vakantie op de veluwe met paard, adressen gezocht!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

vakantie op de veluwe met paard, adressen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 20:15

Hoi,

Mijn ouders en ik hebben plannen om as voorjaar naar de veluwe te gaan, paard mee en fietsen van ouders mee..
Broerlief wilt misschien ook mee, dus er moet ook te vissen zijn..

Nu was ik wat aan het rondsurfen op internet en kwam bij de Woodyranch. Dit ziet er al super uit. Ook de omgeving ziet er goed uit voor de overige familieleden..

Nu mijn vraag of iemand nog suggesties heeft? Graag sites etc vermelden

Alvast bedankt

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:22

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:23

camping boszicht ga ik heen

de woodyranch heb ik niet zullke leuke verhalen over gehoord

Jits

Re: vakantie op de veluwe met paard, adressen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:26

Citaat:
de woodyranch heb ik niet zullke leuke verhalen over gehoord

Daar ben ik afgelopen zomer geweest en ik vond het er erg leuk. Grote stal voor mijn paard, weiland en aardige mensen.

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 20:28

Camping Boszicht ziet er goed uit, ben alleen vergeten te zeggen dat we huisjes/sta caravan zoeken

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:33

Ik ben begin vorig jaar ook bij de Woodyranch geweest, superleuk hoor!!
De stallen zijn mooi ruim, je mag naar behoefte stro en hooi pakken, brok een paar kg per dag.
De weides zijn 5 minuutjes lopen, maar zien er super uit!!
Ook de hutjes zien er netjes uit en zijn voorzien van alles wat je nodig hebt
Mooie omgeving om te rijden!!
Aanrader dus

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 20:40

het mag trouwens ook bij Loon op Zand, Drunense Duinen etc..

Jammer dat er zo weinig op internet te vinden is, of zoek ik verkeerd?

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:58

www.ruiterreizen.nl
Daar staat ook wat op over de veluwe
Ik heb de brochure van hun aangevraagt en er staan leuke plekjes in door heel de wereld
Ook veel in Nederland waaronder de veluwe.

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:01

Je zou ElCamino eens een PB kunnen sturen, zij gaat vaak met haar paard op vakantie en komt met de mooiste foto's terug.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:28

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:43

Paalhoeve ofzo in Kootwijk....is iig zeer mooie omgeving om te rijden

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:13

Bij de links van de NVVR-site staat van alles per provincie http://www.nvvr.info/algemeen/links/links.htm

En via Hippisch Toerisme (ook op die links pagina te vinden) kun je nog meer informatie krijgen.
Persoonlijk vond ik de Woody Ranch er best goed uitzien, nette hutten en pipo-wagens, nette stallen en een goed uitrijgebied. Weiland heb ik niet gezien, weet wel dat ze het hebben.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 08:54

Camping de Witte Wieven in Nunspeet; www.dewittewieven.nl is erg leuk. Zit ook een kleine manege bij met Tinkers.
Nunspeet heeft hele mooie uitrijmogelijkheden en de camping ligt aan de Veluwe trail (is ook een boekje van, kun je bij VVV halen).
En je kunt ook terecht bij Onder de Kastanje in Kootwijkerbroek, maar dat is een heel stukje duurder

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 09:19

Bij camping boszicht hebben ze een boerderij te huur en ook blokhutten. Ook is er een stacaravan.
Echt een aanrader, super aardige mensen, goede verzorging van de paarden (stallen en wei) en dichtbij het bos.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:08

TIP Vraag even goed na welke omheining de weides hebben. Ik heb ook wel eens rondgebeld en er zijn er nog een aantal met prikkeldraad!

In Putten zit de familie Vis (oud veluewetrail adres) is ook leuke locatie. Hebben mooie huisjes en goede stallen en weide met schriklint. Verder heel aardig

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 12:59

Ja omheining vind ik erg belangrijk, maar ben in gelegenheid om zelf prikpalen mee te nemen en eventueel lint.. En heb zo'n makkelijk paard wat omheiningen betreft!! (ook op vreemd terrein)
Maar je hebt gelijk: achter schrikdraad vertrouw ik em niet

Die familie Vis heeft dus huisjes?
Heb je daar misschien een site van?

En is er misschien ook gelegenheid bij bijv de Woodyranch tot gewone stalling. Er zit daar nl een vakantiepark in de buurt.. We willen daar dan zelf heen en dan mijn paard bij bijv de Woodyranch.. Weet niet of dat mogelijk is??

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:01

ik ga naar De witte wieven
Vorig jaar ben ik er ook geweest!
Ontzettend leuke camping en hele leuke mensen!
In de buurt is een groot meer waar je kan vissen, je kan er ook heerlijk rijden, en de tarieven zijn ook normaal

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 20:34

Zo, de Bonte Wieven is ook bij mijn favo lijstje gevoegd.
Ik heb inmiddels ook wat telefoonnummers gehad via mail en pb.
Ik ga morgen eens wat rondbellen en bespreken met mijn ouders, maar ik denk dat het de laatste optie wordt, de witte wieven

Bedankt iedereen

carola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:38

SymO schreef:
Ja omheining vind ik erg belangrijk, maar ben in gelegenheid om zelf prikpalen mee te nemen en eventueel lint.. En heb zo'n makkelijk paard wat omheiningen betreft!! (ook op vreemd terrein)
Maar je hebt gelijk: achter schrikdraad vertrouw ik em niet

Die familie Vis heeft dus huisjes?
Heb je daar misschien een site van?

En is er misschien ook gelegenheid bij bijv de Woodyranch tot gewone stalling. Er zit daar nl een vakantiepark in de buurt.. We willen daar dan zelf heen en dan mijn paard bij bijv de Woodyranch.. Weet niet of dat mogelijk is??

Als je de omheining echt belangrijk vind, bij de woody ranch hebben ze ook prikdraad en ik vond het niet echt een fantastische omheining. Onze paarden zijn daar 2 x in 9 dagen uitgebroken (naar het middenpad, dus niet zo erg op zich).
Wij zaten daar in een pipo-wagen met z'n 5'en, dat was erg leuk!
Uitrijmogelijkheden vond ik wat minder, veel grote wegen. Maar ja, ik woon zelf midden op de veluwe dus ben nogal verwend.

Boszicht, Caitwickerzand en Henriettehoeve zijn ook erg leuk!

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:52

Citaat:
Als je de omheining echt belangrijk vind, bij de woody ranch hebben ze ook prikdraad en ik vond het niet echt een fantastische omheining.

Ik ben er in augustus geweest en ze hadden er geen prikkeldraad maar schrikdraad (lint).

rampstamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:07

Ik weet ook nog wel een leuke camping waar je je paard mee kan nemen.

Het is een camping in het plaatsje vierhouten (ligt tegenover Nunspeet) het is een leuke camping met binnen en buiten zwembad. Op de camping is ook een manege met een bak, paddock's en je kan zo het bos in. Ze hebben daar lange breede men paden en het is er erg mooi, ik ben daar zelf al 3x geweest. De mensen zijn erg goed voor je paard en hij krijg elke dag vers stro en je mag zelf bepalen hoeveel eten hij krijgt en wat, bijv. sportbrok of gewone brok of musli ze krijgen ook wortelen en hooi. Er is ook een zadelkamer aanwezig waar je al je spullen in kwijt kan, deze gaat ook op slot. In de zomer organiseren ze ook veel leuke dingen op de manege zoals bijv. een wedstrijd op je eigen niv.

De camping ligt midden in het bos en je kunt er ook leuk wandelen en mooie fietstochten maken er zijn ook meren in de buurt dus dan kan je broer daar uitgebreid vissen. Op fietsafstand zijn de dorpen Nunspeet en Vierhouten hier zijn gezellige restaurantjes en supermarkten te vinden.

De camping heet Samoza en de manege heet Manege Samoza (heel logies) hier is de webside www.samoza.nl hier vind je trouwens ook foto's van de camping en manege.

Ik hoop dat je wat aan m'n tip hebt......

Groetjes Antoinette.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:12

Jits schreef:
Citaat:
Als je de omheining echt belangrijk vind, bij de woody ranch hebben ze ook prikdraad en ik vond het niet echt een fantastische omheining.

Ik ben er in augustus geweest en ze hadden er geen prikkeldraad maar schrikdraad (lint).

Ik ben er ook (eind) augustus geweest. Aan 3 kanten was het inderdaad schriklint, maar aan de achterkant was er zeker wel prikkeldraad hoor!

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 21:32

Ik zal er morgen eens naar informeren
Bedankt iig voor de tip!!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:35

hippisch centrum veluwe ranch in Hoenderloo.
we zijn er met de manege geweest, paarden konden op stal of in de wei en je sliep boven de stallen. het was wel een stukje lopen over de weg naar het bos, maar als je pony verkeer gewent is is dat denk ik geen probleem
Edit: het was ook voor gewoon mensen die met zen 2en waren ofzo, dus niet alleen ponykampen.

sammetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:56

www.campingboszicht.nl

Al een paar keer genoemd, maar toch noem ik noem ik deze camping ook even omdat het er echt superleuk is.

Heb het hier echt super gehad. Wij hebben gelogeerd in het boerderijtje. Heb er nog heimwee naar!! Het was daar echt heel tof. De paardjes stonden er heerlijk in een weilandje (met schriklint) Je kon er ook een stal huren etc.

Uitrijmogelijkheden etc zijn super!! Je zit zo in het bos en je hoeft niet langs drukke wegen etc. Mijn paard was (is) niet verkeersmak en je zat daar echt zo in het bos, perfect dus.