Daardoor heeft ze ook een beetje een hangend rooster en dat lijkt me behoorlijk pijnlijk. Ze is dus ook af en toe een beetje narrig en zeurderig om aandacht. Ze wil graag dat ik aan beide kanten van haar mond wrijf, alsof dat de pijn verlicht. Ik zou het nu ook erg zielig vinden om haar een hoofdstel in te doen en te longeren etc. Sowieso is ze nog groot en slungelig en geef ik haar liever de tijd om nog even baby te zijn. Het liefst zou ik zo'n paard pas eind dit jaar inrijden, maar dit is een paard dat geniet van aandacht en erg aan mij en mijn vriend hangt. Ik heb haar al een paar keer een singel omgedaan op stal, en dan staat ze bijna te glunderen en voelt ze zich volgens mij gewoon trots! Het is een paard dat echt haar aandacht opeist en daarom denk ik dat het wel goed is voor haar om over een paar maanden wat te gaan doen, maar wel heel rustig aan.
Verder ben ik benieuwd wat jullie je jonge paard voeren. Ik geef Wyo 2x per dag een halve schep sportbrok. Daarnaast staat ze iedere dag ongeveer 5 uur in het land met een vriendinnetje. Ze krijgt meerdere keren per dag kuil, in principe onbeperkt en ik voer 2 soorten kuil, dan kunnen ze kiezen. 's Avonds laat krijgt ze ook nog slobber en ze krijgt veel wortels, hoewel ze dat nu bijna niet weg krijgt.

. Ze hoeft eigenlijk nog niets speciaals te doen. Af en toe eens wandelen aan de hand (zonder problemen) en eens de piste weer wat beter ligt om te rijden ga ik aan haar longeerwerk beginnen. Gewoon met een stalband aan, aan de longe. Daarna eens met een hoofdstel, daarna de gogue of pessoa mss eraan en dan het zadel. Ik spreek hier nu wel over enkele maanden hé. Ik ga met haar zo eind maart beginnen zodat ze tegen de zomer gewoon is van een zadel op haar rug te hebben enzo. Zodat we dan aan het zadelmak maken kunnen beginnen
Die van mij wordt 9 april 3 jaar. Haar heb ik al vanaf dat ze 6wkn is. Verder doe ik weinig met haar, ze heeft al wel 2x aan de longe gelopen (beide keren met kaptoom zonder bit) en ze heeft al eens een keer een hoofdstel om gehad met een bitje. Ze kauwde er inderdaad lekker op, meer ook niet.