heeft jullie paard dat ook?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sindbad

heeft jullie paard dat ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 23:42

Mijn ene paard, Jolly.. dit monster hieronder..
Afbeelding

eet echt alles, van snoep tot frietje mayo. van chinees tot frikadel. het is echt gewoon een cannibaal, niet normaal. heb je een ijsje, moet je op passen, dat zij hem niet zo op heeft, ze heeft zo je calipo ijsje gejat
ze is niet te dik ofzo, maar ze lust gewoon alles.. ze eet broodjes vlees, hamburgers, hondekoekjes gaan haar iets te ver, konijnenvoer heeft ze een keertje te pakken gehad
ze heeft een keer een mars gejat, ze eet resten van het eten... dus gekookte aardappel, aardappel puree, maccaronie spaggetie chinees pizza echt alles, die muts drinkt zelf uit een beker.. en ze kan ook uit een flesje drinken.. ze eet trouwens ook lolly's.. bijt ze netjes van het stokje af..

nou vroeg ik mij af, of hier meerdere bokkers zijn die een pony hebben of kennen die ook zulke ongewone dingen eet. noem iets op en mijn pony lust het. ik weet niet van wie ze dat geleerd heeft, maar ze at alles al toen we haar kochten en toen was ze 3..

PridesRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:45

Veel paarden lusten veel. Ik maak mijn paard wel eens blij met een slokje sinaasappel-Wicky, maar daar blijft het bij. Een aantal van de dingen die jij noemt zijn absoluut niet geschikt voor je paard, en zou ik er ook veeeer vandaan houden. De spijsvertering van een paard werkt compleet anders, en vlees is helemaal uit den boze, omdat paarden daar (aangezien het planteneters zijn) geen goede antistoffen voor aanmaken, en je dus (wormen)infecties en koliek in de hand werkt. Ik wou het maar even zeggen.
Het is grappig dat je paard van alles lust, maar houd het liever bij "paardeneten".

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:47

Nou ik heb geen paard.
Maar tot nu toe heb ik verzorgpaarden gehad maar die aten niet alles.
1tje at wel ijsjes maar dat kan heel afentoe geen kwaad.
Het lijkt me ook niet gezond wat jou paard allemaal eet.
Vooral chocola is heel slecht voor ze.
Ik zou je paard toch niet alles geven.
En ook niet laten afjatten.
Drek komt het verkeerd terecht en dan heb jij er de problemen van dat beest weet niet beter.
Maar als hij iets jat zou ik hem toch straffen hij mag niet jou eten opeten.

Sindbad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 23:58

nou, het is niet zo dat ze elke dag dat soort eten krijg hoor..
en als ze vlees op heeft, ze heeft een keertje toen ze op de trailer stond een hap uit een broodje genomen. mijn moeder wou haar het brood geven. maar mijn moeder had het vlees er nog niet tussen uit of ze had het het al op. maar zoals die friet.. dat is gewoon als we op wedstrijd waren, en dan stond ze erbij, en dan gaf iemand haar een frietje. maar die keren dat ze 'gejat' heeft, zoals dat ijsje en die mars *was 5 jaar geleden* ik geef mijn paard zeker geen chocolade, maar iemand was de deken bij haar aan het vast maken, met een mars in de handen. en die bukt. en zijn arm ging omhoog vlak voor haar neus, tsja, toen was hij het laatste stukje van zijn mars kwijt.
en ze mag ook niet jatten hoor, en met dat ijsje, dat was deze zomer. mijn moeder wou haar een stukje eraf laten happen.. alleen mijn pony nam een grote hap. dus dat was gewoon mijn moeders schuld.. die was der hele ijsje kwijt..
ook met een frikadell bedoel ik niet een hele, ze had een keertje van iemand een stukje op de manege gehad.
maar met die maccaronie, en spaggetie. zij krijgt alleen dat gene waar geen vlees in zit.. krijgt ze was ik over heb. want ik ben vega, maar als we op buitenrit zijn.. en ik drink even wat, dan krijgt ze ook een slokje van me..,
met dat vlees, daarmee kijken we wel uit. maar het meeste is allemaal per ongeluk gegaan. en het is nou ook weer niet dat mijn pony alles jat en dat mag ze ook niet. maar ik vind als iemand met iets lekkers voor haar neus gaat zwaaien.. eigen schuld dikke buld als het weg is..

sophie21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:59

een handje cola slobbert die van mij graag weg (niet dat ze dat dagelijks krijgt maar hebben we wel eens uitgeprobeerd na extreme interesse van haar kant), sla en aanverwanten daarentegen hoef ik niet mee aan te komen (???)

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:09

mijn paard lust ook chips en friet, maar ik zou hem geen dingen voeren die niet goed voor ze zijn. chips en friet (gebakken in PLANTAARDIGE olie), zijn gewoon vette zoute aardappelen, en kunnen dus niet zoveel kwaad. vlees en andere dierlijke producten zijn geen paardenvoer!!! ook al vindt je paard het nog zo lekker. net als spul waar suiker in zit (de beruchte lick it), ook niet goed, maar ze vinden het heerlijk. als je je paard gezond wil houden dan kan je beter niet van die rare dingen geven. je kan genoeg gekke dingen die niet slecht zijn zelf maken met een beetje fantasie...

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:13

mijn pony heeft al 3 mobieltjes verslonden, een paar tosti's gejat (had eindelijk pauze, had dr ff vastgezet, loop naar de zadelkamer, tosti weg, pony in de bosjes gedoken..)
Nu ze wat ouder is, is ze wat kieskeuriger geworden, dus eet ze geen dingen meer van mij op, maar die mobieltjes gaan er nog wel in

aisie

Re: heeft jullie paard dat ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:36

Mijn friese merries eten ook echt alles! Ik laat ze wel los om het huis lopen en als ik dan zelf in de tuin zit dan moet ik echt oppassen want ze drinken cola en sinas en eten macaroni en ijsjes vinden ze ook heerlijk Ze mogen dat uiteraard niet hebben van mij maar als ze de kans krijgen dan zullen ze het niet laten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:25

Lucky is ook een alleseter! (vlees weet ik niet, dat krijgt hij niet) Maar van fruit lust hij eigenlijk alles zeker*mandarijntjes!!*

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:27

nee ik ken zo geen paard die alles lust (ken een paard dat zelfs appelmoes niet echt lekker vind ) maar het lijkt me ook niet gezond als je paard dat allemaal binnenkrijgt

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:30

Mijn vorige paard heeft een gelpad en zo'n slick borstelblok opgegeten (per ongeluk wel te verstaan) en cola lustte hij ook graag (zo bleek toen hij een blikje vond). Dus verder weet ik het niet, ik probeerde alles verder zo goed mogelijk uit de buurt te houden.

orrieborrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:35

Mijn paard eet vooral MIJN brood op, maakt niet uit wat voor een beleg erop zit.
En hij zou echt een moord plegen voor gele M & M's. Zelfs als ik het lege zakje in de vuilnisbak gooit duikt hij er achteraan.

xAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:38

muiszje schreef:
mijn pony heeft al 3 mobieltjes verslonden

Dat lijkt me niet echt uuhm.... wat je noemt gezond, weet je...

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:45

maverick heeft dat ook, alles wat ik eet moet hij op zn minst ff proeven.ik moet vooral op letten met chocolade en andere zoetigheden , want als hij de kans krijgt trekt ie t zo uit mn handen.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:40

Mijn paard vreet ook alles. Maar zulke rare dingen komen niet eens bij hem in de buurt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:49

alle pillen poeders en andere chemiosche rommel vind mijn pony lekker...
lijnzaad ( gekookt) eet hij zo uit je handen, vind ie superlekker!!

maar komes aan met suiker of voederbieten?
die lust ie echt niet!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:51

Geen idee of mijn paarden dat lusten
Het is nooit in me opgekomen dat uit te proberen

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:51

Ik heb de ultieme!

Mijn paard eet tl lichtbuizen !
Toen hij zich verveelde besloot hij die te slopen terwijl hij er toch echt niet makkelijk bij kon,
Gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden!

wyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:56

ik moet egt op de mijne letten want dat is net een kliko. eet alles wat los en vast zit. ze krijgt het niet hoor maar lust het wel!

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:57

Zo ver ik weet doe die van mij dat niet. Maar ik zou er ook helemaal niet blij mee zijn.Het enige wat hij wel eens krijgt is een slokje sinsas..

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:59

Staat jullie eettafel in de wei ofzo?

Ik heb wel een paard gehad die gek was op gevulde koeken maar verder.....

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:10

willem eet ook zowat alles.
hij heeft zelfs een keer bijna het stokje van mijn ijsje en lollie opgegeten. gelukkig kon ik hem nog net uit zijn mond vissen.
broodjes met hagelslag en kaas, chips, ijsjes, lollies, dropjes, vindie allemaal lekker. fisherman friends ook
ow ja, cola, sinas, spa appel hij neemt gewoon de fles in zijn mond en schud net zohard tot het eruit komt

ach... zo vaak gebeurd het niet en dood gaatie er niet van... ik vind het wel grappig

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:34

Saskia9 schreef:
Ik heb de ultieme!

Mijn paard eet tl lichtbuizen !
Toen hij zich verveelde besloot hij die te slopen terwijl hij er toch echt niet makkelijk bij kon,
Gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden!

zit daar geen glas in :/

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:51

Laatst na het rijden dronk ik een pakje wicky. Ze zat zo geinteresseerd te kijken, dus ik deed wat op m'n hand. Ze vond het erg lekker geloof ik. Soms krijg ze wel eens een stukje sultana, vind ze ook heerlijk. Verder geef ik haar niks.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:57

Haha, ik herken het. Mijn paard eet ook alles.
Eet geregeld bijna mijn vingers op.
Ze is nou 3 keer ontsnapt, daarbij heeft ze de haver door de hele stal heen gegooit (ruzie mee gehad? ) en de konijnevoer bijna opgepeuzelt. Gelukkig heeft ze hier niks aan over gehouden, behalve slecht gedrag dan