Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Kafue schreef:Het kan zijn dat het zadel de drukplekken veroorzaakt maar denk en dan vooral in deze jaargetijden ook aan drukkende dekens, de zogenaamde beschermers tegen schuren van de deken op de schouders die drukken namelijk op de rug. Zo heeft mijn paard de witte plek op zijn schoft gekregen door de dekenbeschermer.
. Ik denk dan dat het misschien van een vorig zadel is geweest. Ik zal het met de eigenaar overleggen en als dat niet het geval is moeten we er maar even iets op verzinnen. 
Maris89 schreef:Ik denk iig dat die plekken bij de schouder door de deken komen. Dit zadel is pas op maakt gemaakt dus lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het niet past. Ik denk dan dat het misschien van een vorig zadel is geweest. Ik zal het met de eigenaar overleggen en als dat niet het geval is moeten we er maar even iets op verzinnen.
. heb het zadel pas 5 maanden, maar heb in die tijd fanatiek getraind. Ik zag laatst dat het onderste gedeelte van de haren rond haar schoft wit worden. Ga nu een boomlooszadel kopen. Hopelijkk is dat de oplossing, want dat wordtt dan al het 4e zadel in 3,5 jaar tijd...