maar een zoutsteen doormidden gezaagt en die erin gehangen. Dat vinden ze ook aardig boeiend

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:16

mijn paard gaf er ook niks. om hij begreep niet wat hij moest doen. tot dat ik zo'n bovendeksel er af haalde. Nou binnen een dag was hij op. Nu hang ik hem wel met bovendelksel. zodat hij er wat langer mee doet. Nou nee hoor.

Daarom koop ik ze ook niet echt meer voor hem. Afventoe. Nu krijg hij een hymalay geval.En daar doet hij wat langer meer een week of 3/4