Les op simulator

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Roxx

Les op simulator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 13:34

Weet iemand of je er ergens in het noorden van het land les kunt krijgen op een simulator? Ik zou mijn doorzitten namelijk graag nog wat willen verbeteren, maar vind mijn paard te jong om daar al teveel mee aan het werk te gaan.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:43

Hier heb ik nog nooit van gehoord. Kijk anders een op google.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:54

hihi toen ik het las dacht ik echt; bestaat dat dan? ik heb echt geen idee...kun je niet op een ander ouder paard oefenen? of anders een keer een boerse kroeg instappen...wie weet staat daar een nep-stier om te oefenen?! (grapje he natuurlijk!)

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:59

opzich wel heel gaaf als dat zou kunnen!
Heb alleen geen idee of dat wel bestaat?

Als je op een simulater dat soort dingen kunt oefenen zou je heel veel 'ruiterfouten' qua zit, sterkte van tuigels, beendruk e.d. kunnen optimaliseren.

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 15:10

Het schijnt echt te bestaan! In de Randstad is er een manege die dit heeft. Is weliswaar bedoeld om beginnende ruiters op te leren draven, maar het leek me ook wel handig om het doorzitten op te oefenen. Maar goed, dat is me net even iets te ver. Vandaar dus mijn vraag of iemand in het Noorden ook zoiets heeft.

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:13

ik ken de manege die jij bedoeld als enige die het heeft, maar bel ze is op, misschien kunnen zij je meer vertellen.
Als ze dat niet kunnen , misschien de fabrikant dan wel!

Groetjes

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:24

haha een simulator!
Wat grappig!

c_alsemgeest

Re: Les op simulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:33

Op zich wel handig...
De paarden hebben dan niet van die hobbelende en bupsende mensen op hun rug in het begin en de mensen kunnen zich dan volledig op hun houding en zit concentreren
Daar is over nagedacht!

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:35

Lijkt mij ook ideaal om aan je houding en zit te werken...
Iemand kan je ook ter plekke corrigeren door je goed op het paard te zetten. Het paard beweegt immers niet rechtuit
Als ze nu ook tempowisseling, uitstrekken en terugrijden kunnen programmeren, zodat je de hulpen en dergelijk ook kunt geven en het gevoel van de gangen meekrijgt...
Die dingen zullen steeds meer kunnen en realistischer zijn !!!

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:40

Las de titel en dacht

Zou mooi zijn als je dat kan bijscherpen op een simulator!
Anders een wat ouder paard van iemand anders of een zitlesje op een ander paardje??

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:41

joyce B schreef:
Lijkt mij ook ideaal om aan je houding en zit te werken...
Iemand kan je ook ter plekke corrigeren door je goed op het paard te zetten. Het paard beweegt immers niet rechtuit
Als ze nu ook tempowisseling, uitstrekken en terugrijden kunnen programmeren, zodat je de hulpen en dergelijk ook kunt geven en het gevoel van de gangen meekrijgt...
Die dingen zullen steeds meer kunnen en realistischer zijn !!!

haha idd, het verschil tussen op de voorhand en een fijne ruime gang. En dan geef je te harde hulp en bokt het paard! Ik zie het al helemaal voor me

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:45

idd beter voor die arme pony's!
Om zo te leren paardrijden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:13

Wat een superidee van die manege!!!!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:56

Wauw, dat een manege op zo'n manier met de paarden en pony's omgaat door er geen beginners op te laaten hobbelen zegt echt heel veel over de mentaliteit van het bedrijf. Erg goed. Ik wist niet eens dat het bestond

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:00

hesterve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:03

die stimulator wordt ook beschreven in het boek verlichte rijkunst
van heather moffet

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:05

Ik heb 1 keer op een open dag op de simulator bij de vliet gezeten, moet zeggen, het was leuk om te doen, maar ik vond het maar gek dat het paard geen hoofd of benen heeft, geeft toch een heel ander effect

Kendra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:10

hesterve schreef:
die stimulator wordt ook beschreven in het boek verlichte rijkunst
van heather moffet

Misschein even contact opnemen met John en Monya Erb?(www.balingehof.nl) Monya is een 'volgeling' van Heather Moffet.

Goofy44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:26

Er zijn verschillende simulatoren:

1. model Heather Moffett, heel simpel maar goed om te wennen aan die gekke bewegingen en om lichtrijden goed te oefenen.

2. model met een hoofd en staart, draf of galop, draf en galop. Halve-ophoudingen/hele-ophoudingen, kuithulpen. Ook voor paarden-races zijn er modellen. Je kan hierop goed leren zitten, lichtrijden. Kostprijs: duurder dan een modaal paard, dus meer dan E 15.000 plus als indicatie.

3. een paard dat alle bewegingen kan simuleren. Dus alle gangen en dressuurbewegingen, ook springen. Zeer kostbaar, voor die prijs kun je een heel goed GP paard aanschaffen. Je kan eigenlijk dressuur leren op de simulator. Daarna ga je over naar het paard. In de praktijk wordt het gebruikt om te bepalen of iemand geschikt is voor dressuur en om onvolkomenheden op te lossen bij het rijden. Prijs E 100.000 plus. als indicatie.

Ik ben om andere redenen een sterk voorstander voor het gebruik van een paard-rijsimulator. Ik denk aan iets tussen ad.2 en ad.3 in.

@Kendra
Het is geen stimulator maar een simulator.

Voor een kennismaking met paardrijden en leren lichtrijden is ad. 1 een leuke opstap. Als de knuffel graad laag is en de behoefte om een zeer goede techniek te ontwikkelen, dan kan een simulator ad. 2 uitkomst bieden, beter is ad. 3 maar dat is niet rendabel op een normaal modaal bedrijf.

Kendra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:37

Goofy44 schreef:
@Kendra
Het is geen stimulator maar een simulator.
.

Toch jammer

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 08:16

Na de trilplaat, de s(t)imulator..

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 08:26

RT -> VMR

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 08:31

Ik heb in Duitsland wel eens op zo'n racesimulator "gereden", was echt heel erg gaaf
Dat staan in die korte beugeltjes is nog niet zo makkelijk

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 08:39

Die was ook eens te zien in Midsummer murders, knap vermoeiend leek het mij toe.

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:53

Goeie manier om 'beter' te leren rijden, zonder dat je (jonge) paard daar te dupe van hoeft te zijn. Maar goed wanneer je al enigszins kan rijden moet je al op zo'n dure simulator en die zullen wel erg schaars zijn.

Ach ja wie weet stap ik nog een aantal keer op een manegepaard voordat ik aan mijn jonge ding begin. ( Al is het maar om wat gevoel te krijgen)