Pikeur GPA: zoveel beter dan andere caps?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lottew

Pikeur GPA: zoveel beter dan andere caps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 13:22

Ik ben erover aan het denken om een GPA Pikeur cap aan te schaffen. Heb sowieso een nieuwe nodig en deze schijnt goed te ventileren en bovendien erg veilig te zijn. Heeft iemand ervaring hiermee, is deze echt zoveel beter dan caps van 50 - 100 euro, of is het puur om het merk en in de mode, net als vaak bij kleding?

Als ik m koop ga ik wel voor de 'simpelste', GPA Carbon voor 290 euro...omdat het zoveel geld is vraag ik me dit dus af.

Ben benieuwd wat jullie denken

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:26

Net als de andere caps voldoet hij aan de strenge veiligheidseisen van tegenwoordig. Verder denk ik dat je vooral voor de naam betaalt. Zou in ieder geval eens goed rondneuzen welke cap je het fijnste vindt zitten en daarna een keuze maken.

Flore

Re: Pikeur GPA: zoveel beter dan andere caps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:03

Die prijs ligt inderdaad vooral aan de naam. Ik heb er eentje van HH (pro plus geloof ik) en die is mooi en betaalbaar (60 euro meen ik) en veilig, ik rij altijd met cap. Het valt me trouwens op dat veel ruiters die nooit een cap dragen op concours met die Pikeur rondlopen, omdat hij zo veilig is. Jaja...........

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:05

je betaalt natuurlijk ook voor de naam. maar de pikeur heeft wel een onwijs goede pasvorm!
ligt ook wel aan de vorm van je hoofd hoor, bij sommige mensen zit hij weer voor geen ene meter

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 14:07

Maar naast een goede pasvorm, beschermt deze nou echt beter als je valt? En ventileert ie ook beter dan andere caps?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:19

Ik blijf dit topic even volgen. Ik zoek namelijk ook een niet te dure, maar goed ventilerende cap. En ik was ook al bang dat je bij Pikeur vooral voor de naam betaalt.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:35

Nouja, of die goed ademt betewijfel ik.
Want iemand bij ons op stal heeft die ook en ik heb alles gezien dat die een rood bezweet hoofd had na een rit.
Verder moet het een hele fijne cap zijn!

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:41

Pikeur is één van de betere caps, met zoals al gezegd een goede pasvorm. Maar het is ook zeker de naam die betaald!!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:44

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:45

Puur naam denk ik voornamelijk...
De andere caps zijn ook niet voor niks goedgekeurd!

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:45

Ik denk dat je voor de helft minder ook een prima cap hebt, maar hij zal best een streepje voor hebben op andere caps hoor, en dan niet alleen door de naam.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:46

jup dat is de pro plus, ik heb hem ook en ben zeer tevreden!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:46

Vonnie84 schreef:
Snowytje schreef:
Die prijs ligt inderdaad vooral aan de naam. Ik heb er eentje van HH (pro plus geloof ik) en die is mooi en betaalbaar (60 euro meen ik) en veilig

Deze? http://www.tackshop.nl/shop_nl/product_ ... 8e47ffa875

Ja die heb ik, een erg fijne cap, goed pasvorm en lekker licht. Ik heb vaak niet eens door dat ik hem op heb! En ook goedgekeurd natuurlijk!

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:50

ik heb een GPA titium, en heb er een klap mee gemaakt. Ben met mn hoofd op het asfalt terecht gekomen. Ik had alsnog een flinke hersenschudding, terwijl ik eigenlijk maar een kleine tik op de grond heb gehad. De cap had wat schaafrandjes aan de buitenkant.

Omdat zo''n cap niet het goedkoopst is heb ik daarna contact opgenomen met de importeur om na te gaan of deze cap na de val nog wel veilig was (ik weet dat je eigenlijk na een val een nieuwe moet kopen, maar ruim 300 euro is vrij veel....). Deze kon me daar niets over vertellen. Er is mij alleen gezegd: "als ie nog heel is is de cap nog veilig, als het echt een grote klap was geweest was hij doormidden gebroken door het carbon"
Ik vertrouw dit eerlijk gezegd voor geen meter en hoewel het ding heerlijk zit zou ik er wel 3x over nadenken voordat ik een nieuwe zou kopen.
Ruim 300 euro voor een cap die bij een harde val (volgens de woorden van de importeur) doormidden breekt.... Ik heb er mijn twijfels over.

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:54

Heb ook een Pikeur cap de duurdere uitvoering, voor mn verjaardag
gekregen. Anders had ik em zelf nooit gekocht.
Vind ze mooier qua vorm en ze zitten ook lekker.
Wat Liezel1 doorgeeft van de importeur.... Vind het slecht van de importeur dat hij
geen antwoord kan geven op haar vraag.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:59

ik belde toen eigenlijk met de vraag of hij niet gescant kon worden ofzo (DAt schijnt met motorhelmen ook te kunnen na een val, dan kunnen ze op de scan de zwakke plek zien)
Maar dat kon volgens hem niet, want daarvoor was carbon niet geschikt. De beste manier was om te kijken of ie nog heel was...

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 15:05

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:11

Ik heb ook de Pikeur cap model Carbon. Ze zijn inderdaad erg duur maar hun geld meer dan waard!
Ik vind de pasvorm erg goed en de stof kun je ook goed schoonmaken, zowel de binnen als buitenkant.

Ik ken een ruitersportzaak in Duitsland en daar zijn de caps en broeken van alle duitse merken veel goedkoper (o.a Pikeur Eskadron etc.).
Misschien kun je eens in Duitsland proberen? Op een broek scheelt het al 50 euro!!!!!!

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:17

Maar als je net een peperdure cap hebt van 300 euro en je valt van je paard, dan kan je weer een nieuwe halen voor dat geld. Ik ben een keer heel hard van mijn paard gevalle met mkijn hoofd op de bakrand, ik had een cap van 30 euro, die was dus kapot. Maar ik had niks...

Lucifer123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:20

zo zie je maar weer dat het niet heel veel uitmaakt of je een dure of goedkopere cap hebt, als ze goedgekeurd zijn doen ze als het goed is gewoon hun werk. zelf ga ik de HH pro plus kopen. ik wil wel een pikeur gewoon omdat het pikeur is maar HH is gewoon stukken goedkoper

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 15:20

Waar ligt die ruitersportzaak in Duitsland? Schoonmaken bij caps vind ik altijd wel lastig, heeft iemand daar misschien ook nog een handige manier voor?

Dealer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:24

Pikeur verwerkt dure materialen zoals carbon en titanium.

Als je voorheen een cap kocht had je als keuze: een paddestoel of een pikeur.
Tegenwoordig hebben ook andere leveranciers een uitgebreide keuze 'coole' caps.
Casco heeft een inruilgarantie (althans de mijne): flinke klap gemaakt met je cap, voor de halve prijs een nieuw.

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:29

Die ik ken is in Nordhorn, als je naam en adres wilt pb dan even. Als je de maat weet kun je bij hem ook wel bestellen.
Je moet alleen wel een beetje duits spreken.

De meeste caps kun je aan de buitenkant niet schoonmaken de pikeur wel.

De cap van mij is al ruim 7 jaar oud en ziet er nog als nieuw uit! Ik ben er inderdaad nog nooit mee gevallen, maar ik neem nooit geen andere meer als Pikeur!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:38

Die van HH ventileert prima vind ik

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:32

Lottew schreef:
Waar ligt die ruitersportzaak in Duitsland? Schoonmaken bij caps vind ik altijd wel lastig, heeft iemand daar misschien ook nog een handige manier voor?

Mn moeder stoomt ze schoon!