Afgezien dat het vaak leuk staat, Waar dient het nou voor ??
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
diablo_zot schreef:Ik dacht altijd dat het meer druk op de neus zette en dus daarom wat afremmend is.Weet niet of dat dit juist is ..
MardoKnol schreef:Mexicaanse neusriem zal je bedoelenMexicaanse hoofstellen dat zijn
volgensmij van die uberapparte hoofstellen uit mexico
Delphi schreef:Hoi,
waarschijnlijk bedoel je een hoofdstel met mexicaanse neusriem. Die wordt gebruikt bij paarden die hun mond open doen. Als ze hun mond open doen krijgen ze flinke druk op hun neus. Hij heeft een redelijk pittige inwerking dus ik zou hem nooit zomaar gebruiken voor het mooie!
melmel schreef:- de neusgaten liggen vrijer hierdoor kan de ademhaling niet worden belemmerd.
- Wanneer het paard de neiging heeft (bij deze neusriem) om de mond te openen krijgt deze een extra druk op de neus.
* ik heb zelf ook zon hoofdstel, en eigenlijk gewoon omdat ik hem mooi vind
nonixjuh schreef:Ik heb altijd gehoort, dat het de druk verdeelde op de neus..
melmel schreef:ik ben positief
melmel schreef:ik zal nog even precies vertellen wat er in mij boek: paardrijden basisopleiding voor ruiter en paard staat:
De Mexicaanse neusriem heet twee kruislings over de neus lopende riemen, die door een gevoerde leren rozet op de neus bij elkaar worden gehouden. Deze riem lijkt qua werking op de gecombineerde neusriem, maar heeft het voordeel dat de neusgaten nog vrijer liggen en dat de ademhaling niet kan worden belemmerd. Daardoor wordt hij in de eerste instantie ook bij veelzijdigheidspaarden gebruikt. Het is belanrijk dat hij goed zit, omdat de bovenste riemen op de jukbeenrand kunnen drukken.
MissPromiss schreef:Nou, dit is wel postitief zoals het daar staat... maar ik hoor toch altijd wat negatieve verhalen...
Jolliegirl schreef:net als het slofteugel verhaal...
Niets aan de hand, mits het goed gebruikt word
zo ook bij deze neusriem
Amber_ schreef:Jolliegirl schreef:net als het slofteugel verhaal...
Niets aan de hand, mits het goed gebruikt word
zo ook bij deze neusriem
Ja dat snap k ook nog wel..
En hoe gebruik je het verkeerd dan ? Daar vraag k daar
Ilsiie schreef::)wat ik hier allemaal hoor is wel interessant!!
op m'n verzorgpony ligt namelijk een mexicaanse neusriem
we zorgen ervoor dat ie wel goed zit ja
op dit paardje werkt ie ook een beetje 'remmend' zegmaar..
ze heeft neiging om het bit tussen de kiezen te nemen en te rennen, maar door deze neusriem is dat niet meer mogelijk...
melmel schreef:ik zal nog even precies vertellen wat er in mij boek: paardrijden basisopleiding voor ruiter en paard staat:
De Mexicaanse neusriem heet twee kruislings over de neus lopende riemen, die door een gevoerde leren rozet op de neus bij elkaar worden gehouden. Deze riem lijkt qua werking op de gecombineerde neusriem, maar heeft het voordeel dat de neusgaten nog vrijer liggen en dat de ademhaling niet kan worden belemmerd. Daardoor wordt hij in de eerste instantie ook bij veelzijdigheidspaarden gebruikt. Het is belanrijk dat hij goed zit, omdat de bovenste riemen op de jukbeenrand kunnen drukken.