wel of geen verzekering (voor paard)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wel of niet verzekerd (paard)

Niet
Geen stemmen
Wel, alleen basis
Geen stemmen
Wel, alleen ziektekosten
Geen stemmen
Wel, basis + ziektekosten
Geen stemmen
Wel, anders namelijk...
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Pivanti

wel of geen verzekering (voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 15:59

Ik vraag me af of iedereen een verzekering heeft voor z'n paard??
En waarom wel of waarom niet? En wat hebben jullie verzekerd?

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:18

Hoi,

ik heb geen verzekering afgesloten voor mijn paard, wel heb ik er even over getwijfeld. Ik heb een fjord en deze toen gekocht voor €1800,00 en klinisch laten keuren. Voor de verzekering moest hij anders ook rontgenlogisch gekeurd worden. Ik vond dan de verhouding aankoopprijs-prijs keuren een beetje uitéén liggen. Ik vond toen al die verzekeringen zo verwarrend. Ik wilde ook geen gedoe hebben met terugkopen als hij afgekeurd zou worden e.d. Ik gebruik hem ook enkel recreatief en heb gelukkig nog nooit iets ernstigs met hem gehad. Maar als ik nu weer een fjord zou kopen zou ik me toch eens beter laten informeren over diverse verzekeringen.

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:29

Ik heb ook geen verzekering voor mijn paarden, mijn vader zei altijd "dan ben je meer geld kwijt aan de premie dan aan de kosten". Maar als er wat gebeurt ben je natuurlijk wel aan het betalen, dat wel. Maar mijn paarden waren ook niet duur, als ik nu wel een duurdere zou kopen dan zou ik het denk ik wel doen.

mirgino

Re: wel of geen verzekering (voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:34

ik ben gelukkig wel verzekerd!

en dat waren mijn laatste paarden ook.
ik heb de verz flink laten dokken

helaas heb ik veel ellende gehad met mijn paarden,en door de verz heb ik lang kunnen dokteren.

ook cheyenne is verz
zij zelf voor 2000 euro en een ziekte verz ik ben daar per jaar 300 euro voor kwijt
met het aankomede verz jaar gaat het met 50 euro omhoog.
dan betaal ik 350 euro per jaar.

ik heb geen duur paard in aanschaf,de verz is goed betaalbaar,en gelukkig maar dat ik mijn paarden verz heb voor ziektekosten anders was ik allang falliet geweest.
nu heb ik mooi 80% terug gehad.
mijn paard blijft verzekerd!

Delphi
voor een verz afsluiten voor een paard van 1800 euro heb je geen foto`s nodig!
ik weet niet bij welke verz je wilde?
maar bij Interpolis is het boven de 4500 euro verplicht!

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:38

Ik heb mijn paard verzekerd alleen voor dood en ongeneeslijk ziek omdat ik zelf voor haar heb gespaart zou haar iets overkomen ben ik in een klap al mijn spaar geld kwijt
ik ben bij EFO

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:39

ik heb het wel gedaan bij alle 3.
Dat is het beste en het veiligste!!

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:45

Ik kwam er een tegen http://www.rensen.nl/verzekering/varia/paard.htm

Daar heb je een basisverzekering incombinatie met een ziektekosten verzekering voor 110 euro per jaar (t/m 2000euro)

Wat vinden jullie hiervan, is deze goed?

Ziektekosten in combinatie met basisverzekering

Niet gedekt zijn: - kosten vaccinatie; ontwormingsmiddelen; - vitaminepreparaten en voedings supplementen - ziekten waartegen normaliter ingeënt kan worden - behandeling aangeboren afwijkingen - paarden ouder dan 16 jaar - kosten van castratie en de eventuele gevolgen daarvan - kosten gemaakt i.v.m. vruchtbaarheidsproblemen (deze worden niet als ziekte gezien) - epidemieën. De ziektekosten tot € 100,-- komen voor rekening van de verzekeringnemer, daarna wordt 80% van het bedrag van de nota vergoed tot maximaal de verzekerde waarde van het paard c.q. € 5.000,-- per jaar. Verzekeringnemer is verplicht al hetgeen redelijkerwijs in zijn vermogen ligt te ondernemen om schade te beperken en een eventuele schade zo snel mogelijk (binnen 24 uur) bij de maatschappij te melden.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:48

Pivanti schreef:
Ik kwam er een tegen http://www.rensen.nl/verzekering/varia/paard.htm

Daar heb je een basisverzekering incombinatie met een ziektekosten verzekering voor 110 euro per jaar (t/m 2000euro)

Wat vinden jullie hiervan, is deze goed?

Ziektekosten in combinatie met basisverzekering

Niet gedekt zijn: - kosten vaccinatie; ontwormingsmiddelen; - vitaminepreparaten en voedings supplementen - ziekten waartegen normaliter ingeënt kan worden - behandeling aangeboren afwijkingen - paarden ouder dan 16 jaar - kosten van castratie en de eventuele gevolgen daarvan - kosten gemaakt i.v.m. vruchtbaarheidsproblemen (deze worden niet als ziekte gezien) - epidemieën. De ziektekosten tot € 100,-- komen voor rekening van de verzekeringnemer, daarna wordt 80% van het bedrag van de nota vergoed tot maximaal de verzekerde waarde van het paard c.q. € 5.000,-- per jaar. Verzekeringnemer is verplicht al hetgeen redelijkerwijs in zijn vermogen ligt te ondernemen om schade te beperken en een eventuele schade zo snel mogelijk (binnen 24 uur) bij de maatschappij te melden.

denk er om dat je het paard na zijn 16e uit de verzekering haalt want hij is niet meer gedekt dus kun je beter niet meer betalen anders sponsor je de verzekering...

wizewo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:51

Ik zou zeggen als je paard, niet onwijs duur is, zou ik een spaarpotje aanleggen voor een koliekoperatie ofzoiets dergelijk te kunnen betalen. Premies kunnen hoogoplopen terwijl er niets aan de hand is. En de normale dingen zoals inentingen zijn dus blijkbaar al niet verzekerd dus dat ben je ook al kwijt en dan moet je tegen allles gaan enten want anders is het niet verzekerd als hij toch ziek word...

Ik heb mijn paard niet verzekerd dus en ben het ook niet van plan om dat te doen.

Wel verzekerd tegen schade aan derden!

En na de 16-18 word je er blijkbaar uitgehaald. Op het moment dat de problemen vaak beginnen. Sorry maar daar doe ik niet aan mee, das een paraplu lenen als de zon schijnt en hem terugvragen als het gaat regenen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:53

mijn paard zit in de verzekering voor de dood enz. en uitgebreide ziektekosten. Ik zie t als een soort vangnet voor als ie een keer echt iets heeft wat flink in de papieren gaat lopen.

www.hippozorg.nl

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:55

Nee, pony is niet verzekerd. Wel ben ik gedekt als mijn paard andere schade aanbrengt (denk aan op een auto springen oid.)
Maar heb er niet zoveel verstand van mijn vader regelt die dingen

En die verzekering lijkt mij ook wel wat... ben benieuwd wat andere bokkers van die verzekering weten. Want mijn paard is nog lang geen 16, dan issie denk alweer verkocht. Hij is al gecastreerd. is een ruin dus vruchtbaarheids problemen heb ik niet. en mijn pony kostte 1100 euro. hmmz, zal het er eens met mijn vader over praten, kijken wat hij ervan zegt.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:56

beep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:56

ik heb mijn paarden niet verzekert en daar ben ik blij van, als het zover is dan wil ik zelf beslissen wat er met mijn paarden gebeurt en het niet door een of andere verzekering laten beslissen. een vriendin van mij had een paard die acuut niet meer overeind kon komen en het was 7 uur in de ochtend die heeft ze toen ter plekken laten inslapen was het paard verzekert geweest had ze tot half negen moeten wachten om toestemming van de verzekering te krijgen anders werdt er niet uitbetaald volgens de dierenarts, paard in paniek omdat die niet overeind kon komen en er was echt niks aan te doen. voor mij geen verzekering

angelaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:01

ik ben ook erg benieuwd naar de verzekering die hier boven word genoemd ik hou het even in de gaten

tessie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:07

mijn paard is door hippo zorg verzekerd, ik heb een ongevallen,dood verzekering en ziektekosten
ik zou een paard altijd laten verzekeren want je weet maar nooit....

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:14

mmiddeldorp schreef:
ik heb mijn paarden niet verzekert en daar ben ik blij van, als het zover is dan wil ik zelf beslissen wat er met mijn paarden gebeurt en het niet door een of andere verzekering laten beslissen. een vriendin van mij had een paard die acuut niet meer overeind kon komen en het was 7 uur in de ochtend die heeft ze toen ter plekken laten inslapen was het paard verzekert geweest had ze tot half negen moeten wachten om toestemming van de verzekering te krijgen anders werdt er niet uitbetaald volgens de dierenarts, paard in paniek omdat die niet overeind kon komen en er was echt niks aan te doen. voor mij geen verzekering

bij alles zijn er positieve en negatieve ervaringen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar positieve ervaring met de verzekering. Bij afkeuring kan je m zelf terug kopen en zelf beslissen wat er mee gebeurt. Een Da kan ik midden in de nacht bellen en de volgende dag contact opnemen met de verzekering. In geval van in laten slapen is t altijd wat lastiger maar heb je een DA die nauw/goed samen werkt met je verzekering dan geeft dat meestal geen problemen.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:35

Ik heb geen verzekering voor hem omdat hij al 16 is en dan wordt je voor veel verzekeringen uitgesloten

Mandy92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:40

mijn vriendin heeft der 2 ijscootjes wel laten verzekeren

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:55

Voor mijn eerste (althans de 1e in Ned.) 2 paarden die ik nu resp. 21 jaar en 18 jaar heb had ik geen verzekering. Bij de ene had ik die wel kunnen gebruiken (al 15 jaar arthrose-speciaal beslag etc) de ander heeft nog nooit een DA van dichtbij gezien (behalve enting natuurlijk).
Bij de aanschaf van mijn veulen heb ik even getwijfeld- maar na overleg met mijn hoefsmid niet gedaan.

Ik heb genoeg spaargeld voor calamiteiten- mijn arthrosepaard kost mij buiten de "normale dingen" (2x per jaar enten incl. rhino) sowieso al 1500euro aan de jaarlijkse Tildren infuus + glucosamine en chondroitine voedingssupplementen, jammer dan.

fab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:01

K heb mn paarden wel laten verzekeren, bij interpolis,
k had eerst n merrie,echt super gezond, maar ze overleed n halfjaar nadat k dr had, k heb wel mooi t hele aankoopbedrag terug gekregen.
Nu heb k n ruin, egt n lompert dus die is volledig verzekerd en das maar goed ook want hij schopt zichzelf nog wel ns :p

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:04

ik heb mijn paardje wel verzekerd

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:09

handig topic, ik zit ook te twijfelen om mijn toekomstige paard te verzekeren of niet. Wel heb ik genoeg geld achter de hand mocht er iets gebeuren. Maar toch als je paard dan ineens dood is ben je alles kwijt. Erg lastig...
Ik neig nu naar de kant om niet te verzekeren, maar ik hou dit topic goed in de gaten

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:21

Ik heb voor verzekeren gekozen omdat ik na aanschaf en 'uitzet' niet nogeens zoveel geld had liggen dat ik een dure operatie of een drie maanden lang verblijf in een paardenkliniek kon betalen (ik noem maar een zijstraat).

Sommige mensen zeggen dan: leg dan elke maand wat opzij voor noodgevallen. Maarja, het zal je maar gebeuren dat hij de eerste week/maand dat je hem hebt al wat gaat mankeren. Ik heb me weleens door een dierenarts laten vertellen dat die kans zeker wel aanwezig is iv.m. de stress van de verhuizing, verandering van schema en voer en ook gek genoeg de bacterie-, schimmel- en parasietenhuishouding die op een stal heerst. Dat schijnt kennelijk toch wel te kunnen verschillen.

Hoe dan ook, ik heb mijn premie er wel uit gehaald dit jaar, en hij heeft eigenlijk niks ernstigs gemankeerd. Een keer liep hij onregelmatig en een keer had hij mok. Je zit er zo aan met de kosten...

Als je gaat verzekeren: ik heb hele goede ervaringen met Interpolis....

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:56

ik heb nu een veulen van 8 maanden en ik zit er aan te denken om haar te laten verzekeren, maar ik weet het ook nog niet zeker. hoe zit dat precies met ongeschikt en dat je um dan terug moet kopen van de verzekering? kan iemand hier meer over vertellen?

aan de ene kant vind ik als ze wat krijgt dan is het natuurlijk mooi als je de kosten (gedeeltelijk) vergoed krijgt, maar aan de andere kant vind ik het raar als je, je paard terug moet gaan kopen omdat je hem nog een oude dag wil geven.

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:20

Volgens mij zijn mijn verzorgpaardjes ook verzekerd. Maar verder heb ik er de ballen verstand van .