hoe vaak rijden jullie in de winter?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

scallie

hoe vaak rijden jullie in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 10:03

Hai allemaal

Laat werken, in het donker thuis en geen bak.

Resultaat: enkel rijden in het weekend. Ik neem al wel 2 maanden elke week een half dagje in de week om te kunnen rijden maar wil in het Nieuwe Jaar niet al mijn verlof opnemen. Ze staat wel elke dag op de weide.

Toch heb ik hier schuldgevoel over.

Heb wel licht in de stal, dus probeer haar in de plaats wel lekker te poetsen enz..

Wat vinden jullie hiervan?

Dat het maar vlug langer licht wordt!!!!

xx

ilovelucky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:06

Nou ik rijd gewoon op de dagen dat is in ze zomer ook rijd... Soms ben je verhindeerd maar dat is af en toe...

Mis... Kan jij iemand zoeken in de winter voor de dagen dat je niet kan om te rijden...

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:10

Ik werk dan zelf niet, maar bij de tijd dat ik van school op de manege aan kom wordt het al donker.
Ik probeer iedere dag een flink uur te werken want die van mij staat de hele dag in stal(helaas).

Het is misschien wel een idee voor jou om iemand te zoeken die erop wil rijden?
Dan kan jij zelf gewoon in het weekend rijden en die andere door de weeks!!

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:12

misschien kun je idd een bijrijder zoeken...

ik rijd eigenlijk in de winter als de weersomstandigheden het toelaten even veel als in de zomer

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:14

Ik rijd 's winters ook minder.
Wij hebben dan wel licht bij onze bak, maar ik mag niet alleen naar de stal fietsen als het donker is en mijn ouders hebben ook geen zin om elke dag mee te gaan
Verder wordt de bak ook snel blubberig en de laatste tijd ook bevroren.
Gelukkig staat mijn pony ook de hele dag in de wei, dus beweging krijgt hij gelukkig wel

Ik heb op woensdag en zaterdag les (lekker in de manege ) Verder in het weekend ook nog vaak wedstrijd en voor de rest maak ik nu vaker een buitenritje in het bos
Nu maar hopen dat het een poosje droog blijft zodat de bak weer wat beter wordt!
Nu lekker vakantie dus dat scheelt
Sam vind het wel prima zo

Kris

Re:

Ik heb gelukkig een binnenbak en ben dus zeven dagen in de week bezig.
Een bijrijder is een goed idee, en anders een stalletje waar ze een verlichte bak hebben? Het blijft nl nog wel een tijdje langer donker

8nnemiek

Re:

Ik heb nu ook hetzelfde probleem, ik rijd nu in het weekend, alleen in de vakantie wel wat vaker. Dus ook maar een of twee keer per week normaal.
Maar zo lang ze lekker naar buiten kunnen, en om de dag een lekkere poetsbeurt krijgen, kan het best
Het enige nadeel is dat hun conditie minder wordt, maar dat bouw ik in de lente weer op, als het weer iets langer licht is.
Maar ik denk dat je ook naar het paard zelf moet kijken. Het ene paard wordt knettergek als ze een halve week niet werken, die van mij daar kan ik zo op wegrijden na een week stilstaan.
Kun je inderdaad niet iemand anders vinden die een paar keer wil rijden doordeweek?

scallie

Re: hoe vaak rijden jullie in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 10:20

hoi

ik heb mijn eigen weiland, een verlichte buitenbak aanleggen echter is geen optie. ik zit in natuurgebied en daar doe je niet zomaar wat je wil met je grond.

bijrijder: ik zie het niet zo zitten om iemand anders met mijn paard naar buiten te laten gaan. en ik kan moeilijk in de zomer zeggen nu is het niet nodig. in de zomer kan ik s avonds nl wel rijden want dan is het langer licht.

ik vroeg me gewoon af: vinden jullie dit zielig voor het paard?

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:24

kun je niet een bk in de buurt zoeken die wel verlicht is??
dat je daar dan kunt rijden

scallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 10:27

geen optie. dan moet ik daar in het donker naartoe te paard en is direct
20 minuten stappen langs donker weggetjes. heb geen van...
moeilijk he

_Lola_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:29

Ja een bak zoeken is altijd rot maar ik kan nu bv ookal 4weken niet meer in onze bak rijden dus ook niet altijd een oplossing...
Te hard of te blubberig..
Ik Ga in het weekend naar buiten maar dat is dan ook het enige..
En ook niet als het te glad of te hard is..
DUs eigenlijk heeft huij een beetje winter pauze
Vindt ie ook helemaal niet erg hij staat lekker op de wei en krijgt dagelijks een goede poets beurt..!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:00

Ik zie het probleem niet zo, ze staat de hele dag buiten toch?
Dan heeft ze het ws nog beter dan de paarden die de hele dag binnen staan en dan een uurtje (of minder) aan het werk mogen.

Ik rij zelf ook in de winter minder dan in de zomer, werk van 9 tot 6, rotvries er overheen zodat de bak niet doenbaar is, ze worden dan wel 2 keer per dag naar buiten gegooid en als de bakbodem doenbaar is kan ik zelf ook wel het 1 en ander uithalen, maar als hij is zoals de laatste dagen van het oude jaar begin ik er niet eens aan.

Heb 3 dagen doordeweeks waarop ik overdag kan, en dat benut ik dan wel weer volop, maar hou er wel rekening mee dat ze niet zo fanatiek werken als in de lente en zomer, dus de training is dan ook minder fanatiek.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:02

Idd, ik lees ook dat het paardje de hele dag buiten staat, dat is heerlijk voor hem en absoluut niet zielig dat jij dan nu wat minder rijdt!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:46

Ik rij 's winters ook niet veel. Paard komt wel elke dag buiten, met goed weer in de wei en anders gaan we een eind wandelen.
Ik rij gewoon niet graag in de bak en door de week moet ik naar school en is het zo vroeg donker.

Als je paard buiten komt ben je helemaal niet verplicht om te rijden hoor.
In de natuur worden ze ook niet gereden. Dus weg met dat schuldgevoel, het is juist goed dat je paard elke dag op de wei komt.
Persoonlijk vind ik dat beter dan dat het paard wel elke dag een uur gereden wordt maar de rest van de dag in een stal staat.

jantina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:52

Ik rijd ook minder in de winter, net als jij door de week werken en geen bak.
Sinds kort heb ik wel de mogelijkheid om met de trailer naar een verlichte buitenbak te gaan hoor, maar ik wil mijn vriend ook niet vaak belasten met chauffeuren

Ik voel me niet schuldig, ze gaan lekker naar buiten. Ik kan ongeveer drie keer in de week rijden en dat is ook wel voldoende.
Kan ik straks wel weer wat meer gaan doen

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:53

ik kan op het moment ook niet echt rijden of de bak is te hard of te glad (mijn zand is er nog niet en dat wil met een jong paardje niet zo goed). Eveneens heb ik geen licht bij mn bak. Maar mijn paardjes staan dag en nacht op de wei en vermaken zich prima. Ze hebben gewoon even vakantie
Als ik wel kan rijden ga ik gewoon niet al te fanatiek bezig.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:01

ik rij in de winter ook minder dan in de zomer ,
heb geen eigen paard ma rij voor mensen , het is een kleine bak maar wel verlichting niet veel maar kan je wel mee rijden,
zoals nu in de vakanties moet ik elke dag bijna werken tot 6 uur .. ben ik om 7 uur klaar met eten en al..en dan moet ik nog rijden , ALS de bak nog een beetje gangbaar is , heb nu al 2 weken niet gereden , door het slechte weer , de bak hard of heel erg nat ,
langs de weg kan ik niet , omdat ze in de bak nog niet normaal onder me loopt, en de club was ook geen optie omdat hij dicht was i.v.m rhino..
ook kent ze het niet bij andere paarden te zijn dus dat is ook weer een minpuntje..
hoop dat ik deze week wel weer kan rijden , zal ze wel weer lekker druk zijn ..

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:01

Ik rij evenvaak! dat is het gemak met een binnenbak!

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:02

mm dat is lekker een binnenbak !!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:12

Masbel handje schudden?
ga zo voor het eerst weer op paardje stappen en denk dat ze een beetje aan de drukke kant zal zijn.
Ze heeft de rare behoefte haar energie niet los maar onder het zadel eruit te gooien

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:16

Sily schreef:
Masbel handje schudden?
ga zo voor het eerst weer op paardje stappen en denk dat ze een beetje aan de drukke kant zal zijn.
Ze heeft de rare behoefte haar energie niet los maar onder het zadel eruit te gooien

jep handje schudden
succes met rijden strax .. ik ga morgen weer ..
die van mij ook onder het zadel komt al haar energie eruit , bokken steigeren en overal van schrikken en keihard rennen ,, grrrt..
ben benieuwd morgen .
en niet van je paard vallen he

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:17

Sily schreef:
Masbel handje schudden?

tuurlijk ruitertje pesten is veel leuker

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:19

sily ff offtopic.. wat heb je een mooie bonte in je profiel staan !!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:22

Dank je MaSbel, vind hem ook erg leuk
Maar daar stap ik nog niet op zonder Bodyprotector en iemand die er naast loopt
Geluk is dat hij wel de energie eruit gooit zonder ruiter

En ga er ws niet vanaf (de haflinger) want die rent alleen maar, soms een bokje maar geen ernstige dingen, alleen wordt je het na een half uur kamlpjes meisje geroepen te hebben wel zat

Gaat weer netjes ontopic zijn, eerst naar de paardjes en dan netjes ontopic zijn bedoel ik

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:24

Ik rij toch bijna wel elke dag. Zondags heeft mijn paard rust omdat de staleigenares dan niemand in de bak wil zien. We hebben gewoon een bak met goede verlichting dus ook s'avonds kan ik rijden. En verder moet ik natuurlijk wel uitkijken met ene bevroren bodem.