,ook zijn sommige paden helemaal verpest omdat er tractors ofzo doorheen rijden (en dan is het pad al blubberig maar dan nog erger).Echt heel irri
. bij wie is het nog meer zo??? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
,ook zijn sommige paden helemaal verpest omdat er tractors ofzo doorheen rijden (en dan is het pad al blubberig maar dan nog erger).Echt heel irri
. bij wie is het nog meer zo??? 

De ruiterpaden zijn allemaal super onderhouden, mooi breed meestal, en door de Veluwse zandgrond ook totaal niet modderig ofzo. En een takje is toch leuk? Lekker springen...
Dan geef je opdracht voor het afgraven van een ruiterpad, breedte 60 cm, diepte 60 cm, en dan stort je dat vol met mul zand. Tadaaaaaaaa! En dan noem je dat gewoon ruiterpad!
Als je je paard echt aan gort wilt rijden dan neem je dus het ruiterpad, en anders rij je er gewoon naast!
Verder laten mensen nogal graag hun honden los lopen en weten de meesten niet hoe zich t.o.v. een paard moeten gedragen. Erg jammer dus. Maar de paden die er zijn zijn keurig, vorig jaar allemaal nieuw zand opgekomen, ziet er netjes uit.

Dees schreef:Bij mij in de buurt ligt een ruiterpad waarvan niemand weet waar het heen gaat![]()
Serieus, het gaat van A naar B, maar is zo lang, dat geen paard de hele route kan afleggen in een middagje....en het is geen rodnje ofzo, nee een lange rechte paardenweg.
Gek genoeg, niemand weet wie de route heeft aangelegd terwijl er toch mooie anbw-achtige bordjes bij staan. en niemand weet dus hoe de route loopt....zelfs de gemeente wist niets af van de route....
Het mysterie van hippisch friesland....
vlieg schreef:Jive, wees blij dat je ruiterpaden hebt....hier (Hoorn) moeten we gewoon op de weg rijden, bos o.i.d. is er niet, en als je een parkje tegenkomt is het verboden om er met een paard doorheen te rijden...
), omdat er allemaal takken en zooi over liggen waar je niet langs kan..
.dat is echt zo irri. ikdenk dan altijd mens houd toch je mond!!! maar zeg gewoon :dat weet ik *kijk wijs*.En de boswachter die doet ook niets aan de ruiterpaden,hij rijd vaak genoeg in het bos rond ,maar vind het blijkbaar niet nodig om de ruiterpaden te onderhouden
Dees schreef:Bij mij in de buurt ligt een ruiterpad waarvan niemand weet waar het heen gaat![]()
Serieus, het gaat van A naar B, maar is zo lang, dat geen paard de hele route kan afleggen in een middagje....en het is geen rodnje ofzo, nee een lange rechte paardenweg.
Gek genoeg, niemand weet wie de route heeft aangelegd terwijl er toch mooie anbw-achtige bordjes bij staan. en niemand weet dus hoe de route loopt....zelfs de gemeente wist niets af van de route....
Het mysterie van hippisch friesland....
) En zondag bemerkte ik dat er een boom over het pad was gevallen waar ik niet overheenkon (sprong dan de bosjes in richting sloot
) dus kon het door grote trekkers etc. kapotgereden pad terug naar een verboden pad
Rampzalig dus, maar ze zijn ermee bezig! carola schreef:Tja, ik zit echt super hier midden op de veluwe. Vanaf m'n huis kan ik makkelijk zo'n 400 km ruiterpad vinden

en er is geen bos te bekennen (nee alleen de delftse hout maar daar ziet het zwart van de paarden/wandelaars/fietsers en dat is ook nog eens eerst een uur langs de weg rijden voor mij)
) en omdat niemand over dat blubberpad rijd is het nu bijna allemaal gras geworden.