Hulsebos-zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ritmisch

Hulsebos-zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 10:11

Heeft iemand ervaring met Hulsebos-zadels?
Zo ja, hoe bevalt het en welk type heb je....

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:12

Ik heb de WB3 en hij bevalt goed. Zit als een huis.
Maar ja, wat de een niet fijn vindt, vindt de ander weer wel. Je moet t gewoon zelf eens uitproberen.

Ritmisch

Re: Hulsebos-zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 10:35

Ik heb namelijk gehoord dat een Hulsebos sneller slijt dan een ander zadel... Is dat zo?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:39

Ik heb me laten vertellen dat de service echt bagger is. Er staan bij ons op stal 3 mensen met een op maat gemaakte nieuwe hulsebos en ze passen alledrie niet meer. Na 1 keer langskomen moesten de zadels maar goed liggen en anders lag het aan het paard dat het niet goed lag. dat kan natuurlijk wel een keer voor komen, maar bij drie paarden?
Als je een hulsebod hebt die goed ligt, dan zitten ze geweldig, maar heb je er eentje die niet goed ligt, begin dan maar vast te bellen en te schrijven naar dat bedrijf....

Enjoy_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:44

Ik heb ook de WB4, ik ben er ook tevreden mee en ze zitten inderdaad als een huis! Ik heb mijne 2 jaar, en hij ziet er nog als nieuw uit, maar ligt er natuurlijk ook aan hoe je ermee omgaat!!Maar bij ons op stal zijn nog 3 andere met een hulsebos en ze zijn eigenlijk allemaal niet tevreden!! Er zijn verschillende meningen over, maar ik zou zeggen probeer het gewoon zelf!!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:28

Ik heb de Ultimate 2 gehad. Was een fantastisch zadel! Service was ook prima.

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 11:40

wisselende ervaringen dus.... iig bedankt voor jullie reacties!

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:51

hulsebos zadel zit heerlijk

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:00

Ik vind persoonlijk de service van hulsebos compleet bagger.
Hulsebos Junior is de zaak goed naar de maan aan het helpen.
Met hulsebos senior heb ik wel goede ervaringen maar die doet helaas niets meer.

Nee voor mijn geen hulsebos!!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:06

Ik heb ook een hulsebosch zadel en ik zweer bij dat ding.
Ik heb hiervoor 3 nieuwe zadels in 3 jaar tijd versleten en Iris haar rug ging er niet op vooruit.
Ik heb die hulsebosch gekocht, en hij ligt super en nog steeds en tot nu toe is de service gewoon super.
Als je belt voor service dan moet je gewoon zeggen dat je dat vrouwtje )ben even haar naam kwijt) van de werkplaats wil hebben of hulsebosch senior zelf.
Ik heb tot nu toe dus super resultaten ermee.

Maar zo zie je maar de 1 vind dit goed en de ander dat.
ik persoonlijk vind zadelmakerij de Heuvelhoeve echt bagger. Ik heb bij haar dus 3 nieuwe zadels gekocht en iedere keer lag iris haar schoft open. Nou lekker opgemeten dan!
En de service, tja die werd er ook steeds slechter op en bij de laatste keer dat haar rug weer open lag, was mw niet thuis

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:08

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:12

Ik heb de WB4 en nu zo'n 4 jaar denk ik, zit als een huis, ziet er nog prima uit en de service bij ons is nog nooit slecht geweest, alleen maar goede ervaringen aan deze kant.

Ritmisch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 14:07

mooi, mooi, mooi

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:49

Ik denk dta er altijd mensen voor en mensen tegen zijn. Om wie of wat t ook gaat. Ik heb zelf niet t idee dat de zadels snel slijten. Ik kan nix zeggen over de service, puur omdat ik ze nog niet nodig heb gehad.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:01

Ik rijd voor iemand een paard. En zij heeft er een hulsebos-dressuurzadel op liggen!
Echt een perfect zadel. Fijne zit. En een nette afwerking.

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:55

ik zweer bij hulsebos

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:00

Mijn nieuwe hulsebos word 13 januarie geleverd.. Ik heb de WB3 met iets verlengd zeetblad in het middenbruin..sjiek .
Ik heb tot nu toe goeie ervaringen met hulsebos, het aanmeten ging keurig, ze namen super de tijd voor alles uit te proberen en te laten voelen/zien. Ik heb voor de hulsebos gekozen ivm rugklachten en voor mij rijd het hemels (de zadels waar ik op proefgereden heb dan). Omdat ik geen passend zadel meer heb voor mij & paard hebben ze er spoed achter gezet. Normaal duurd het 9-12 weken, bij mij was ie binnen 6,5 week klaar. Alleen kon ik helaas niet eerder dan 13 januarie ivm werk...
Elk zadel heeft positieve en negatieve ervaringen, elke zadelmaker ook, waarom niet zelf ervaren?

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:34

Wij hebben ook alleen maar positieve ervaringen. Wij hebben er nu 4 zadels van. 2 keer de grandprix (da's mijn favoriet) een WB3 en de Easy Jumper (springzadel)
Ook alle hoofdstellen, halsters, singels en martingaal is van Hulsebos en die dingen gaan echt jaren mee! De zadels slijten niet en ik heb hem pas 2 keer schoongemaakt in de 4 jaar dat we ze al hebben, het leer blijft gewoon super!

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:08

Ik heb een WB-4. Hij is nu bijna 2 jaar oud en ziet er nog perfect uit.
Over de service heb ik ook geen klachten.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:18

Ik heb voor Niek een hulsebos zadel. En ik vind het zadel echt helemaal geweldig. Zit als een huisje

CiskaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:18

Ik heb ook een WB-4 en ben er al dik 4 jaar heel blij mee. Hij ligt (en zit) als een huis en ziet er nog super uit (ik ben er dan ook heel zuinig op). Het enige minpunt dat ik kan bedenken is dat de boom gebroken is geweest, maar dat is verder prima opgelost. Kreeg een goed leenzadel en na enkele weken werd mijn eigen zadel zonder kosten weer retour gebracht (en op maat gemaakt).

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:24

Ciska, brak de boom zomaar of is het zadel gevallen?

CiskaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:15

@#Ymke#: hij kraakte op een gegeven moment erg en toen bleek de boom gebroken te zijn. Ze vroeg direct of ik het zadel had laten vallen, maar dat was niet het geval (als dat wel zo was geweest, dan had ik dat echt wel eerlijk gezegd...) Maar zoals ik al zei, het werd allemaal keurig opgelost (al duurde het allemaal wel een paar weken, omdat mijn zadel naar de "bomenmaker" of hoe zo iemand ook maar heet, gestuurd moest worden)

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:17

Jouw zadel ziet er inderdaad nog uit als nieuw Ciska!

isioma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 08:53

ik heb mijn Hulsebos endurance model al ruim 5 jaar en ben zeer tevreden
dochter heeft dressuurmodel en ditto
we laten eens per jaar, of per 2 jaar, Hulsebos komen om op te vullen en dat is nie t altijd nodig.
Heb me nooit meer doorgereden met dit zadel, kan ermee buitenrijden, dressuren en springen zelfs !