Bah, muizen!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Bah, muizen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 09:39

Het is zo ver: een muis gesignaleerd in de stal :s Gisterenavond wou ik Memuska slobber gaan geven, nam haar etensbak (ze heeft zo'n rubberen die je makkelijk van de muur kan halen, dus dan kan ik daar gewoon haar eten in klaarmaken, scheelt mij wat afwas ) en daar liep plots een muis uit, zo'n enge met héle grote tanden Mush was niet bepaald onder de indruk maar ik wel, bah wat vind ik dat toch vieze beesten! Mijn vader is er wel in geslaagd ze te lynchen maar volgens mij, waar er één muis zit zitten er vast meer... en die wil ik weg!
Nu heb ik overal waar mogelijk al zakjes vergif liggen, maar dat schijnt niet echt de oplossing te zijn. Ze eten er wel van, maar er blijven dus muizen zitten: ofwel zijn ze met teveel, ofwel zijn ze er al immuun tegen :s
Moet ik onze kat naar de stal verhuizen, of heeft er iemand een fantastische oplossing om dat ongedierte zo veel mogelijk weg te houden?

ellepel

Re: Bah, muizen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:46

muizen heb je haast op elke stal wel, ik had laatst al eentje in mijn cap zitten!!

heel zielig maar wij zetten een valletje neer, risico met gif is namelijk dat de katten die muizen weer opeten en daardoor zelf ziek worden..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:49

Ik stamp altijd wat overdreven als ik de stal inkom,dan zijn ze meestal wel weg..
Ik had er 3 weken geleden een binnen,da's nog veel erer!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DFHBNJOY
Ik heb hem gevangen,en buiten losgelaten..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:00

Wij hebben ook muizen op stal. Volgens mij zitten ze op elke stal. En je kan er weinig aan doen. Zorg iig dat je kast goed dicht zit, geen kleine kiertjes enzo. Ze knagen nogal eens aan dekens en dekjes enzo.

Mijn voer staat in een container en als je daar 's avonds komt (is geen licht) dan gaat het ook ritsel, ritsel.
Even een paar keer flink stampen en ze zijn weg.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:20

Neem een goed muizengif (rattox) zijn ze echt zo weg,. Maar enkele zl je wel houden want daar ontkom je niet aan in de paardenstal

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:51

Ik trek me niks van muizen aan het is juist beter want als je muizen hebt heb je dus zeker geen ratten want die zijn echt veel erger.
Maar als ik een muisje tegen kom vang ik hem (als dat lukt ) en dump ik hem buiten.

Beppeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:12

Is je reactie niet wat overdreven, als je wel alles durft te doen met een paard van ongeveer 600 kilo en dan bang bent voor een muisje van 50 gram? De muis is banger voor jou hoor!

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:12

uh.. niks mis met een Muis toch?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:16

Ze zijn ZO eng met die kale staart, brrrrr.

Nikkitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:21

Ik heb ook wel eens een aanvaring gehad met een muis, in huis. Zat op het rekje in het toilet. Ik heb de hele buurt bij elkaar gegild. Hij sprong namelijk op mij af.
Nooit meer terug gezien, heb zo hard gekrijsd. Bij ons komen ze naar binnen gerend vanaf het balkon ( de buren hebben permanent last van muizen ).

Dus krijs zo hard als je kan, wie weet...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:35

vergif weghalen en de kat loslaten opstal, weet je trouwens zeker dat het geen rat was?
sinds ik hier bij de paarden woon en mijn hondje er dus iedere dag rondloopt heb ik hier geen muisje of rat meer gezien. hij maakt ze dood

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:36

Mijn paard heeft een tijdje gehad dat hij iedere dag een muis verdronk in zijn drinkbakje *gruwelt*. Dat was echt vies als je die er uit moest halen... Ik weet nog steeds niet hoe hij het voor elkaar kreeg. Gelukkig heb ik de laatste tijd geen muizen meer gezien in zijn bakje.

Jeayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:40

Tinkerloos schreef:
Ik had er 3 weken geleden een binnen,da's nog veel erer!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DFHBNJOY
Ik heb hem gevangen,en buiten losgelaten..

Buiten voor de deur ? Hij was vast ook van buiten naar binnen gekomen

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:48

Gewoon een paar katten nemen. Wij hebben er drie en de enige muizen die ik ooit in de stal zie zijn dood.

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:50

Tja, waar voer is, zijn muizen en/ of ratten. Je moet er voor zorgen dat je al het voer goed afgesloten hebt en al je andere spullen (dekens e.d). Zo hebben ze bij mij een keer m'n splinternieuwe rijlaarzen (de voering) aan gorten gekauwd. Precies als je je voet erin deed schoof de voering mee naar beneden onder je voet. Van alles geprobeerd, maar heb dus m'n nieuwe laarzen in de prullebak moeten gooien....

Essiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:05

Haha ratten zijn wel lief en muisjes ook maar goed tamme dan
Wilde muisjes vind ik er wel schattig uitzien ma no way dat die bij mij in de buurt mogen komen dan ga ik hard gillen denk ik..
Maar waar ik verzorg daar op stal zie ik alleen een bult spinnen maar muizen nergens..

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:08

Gewoon een kat, of muizenklemmen neerzetten

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:11

Ik vind ze niet vies (ik heb tamme ratten als huisdier ) maar ze maken alles kapot, het dekentje van mijn pony helemaal aangeknabbeld, peesbeschermers etc.. we ruimen gewoon op tijd op zodat hun nesten weg zijn en zetten valletjes (hoewel we nog nooit 1 hebben gevangen ) vergif leggen we niet meer onze vorige hond had eens wat opgegeten Afbeelding

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:20

Wij hebben van die blauwe blokken, die werken goed! Met twee weken wordt er niet meer van die blokken gegeten. Ik heb er nog steeds 1 in me kast liggen en er wordt niet meer aan gevroten.
Dit gif heeft een lage dosis, zodat de kat niet dood gaat wanneer hij deze muizen vangt!

Sylhouet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:27

Ik heb het ook niet zo op muizen, wij hebben ze ook op stal.

Vorig jaar heb ik zelfs een keer in een hoekje van de box van mijn paard een nestje met jonge muizen gehad

Sindsdien houd ik altijd de hoekjes van haar box stro-vrij, haha. De rest van de box daar houdt mijn paard ze wel uit de buurt .

Ik kom ze ook nog wel eens tijdens het uitmesten in geplette vorm tegen ...

pietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:34

als het er echt veel zijn moet je vallen plaatsen
of goed gif
ik had er eerst een in huis da was echt goor

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:35

Haha bij ons liggen ook wel eens stukjes muis (of vogel maar dat vind ik zielig). Kadootje van de katten

Roosje_

Re:

Ik ben de trotse eigenares van een hele grote Muis

Barvrouwke

pietjuhhh schreef:
ik had er eerst een in huis da was echt goor

Moet je uhm in de wasmachine doen
Die beesies wassen zich de hele dag, de gekken

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 10:02

Het is niet bepaald dat ik er bang van ben, ik vind ze gewoon zo ontzettend vies, bah bah bah!! Ik ga deze week nog eens "grote kuis" houden zodat elk kruimeltje voer verdwijnt, ik ga mijn stro- en hooiopslag reviseren en dan proberen of ik de eigenaresse van de andere pony overtuigt krijg dat ik een kat mag adopteren Met mijn eigen kat zou je nl niet veel opschieten, die is te lui om muizen te vangen :s