Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ElanII schreef:^Sophie, ik heb inmiddels door e.e.a. te lezen van en over jou begrepen dat jij heel goed kan rijden, dus ik neem aan dat je precies weet wat je doet. Je eigen gevoel naar je pony toe is het belangrijkste. "Ben ik eerlijk tegenover mijn pony?" Zoja, dan hoef je je er sowieso niks van aan te trekken. Wat me eigenlijk meer zorgen baart, is dat jij constant rijdt met in je achterhoofd: wat zullen ze wel niet van mijn rijstijl en mijn rijden denken. Ik ben zelf een absolute beginner, rijd nog geeneens een jaar, maar wel op een paard dat ZZ-licht heeft gereden. Ik heb iedere week priveles en oefen serieus. Wat anderen van mijn rijstiijl en niveau denken, zal me echt worst wezen. Iedereen bij mij op stal rijdt beter dan ik. Adviezen neem ik graag aan, maar door veel te lezen, weet ik inmiddels wel of een advies ook echt een goed advies is. Ik lees hier veel op Bokt (en leer veel, thanks) en ik lees veel paardenboeken. In een van die boeken (ik weet niet meer welk) stond dat je absoluut niet moest rijden met het idee van: "O jee wat zouden ze van me vinden" en daar ben ik het hartgrondig mee eens.
Trek je dus niks aan van zulke commentaren en zeker niet van mensen die minder goed rijden dan jij en geef ze maar eens flink van katoen.
Geniet, wees eerlijk tegen je paardje en concentreer je op je eigen leerdoelen.
Veel succes en vooral veel rijplezier gewenst...
En van jouw instelling kan ik nog wat leren.. van die van jullie allemaal! Citaat:Als ik vaker bij hem in de bak rij, dan pas ik daar vanaf nu voor.. ga ik wel naar buiten ofzo.
En dat hij een stuk ouder is, daar moet je je niet door laten weerhouden. Houd het wel netjes.
Maar dat zal hij niet. Zeg hem gewoon dat je je hebt aangetrokken wat hij heeft gezegd en dat je met je instruktrice hebt gesproken en dat ze vind dat jij het goed hebt gedaan en als hij van een andere mening is, of hij dat voortaan met je instruktice wilt opnemen. Maar als hij denkt dat hij het beter kan, of hij dat dan nu even wilt demonstreren.
Nooit meer commentaar gehad.

Ik zou toch wel eens vragen of hij niet beter aan fitness kan gaan doen ipv zijn armspieren te trainen door het hangen in de slof (oid).
Hij loopt op iedereen maar te zeiken, terwijl hij zelf zn paard teugelkreupel rijdt, hij belemmert heel dat beest in zn lopen. Niks van aantrekken hoor Soof! Rikky kan gewoon een etter zijn, ik vind jou zelf soms te lief voor hem whaha!
En als Iris of Bo het met je eens is dan moet je dat maar geloven. Dat zijn tenminste mensen die er verstand van hebben. Of zullen wij een keer langs de bak gaan schreeuwen naar Paul van: Je verneukt je paard enzo!
(Tis nog echt zo ook..
)

) daar trek ik me gewoon niets van aan.