mijn pony schraapt mt z'n hoef..altijd een overal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marmooniej

mijn pony schraapt mt z'n hoef..altijd een overal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 22:52

mijn pony schraapt en stoot heel extreem met z'n voor hoeven.
heel irrietant!!

we worden er echt helemaal gek van. en de mensen waar ie staat ook..want hij stoot de hele nacht door tegen z'n stal deur aan.

wel of geen aand8 geven als het doet helpt allemaal nix..

we hebben eerst ruber mat voor z'n deur gelegt, want hij kreeg dr allemaal bloeduitstortingen van in z'n hoef. en plaat tegen de deur. geen effect.

toen: wat voor het "gat van de deur( waar ie door heen kijkt) gedaan..zodat ie dr niet goed meer bij kon..ook geen effect ging ie gewoon scheef staan..

hij heeft ook al een paar keer enorm op z'n donder gehad van die man die dr boven woont( de vent is nogal agressief dus best eng)

nu hebben we bedacht lijntje spannen van de 1 naar andere kant van de stal. dat ie niet meer bij de deur kon komen..
en dat hielp ook nog.......d8en we..eerst hielp het ook..maar hij bedacht wel wat anders..
het meisje waar k altijd mee rij zei hij doet het nog steeds hoor..ik denk ja daaag hij kan dr niet eens bij.maar ik hoorde het later zelf ook..hij gaat dr gewoon met z'n been onder door..

en bal bij in de stal dat ie wat te spelen/kijke had..helpt ook nix

dus ik zei al tegen me vader moeten we dr nog maar lijntje bij onder doen. dus..denk dat we dat maar weer doen..

weet iemand wat ik hier aan kan doen???

Tries_en_Faf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 06:35

misshien buiten laten lopen in plaats van op stal?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 08:41

Dat is een lastig probleem. Niet draadjes gaan spannen, stel je voor dat hij er 's nachts in verstrengeld raakt. Ook geen stroom( echt, dat heb ik wel eens voorbij zien komen) Paard zijn stal moet heilig en veilig zijn.
Als je zeker weet dat hij genoeg hooi krijgt en overdag veel naar buiten gaat kan je aan symptoom bestrijding doen.
Een stevige lat op de deur plaatsen en daar een stevige rubber mat o.i.d. aanhangen, als hij dan ertegenaan trapt maakt het geen geluid meer, de onderkant moet dan wel los hangen.
En misschien is buiten wel een oplossing, alleen om daar nou midden in de winter mee te beginnen.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:52

VvdD --> VMR

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:53

Woooww das ect vervelend...!! Ja, ik zou er toch echt wel stroom op doen voor een keertje zodat ie even een dikke flikker krijgt.. En andersd gewoon naar buiten zetten.

Roosjelief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:09

verveeld hij zich niet ontzettend? heb je hem overdag buiten staan of staan hij altijds op stal

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:55

sammie_44 schreef:
Woooww das ect vervelend...!! Ja, ik zou er toch echt wel stroom op doen voor een keertje zodat ie even een dikke flikker krijgt.. En andersd gewoon naar buiten zetten.

Zal ik eens een lekker pak stroom op jouw bed zetten?

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:00

Ik zou inderdaad eens gaan proberen te kijken naar de oorzaak i.p.v. de symptoonbestrijding. Waarom doet je pony dit?
Is hij niet gelukkig is zijn stal, komt ie genoeg buiten, verveelt ie zich?

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:34

Mijn idee was ook meteen toen ik het las een draadje met stroom.
Ik denk echter wel dat het verveling is.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:01

sammie_44 schreef:

zo iets moet je dus nooit doen. een paard moet zich in zn eigen stal veilig kunnen voelen..
en met draadjes gaan werken in stal, is ook niet echt slim als hij een keer rolt. o.i.d in stal en hij blijf er achter haken

wij hebben ook zn een.. maar hij doet dat alleen als je voor bij komt lopen. aandacht vragen( ja hij eist nogal veel aandacht) en hij doet het ook vaak om te schooien om wat voer ect...
als we dan weer weg lopen doet hij het niet meer. hij staat wel overdag buiten!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:04

Idd Marlies, eerst eens uit gaan zoeken waarom hij het doet.
Stroom zou ik ook nooit gaan doen.
Hij moet veilig kunnen eten,slapen en liggen in zijn stal.

Stravero

Re: mijn pony schraapt mt z'n hoef..altijd een overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:23

kun je geen speelbal of lick-it in zijn stal hangen ofsow of een speelval voor de deur hangen ofzoiets..mijn paard doet het ook heel hardt tegen de staldeur maar ik heb een speelbal en lick-it in zijn stal en nu doet hij het in ieder geval VEEEEL minder! XxxXxxXevelien en stravero

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:24

ps: een lick-it is een houder met een soort snoepke voor het paard erin, hangt aan een touwtje en vinden ze heeeel lekker heb je in verschillende soorten smaken!XxxXxxX evelien en stravero

marmooniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 18:28

ohja das ook wel een goeie.

mijn vader zegt zolang gj( zo heet die man) nog niet weer klaagt laten we het zo.
maar als hij weer last heeft moeten we weer wat anders bedenken.
maar een bal in de stal zou dat niet helpen dan?

Stravero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:35

hahah kan ook ja!

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:54

Als er geen mogelijkheid is je paard overdag buiten te zetten zou ik idd kijken voor een lick it of een bal ofzo! Ik kan zo ook even geen andere oplossing bedenken!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:43

Aha juist ja. Paarden met mensen gaan vergelijken Sorry hoor, maar dat paard heeft een ondeugd en als het heeft niets te maken met een pak stroom in mijn bed zetten. Dat paard is gewoon heel vervelend, en wordt nog vervelender als je er niets aan doet en wordt ook niet goed verkoopbaar, ALS ze hem verkopen wil natuurlijk Het is heel normaal om een draadje te spannen voor een staldeur als een paard zjin hoef helemaal kapottrapt. Wie heeft ooit meegemaakt dat een paard 'verstrikte' in dat draad? Maar dat even ter zijde.
Het paard moet het gewoon afleren. Punt uit. En dat doe je niet door aardig te vragen of hij er eventjes op mee wil houden. Dat begrijpen ze gewoon niet. Maar genoeg geklets, het topic wordt helemaal verprutst door dit gedoe.
Ik hoop dat je snel een oplossing hebt gevonden!! Succes

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:47

ik hou dit in de gaten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:51

Ik word kwaad, wat een idioten!! Houden jullie wel van paarden? verdiep je jezelf wel eens in een paard? Hoe kan je nou toch voorstellen om zijn stal onder stroom te zetten? Arm paard als je zulke martelaren als baas treft omdat je iets doet wat de MENS heel vervelend vindt.
Ik ga Kawa nu echt temmen..

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:53

Wij op stal hebben er ook zo-eentje. Eerst stond die in een box waarvij de niet lichamelijk contact kom krijgen nu staat ze in een stan waar ze dat wel kan. Snuffelen en met de neuzens manen.

Ze doet het nu alleen nog soms uit verveling op de poestplaats en als ze schooit.

Stravero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 08:59

geen draadje spannen GEK stel je voor dat ze midden in de nacht erin blijven hangen of een opflikker krijgen..dan durven ze of nooit de stal meer IN of ze gaan er NOOIT MEER uit!!! gr. evelien

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:38

een stroomdraad zou ik persoonlijk nooit doen, maar ik heb ooit een adv gezien waarin een paard te koop werdt aangeboden en waar ze een foto van de box bij hadden gezet.
ook dat paard had een ondeugd en rondom zijn box was ook een draad gespannen met stroom.
en volgens hun deed het paard het niet meer logisch natuurlijk!

de mijne doet het sinds een paar weken,flink tegen de wand trappen ,haar sprongen zijn al kapot en dik geweest.
en zij heeft een bal,een skippiebal en een tongtwister in de box.
ze krijgt 3 x hooi en 2 x bix p/d
het paard ernaast hebben we geruild met een vriendin van haar.
dat andere paard staat ook de hele dag met de voorbenen te maaien en het klikte helemaal niet met de mijne.[zou ik ook gek van worden ]
ik hoop dat het nu wat rustiger is op stal,we hebben al een trapper staan die zijn box en tralies kapot trapt,deze heeft nu een houten schot ertussen.

volgens mij kun je er weinig aan doen!
het ene paard doet dit al jaren ,heeft ook in de andere schuur gestaan hielp ook niet.

ik hoop voor de mijne dat de wei snel open gaat!

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:31

Ik ken een paard waarbij de stroom super werkt........ dus...........
Maar hier kunnen we eindeloos over discussieren iedereen zijn eigen mening!!!!!!!!!

marmooniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 14:43

er staat helemaal geen stroom op het draad hoor..tis gewoon een lang elastiek.

en hij is er nog nooit 8er bijven zitten dus dat zal wel goed gaan.

marmooniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 14:45

kep ut aan de instructiese gevraagd..en die deed wel atijd met stroom mt haar hengsten..maja..

je kunt dr niet altijd lief tegen blijven hoor..hij veroorzaak hartstikke veel overlast..(opt moment niet zo veel meer door dat draad) maar dat moet een keer afgelopen zijn.