hoe poets jij je leren laarzen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kammie

hoe poets jij je leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 23:09

heej bokkers

ik ben nu mijn lazen aan het poesten.
maar ik zat te bedenken hoe julli dat doen want ik vind dat mijn leren lazen niet echt gaan blinken.
ik poest ze met zwarte schoen poest en daarna vrijf ik ze na met een borstel.
dus mijn vraag is hoe doen jullie het.

tips zijn welkom!!

groetjes kammie
Laatst bijgewerkt door Karin op 07-01-06 02:06, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: spelfout in titel aangepast

kammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 23:22

echt niemand???

joriien_foxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:24

Wat ook wel helpt is een panty om de borstel heen te doen, dat doe ik wel eens, dat help wel goed,!

Midnight16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:26

Ik denk dat iedereen zijn laarzen poetst
Ik doe het altijd met zwarte schoensmeer en dan als het ingetrokken is opwrijven met een panty. Je kunt ook even op de site van Anky kijken ( www.anky.nl) daar staan ook tips op

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:36

Voor een wedstrijd doe ik t eigenlijk alleen. Ik maak ze eerst helemaal schoon met zadelzeep (echt met veel water en zeep zodat t gaat schuimen) dan afspoelen en afdrogen en ff laten staan om echt op te drogen. Dan ga ik er met kiwi schoenpoets overheen, dat steek je eerst in de fik, zodat t zacht wordt en dan erop smeren. Ff laten drogen, oppoetsen met een handdoek en ze glimmen super. Met die kiwi is het ook zo dat je de volgende x veel minder nodig bent, want je wast het er niet af zoals bij veel andere schoensmeer wel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:36

Dit is wel voor leren laarzen btw, rubberen laarzen kan je geloof ik laten glanzen met haarlak

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:59

Sydney2005 schreef:
Voor een wedstrijd doe ik t eigenlijk alleen. Ik maak ze eerst helemaal schoon met zadelzeep (echt met veel water en zeep zodat t gaat schuimen) dan afspoelen en afdrogen en ff laten staan om echt op te drogen. Dan ga ik er met kiwi schoenpoets overheen, dat steek je eerst in de fik, zodat t zacht wordt en dan erop smeren. Ff laten drogen, oppoetsen met een handdoek en ze glimmen super. Met die kiwi is het ook zo dat je de volgende x veel minder nodig bent, want je wast het er niet af zoals bij veel andere schoensmeer wel.

Idem

ladylay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 00:02

Sydney2005 schreef:

dat is echt slecht voor het leer....schoonmaken met zadelzeep.....zeep en veel water.....
ik heb mijn laarzen bij van huet vandaan....hij is 1 van de weinige die er echt wat van weet....vakmansschap...

eerst afnemen met een vochtige doek...en dan idd met schoensmeer....kiwi is het beste...maar in de fik steken lijkt me ook niet al te goed

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 00:28

Verplaatst WD -> VMR
Er zijn hier meer topics over geweest. Gebruik de zoekfunctie.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 00:31

Ik zie nog steeds de typo in de titel?
Staat dat ie is aangepast...

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 00:37

ik gebruik alleen die zadelzeep en een theedoek. theedoek gebruik ik net na poetsen van zadelzeep en wrijf gewoon zo goed dat ze gaat glimmen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:07

ladylay schreef:
Sydney2005 schreef:

dat is echt slecht voor het leer....schoonmaken met zadelzeep.....zeep en veel water.....
ik heb mijn laarzen bij van huet vandaan....hij is 1 van de weinige die er echt wat van weet....vakmansschap...

eerst afnemen met een vochtige doek...en dan idd met schoensmeer....kiwi is het beste...maar in de fik steken lijkt me ook niet al te goed

Met een vochtige doek krijg ik er nooit de modder en de stront vanaf.... Ik doe er namelijk alles mee, buitenrijden, stal mesten, en in de modder en stof rijden. Ik doe het al jaaaaren zo en ze zien er nog prima uit. Die kiwi steek je in het potje ff in de vik (erg brandbaar) dan wacht je even tot er een laagje is gesmolten, dan vuur uitblazen en dan smeer je t uit op je laars, smeert veel makkelijker.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:10

Bettine schreef:
Ik zie nog steeds de typo in de titel?
Staat dat ie is aangepast...

Staat nu leren bij geloof ik

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:20

ik gebruik zelfglansmiddel van Kiwi. even even met een panty dr overheen en ze blingen!

Liezjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:04

ik heb leren derby soft jumpers(H)
ik rij er eigenlijk alleen mee...ik ga er niet mee door de stal baggeren enzoo..want ik ben zo blij met ze;d
maareuh..als ze na het rijden erg vies zijn haal ik er altijd ff een doek overeen..niet met water ofsow maah gewoon de ergste modder eraf.. en verder poets ik ze zowieso elke week.. en als ik wedstrijd heb..
dat doe ik dan gewoon met kiwi zwarte schoenpoets.. een beetje erop en dan mooi uitsmeren, ff laten staan en poosje later nog een x erover heen, zonder smeer, maar gewoon nog een x uitsmeren en dan glimmen ze mooi bij mij.. maarjah ik heb dat meteen vanaf het begin gedaan, dus ze glimmen altijd nog mooi, maar mijn vader doet het ook zo en die glimmen ook niet meer hoor duss.. ligt er dnek ik ook aan wat voor leer je hebt.. of ze echt gaan glimmen of niet..!

ladylay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:04

[/quote]

Met een vochtige doek krijg ik er nooit de modder en de stront vanaf.... Ik doe er namelijk alles mee, buitenrijden, stal mesten, en in de modder en stof rijden. Ik doe het al jaaaaren zo en ze zien er nog prima uit. Die kiwi steek je in het potje ff in de vik (erg brandbaar) dan wacht je even tot er een laagje is gesmolten, dan vuur uitblazen en dan smeer je t uit op je laars, smeert veel makkelijker.
[/quote]

ik, was er vergeten bij te zetten, eerst met een borsteltje de laarzen schoenmaken....zodat het modder e.d. eraf is.... [/quote]

joske_vuran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:52

met zwarte schoenpoets, en goed uitwrijven met een zacht borsteltje.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:13

Elke keer na het rijden met twee spuitbussen (eentje om schoon te maken en een conditioner), een keer op de week the Anky-way

_Rosa

Re: hoe poets jij je leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:37

ik doe zelf altijd na het rijden even schoonmaken met een vochtige spons. als ik ze echt poets doe ik dat altijd met schoenpoets van KIWI even warm maken en dan lekker goed er oppoetsen even laten intrekken en dan met een panty na poetsen en dan glimmen ze als een spiegel

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:07

-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 15-11-24 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:12

zo doet de groom van Anky het:

Hoe laat ik mijn leren rijlaarzen glimmen?

Ten eerste heb je schoenpoets nodig en wel van het merk KIWI.
In de meeste supermarkten is dit wel te koop, in de kleur van je laarzen. Daarnaast heb je wattenschijfjes nodig, een paar oude panty's, een schoenpoetsborstel voor het uitpoetsen en een aansteker. Maak de laarzen goed schoon, er mag geen zand of modder opzitten en de laarzen moeten aan de buitenkant droog zijn. Maak vervolgens ongeveer vier wattenschijfjes nat en knijp ze goed uit. Steek de schoenpoets aan met de aansteker (doe dit buiten, voor de veiligheid) en laat het even branden, zodat het kan smelten. Doe het dekseltje op het doosje, zodat het vuur dooft. Doe echter nooit het dekseltje er helemaal op, want dan ontploft de schoenpoets en zit je helemaal onder!
Smeer met de vochtige wattenschijfjes de vloeibare schoenpoets dun op de laarzen (niet op de binnenkant, want dan wordt je shabrak haast niet meer schoon) en laat het stollen.
Poets de laarzen zachtjes uit met de schoenpoetsborstel en vervolgens net zo lang met de panty's over de laarzen poetsen, totdat ze glimmen. Het resultaat is nooit direct zichtbaar, het duurt enkele malen voordat een optimaal glans ontstaat!

kammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 18:08

bedankt voor de tips maar ik zie dat de kiwi schoenpoest erg vaak wordt gebreukt bij mensen iemand zij dat je die in de supermarkt kon halen maar ik heb hem daar niet kunnen vinden welke supermarkt gaan julli dan ?
ik ga het toch eens proberen met die kiwi en een panty en een schoenepoestborstel!
nog maals erg bedankt voor de tips
groetjes kammie (K)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:36

Ik heb m bij de super de boer gekocht, stond toen bij de schoonmaakmiddelen enz.

Kaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:44

Bij de albert-heijn hebben ze ook . Ook bij de wasmiddelen

Ik doe nooit zo ingewikkeld als jullie! Elke keer nadat ik naar huis ga even een baby-doekje eroverheen en hij glimt weer super! En ik hoef nooit te poetsen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:17

Je hebt toch ook van die speciale sponsjes daarvoor?
O.a. bij Divoza, één keer oppoetsen en ze glimmen weer.