koude voeten!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Merle

koude voeten!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 13:07

Ik weet niet zeker of dit hier hoort maar zou niet weten waar anders
maar als ik ga paardrijden krijg ik altijd zoooooo koude voeten dikke sokken of niet krijg het altijd.. wat doen jullie om warme voetjes te houden ???
kussjes merle

* ik dacht wel dat er een soortgelijk topic was maar met de zoekfunctie kon ik dat niet vinden , mocht het er toch zijn mijn excuses

aisie

Re: koude voeten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:09

Ik heb laatst thermorijlaarzen gekocht en sindsdien heb ik geen koude voeten meer met rijden.
Als ik wel met mn leren laarzen wil rijden (met les ofzo) dan doe ik er van die bont zooltjes in, dat helpt ook wel wat.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:12

Thermo laarzen zijn heerlijk voor op stal. Ik kan er alleen echt niet mee rijden. Ik heb thermosokken gekocht en heb die aan in mijn leren laarzen. Echt heerlijk!

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:13

Ik ga meestal met mijn bergschoenen naar stal. En als ik mijn paard dan heb opgezadelt doe ik mijn leren laarzen aan. Meestal heb ik dan geen last van koude voeten. En voor als het heel erg koud is heb ik mijn thermolaarzen aan op stal.

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:47

Wij lopen op Ariat schoenen en hebben nooit geen last koude voetjes

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:22

Ik draag nu dunne puur wollen kniekousen in mijn thermoschoenen en heb het vaak eerder te warm als te koud. Gewoon investeren in een paar goede en ruim zittende thermolaarzen/schoenen en echte wollen sokken dus.

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:27

de nieuwste ariat laarzen!!!! deze zijn super en ook mooi om zo te dragen. ze zijn voorzien van een goretex laagje en daar door water, wind dicht en ademend ze zijn echt super en je hebt er jaren lang plezier van en ze zitten heerlijk!

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:56

Als ik in de stal bezig ben heb ik mijn thermolaarzen aan, met rijden doe ik mijn leren laarzen aan en daar heb ik ook geen koude voeten in!

Boutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:08

Ariat schoenen en daarin een dun paar wollen sokken met daarboven nog een dik paar wollen sokken in een maatje groter. Veel met de tenen wiebelen, rondjes draaien met je enkels als je stapt. Voorzichtig met afstappen, met koude voeten kom je harder neer dan je denkt. En op buitenritten nu en dan een stukej langs mijn pony of wat rennen aan de hand om terug warm te krijgen .

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:13

thermolaarzen ik zweer hierbij ik heb ook altijd last van koude voeten en handen en krijg het niet meer warm tot ik in bed lig! dit doet vreselijke pijn en krijg dan ook steeds krampen in mijn kuiten wat door mijn hele been trekt (ja pijnlijk) tot ik moet huilen.
Ik heb er deze winter nog geen last van gehad sinds ik die laarzen aan heb dus ik ben er heel erg blij mee

Peetjuh_Amir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:10

Ik doe altijd gewoon skysokken erin aan... Ze blijven dan wel langer warm,, maar als je echt een hele dat op de manege bent wordt het toch wel erg koud. Misschien ook maar eens thermosokken aanschaffen!

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:41

ik heb nu net nieuwe stalschoenen met bont dus nog geen ervaring mee..
Wel weeti k dat ik met leren rijlaarzen houde voeten heb en met daphna thermoboots soms koude voeten overigens rij ik daar ook mee

groetjes jennifer

Whoops1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:43

Bij mij helpt niks..

Nu heb ik bij www.paardendrogist.nl iets besteld,
en ben er echt superr blij mee!

Het is een soort maandverbandje haha, en die haal
je uit de verpakking en dan wordt het warm..
Je plakt dit gewoon onder je sok in je laars!
Dit werkt ongeveer zes uur lang, HEERLIJK!

Daarna moet je het weggooien, je hebt er niks meer aan..
Het kost 1,50 per 2 stuks. Dus 1,50 voor 1x gebruiken!

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:51

Wat ook helpt, is eerst 10 minuten naast je paard te lopen voordat je erop gaat. Losstappen aan de hand dus. En na het rijden kan je ook zo uitstappen, beweging werkt het beste.
Rijlaarzen pas aantrekken vlak voor je gaat rijden, daarvoor en daarna schoenen met een ruime neus, en waar je 2 paar sokken in aan kan doen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:59

Dat naast het paard lopen doe ik ook als het koud is...
Ik heb van mountain horse schoenen en laarzen, rimfrost', thermolite spul. Ik zweer erbij.
Met skieen heb ik ook van die zakjes in mijn schoenen gehad die warm werden, aanrader!

X_ViSwIjF_X

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:08

Ik heb thermolaarzen waarmee je goed kan rijden je voeten zijn best smal net als je rijlaarzen.
Want je hebt ook die thermolaarzen die heel breed zijn en die niet zo heel lekker rijden.
Voor het geval je intresse hebt heb ze in den haag gekocht bij rutersport winkel De Steilsprong

groetjes
(heb eventueel wel een foto)

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:53

oke dankje wel ik denk dat ik maar thermolaarzen ga aanschaffen ..
Vndaag weer wezen rijden en helemaal koude voetjes gekregen baal er echt van bRRR!!!
XXXXXXx bedankt v oor alle reacties!!

bregje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:12

Maar een vraagje hebben jullie dan van die thermolaarzen die simpele met teddyvoering of een met echte warmte vasthoudende binnensok zoals die van mountin horse?

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:13

ik heb een wolle binnen kant zeg ma dus uitneembare voering
Geloof dat dat bont op den duur niet lekker warm bleef en je kan die wolle voering van mij ook wassen

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:15

Kris25 schreef:
Thermo laarzen zijn heerlijk voor op stal. Ik kan er alleen echt niet mee rijden. Ik heb thermosokken gekocht en heb die aan in mijn leren laarzen. Echt heerlijk!

Idd met thermoboots kan ik ook absoluut niet rijden...
Maar heb ze wel altijd met stalklussen enz aan.
Mijn tenen worden ook koud als ik aan het rijden ben.
Na het rijden warm ik ze weer lekker op in de kantine

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:15

Ik heb ook altijd koude voeten, en thermo laarzen helpen dus ook voor geen meter bij mij, thermo sokken even min,, ( k ga dit topic even volgen..)

MissCaroline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:19

voor alle mensen die met thermolaarzen rijden: DIT IS ECHT LEVENSGEVAARLIJK!! ze zijn namelijk veel te breed voor je beugels, (tenzij je extra grote beugels hebt,,) en daardoor kan je blijven hangen,, tis bij mij op de manege gebeurt bij een jongetje,, heel zn gezicht opengehaalt aan de houten bakrand, was echt gewoon het hele vel opengeklapt giga veel splinters erin,, al had hij gewone laarzen aan was dit niet gebeurd, dus vandaar dat ik ook niet meer rij met thermolaarzen.
Tegen koude voeten: rijden met jophurs en chaps erover, heb je meer bewegingsvrijheid, of sokken boterhamzakjes sokken aan trekken,, scheelt ook een hoop!

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:20

Met mijn leren laarzen blijven mijn voeten warmer dan als ik met chaps en jophurs rij hoor

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:33

Sinds ik 3 jaar geleden mijn leren laarzen kocht heb ik nooit meer last van koude voeten..laarzen voor het rijden even in de kamer zetten dat ze lekker op kamertemperatuur zijn en aantrekken en rijden maar..

maar goed dit zal wel niet voor iedereen gelden vrees is:P

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:34

thermolaarzen of gewoon wollen sokken aan in je laarzen.