Wel eens aangehouden voor paspoort-/chipcontrole paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wel eens aangehouden voor paspoort-/chipcontrole paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:25

Wie is er op de openbare weg weleens aangehouden met de trailer/vrachtwagen en vervolgens verzocht het paspoort van het paard of de paarden te tonen? Ging de politie dan ook bij het paard de trailer/veewagen in of moesten ze eruit om de chip te checken of uberhaupt te checken of het paard aan de beschrijving voldoet? Ik ben erg benieuwd naar reacties.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:27

Ik ben 1x keer aangehouden en toen vroegen ze ook naar het paspoort van het paard dat ik bij me had.
Had het paspoort natuurlijk thuis laten liggen maar wel een ander paspoort in de auto en dat heb ik laten zien.
Was allemaal keurig in orde volgens oom agent.

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:28

wij zijn vaak met een trailer onderweg , maar nog nooit een controle gehad

Anoniem

Re: Wel eens aangehouden voor paspoort-/chipcontrole paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:29

Hahahaha, maar is die agent nog de trailer ingegaan om te kijken of de kleur bijvoorbeeld klopte of ook dat niet?

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:38

Wij zijn nog nooit aangehouden, maar nu ben ik ook nog maar 4 keer op stap geweest met de trailer

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:42

ik ben ook nooit aangehouden en ik neem me paspoort altijd mee als ik met de trailer+ paard weggaat.

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:46

Ik ben nog nooit gecontroleerd opeen chip, ik ben toen extra niet gaan buitenrijden toen ik nog geen chip had, in de angst dat ik aangeehouden zal worden, en toen de chip dr eenmaal in zat, heb ik nog noooit iemand zien controleren!

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:47

wij zijn ook nog nooit aangehouden om de ponys te controleren, ik heb meestal wel de paspoorten bij als ze op de trailer gaan.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:48

Paspoort hebben we eigenlijk alleen mee als we op concour gaan. We zijn van de zomer wel een keer aangehouden met de trailer. Mijn zus reed. En wij gingen de snelweg op en die politieauto ging net de andere kant op en we zagen hem toen een rondje draaien over de rotonde en ging ons aan de kant zeggen en vroeg naar het rijbewijs en kentekenbewijs. Maar niet naar het paspoort.

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:54

zo dat is een opluchting goldy

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:29

Ja idd Ik vond het eigenlijk zo grappig dat we ze zagen omkeren. Hoezo wij vervelen ons als politie

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:30

Haha dat is grappig Goldie,
Maar ik ben wel blij met zo'n chip, zo kun je wel zien, * stel je voor dat je pony oooit verdwijnt en iemand vind hem* wie de eigenaar is! Tenminste, dat staat op die Chip !

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:36

Als ik ooit word aangehouden hoop ik niet dat ie van de trailer af moet, hij is nl heeeeeel erg moeilijk te laden en dat doe je liever net aan de kant van de weg. Nog nooit aangehouden, maar wel netjes gechipt...

melody2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:43

Afgelopen jaar bij de Zuidlaardermarkt hielden ze vrijwel iedereen aan. Bij mij gingen ze de trailer in om de chip af te lezen en dat werd daarna gecontroleerd en vergeleken met het paspoort. Verder heb ik nog nooit controle gehad, terwijl wij heel veel op pad zijn met de trailer.( wij hebben een paardentaxi )

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:44

Je hoeft hem in ieder geval nooit langs de weg uit de trailer te halen. Dat is volgens mij niet eens toegestaan.

CCCCorine schreef:
Hahahaha, maar is die agent nog de trailer ingegaan om te kijken of de kleur bijvoorbeeld klopte of ook dat niet?

Ze hebben om het hoekje gespiekt maar vonden hem volgens mij maar wat eng. Een chipreader hebben ze volgens mij niet eens bij zich tenzij het een speciale controle is bij grote evenementen.

Ezri_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 00:19

dit klinkt misschien heel banketstaaf, ben wel ooit eens aangehouden maar toen werd er niet gevraagd naar mijn paardenpaspoort of entingboekje of wat dan ook....maar voor alcholcontrole, tijdens eenbuitenrit moest ik een stukje door de stad, daar werd ik dus aangehouden door een jonge agent en die wilde hebben dat ik dus even zou blazen.....en ja ik kon het niet laten en heb toen heel bijdehand gevraagd wie er nu moest blazen....mijn paard of ik....helaas kon die agent er niet om lachen en werd ik op de bon geslingerd wegens het beledigen van ambtenaar in functie....de rechter kon er wel om lachen trouwens....hij heeft de zaak geseponeerd en de agent in kwestie een de wacht aangezecht

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 03:17

Ik ben ook al een paar met mijn paard op pad geweest met de trailer en ik maar hopen dat ze ons aan hielden maar nee hoor we werden niet aan gehouden.
Dan heb je alles in orde en dan houden ze niet aan.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:17

Kris25 schreef:
Als ik ooit word aangehouden hoop ik niet dat ie van de trailer af moet, hij is nl heeeeeel erg moeilijk te laden en dat doe je liever net aan de kant van de weg. Nog nooit aangehouden, maar wel netjes gechipt...

Ze kunnen op hun kop gaan staan ze kunnen het ook net zo goed laten, want ik haal mijn paard NOOIT zomaar ergens vd trailer! Veel te gevaarlijk zeg! Het idee alleen al, stel dat je paard schrikt (en dan doen ze wel ns....).

Maar 'gewone' agentjes gaan echt de chip v je paard niet controleren ze weten niet eens hoe dat moet (ik verdenk de meeste dat ze het verschil tussen n bruin en n vos niet eens weten, hihihi). Mijn paard heeft netjes n chip en paspoort maar die neem ik nooit mee als we naar de kliniek gaan, wel als we starten maar dat doen we op eigen terein....

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:19

Cassebas1991 schreef:
dit klinkt misschien heel banketstaaf, ben wel ooit eens aangehouden maar toen werd er niet gevraagd naar mijn paardenpaspoort of entingboekje of wat dan ook....maar voor alcholcontrole, tijdens eenbuitenrit moest ik een stukje door de stad, daar werd ik dus aangehouden door een jonge agent en die wilde hebben dat ik dus even zou blazen.....en ja ik kon het niet laten en heb toen heel bijdehand gevraagd wie er nu moest blazen....mijn paard of ik....helaas kon die agent er niet om lachen en werd ik op de bon geslingerd wegens het beledigen van ambtenaar in functie....de rechter kon er wel om lachen trouwens....hij heeft de zaak geseponeerd en de agent in kwestie een de wacht aangezecht

Voorzichtig doen hoor met die tere zieltjes...........

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:27

Nog nooit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:35

JAHA, We waren in convooi (twee auto's ) en wij mochten doorrijden (dikke pick-up met trailer, oudere vrouw aan het stuur) maar onze reisgenoot (blond meisje in "barbiejeep") moest aan de kant. Gewoon algemene controle van papieren en zo. Vragen ze ook naar het paspoort (wat we dus niet bij hadden); oh eh tja, dat is niet handig dames, de volgende keer niet vergeten hoor!
Soms heeft het voordelen om stereotiep te doen

Dealer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:46

Nog nooit helaas.
Heb het hele pak papier bij elkaar:
- kentekenbewijs auto
- kentekenbewijs trailer
- groene kaart
- verzekering trailer
- rijbewijs BE
- paardenpaspoort
en nog nooit naar gevraagd

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:47

Dealer schreef:
Nog nooit helaas.
Heb het hele pak papier bij elkaar:
- kentekenbewijs auto
- kentekenbewijs trailer
- groene kaart
- verzekering trailer
- rijbewijs BE
- paardenpaspoort
en nog nooit naar gevraagd

Nou, daar ben dan maar blij om want ze willen OOK je geldige APK-bewijs zien!

Dealer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:49

Ik loop het dikke pak nog ff door

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:28

Nee we zijn nog nooit aangehouden! Ook nog nooit iets van een controle op wedstrijd gehad (chipcontole)