Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
mememe schreef:sommige mensen hebben hem om de neusriem maar waarom?
eefjuh112 schreef:Ja, het is een drukverdeler, maar de meeste mensen hebben het gewoon voor de leuk
Damber schreef:Het is een drukverdeler, net als een gelpad. Ik ben er niet zo voor, vaak levert het drukplekken op.. doordat het gaat knellen... maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik zelf heb er niet zoveel verstand van.
Smeejj schreef:Omdat het het zadel smaller maakt, dus anders..

loutjuh schreef:in principe moet een bontje niet nodig zijn als je een goed (en dan ook ECHT GOED) passend zadel hebt. zoals smeejj al zegt, als je een goed passend zadel hebt en je legt er een bontje onder verandert de vorm als nog (smaller) . Daarnaast komen je hulpen ook minder door met een bontje er tussen. Je zit eigenlijk al hoog op de paardenrug door een zadel en hoemeer je er tussenlegt hoe minder gevoel er is. volgens mij is het gewoon mode geworden om zo'n ding onder je zadel te hebben liggen. Ik had het ook altijd maar ben daar inmiddels vanaf gestapt.
(tenzij het een echte medische reden heeft dan..)

Maris89 schreef:Damber schreef:Het is een drukverdeler, net als een gelpad. Ik ben er niet zo voor, vaak levert het drukplekken op.. doordat het gaat knellen... maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Hoe kan het nou drukplekken veroorzaken als het de druk verdeeld!?Ik zelf heb er niet zoveel verstand van.