Paard inslapen/ Foto's filmpjes maken raar?terugkijk

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Paard inslapen/ Foto's filmpjes maken raar?terugkijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 16:08

Niet dat dat moet gebeuren ofzo, maar ik zit wel al een tijdje met die vraag...

oude pony hier op stal... mocht er ooit iets gebeuren ofzo weetje...
Mensen maken foto's/filpjes als hun paard wegmoet(afscheid) al hij/zij verkocht word...
ik vroeg me af of het gek is om een filpje/foto's te maken als je paard ingeslapenword/is... klinkt mischien gek..

maar als iemand van de familie overlijdt maak je vaak ook nog foto's of film je het nog een keer...
Ik zou dat persoonlijk met mijn verzorgpaarden ook willen, gewoon een laatste eer aan je paard... als ie opgehaald word zou ik dat dan niet meer willen zien en al helemaal niet filmen of foto's maken

maar is dit nu een rare gedachte van mij??
Jezelf dan op film zien zitten met een paard in je armen die ingeslapen word...lijkt me een mooie laatste eer aan zo'n beesie wat alles trouw voor je gedaan heeft.

Ik wil graag eerlijke reacties, liever geen eeuwige discussie's die kunnen liever via PB, maar ben gewoon benieuwd, en ik meen dit wel serieus

daaf4ever

Re: Paard inslapen/ Foto's filmpjes maken raar?terugkijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:12

hey jolliegirl, ik snap je punt. toen mijn paardje werd ingeslapen hebben we ook nog een aantal foto's gemaakt. zodat ook mijn zusje (als ze wil en oud genoeg is) kan zien hoe hij erbij lag toen.
ik vind het helemaal geen rare gedachte. je moet doen waar jij je goed bij voelt en als je zo voelt dat je zo een laatste eer aan je paarden kan bewijzen...doe dat dan
hoop alleen voor je dat je nog heel lang niet je fotocamera ofzo moet pakken voor zoiets
doeg

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 16:14

nee dat hoop ik ook niet, maar je weet het nooit, en aangezien ik ook foto's heb gemaakt toen chevy zo mager werd enzo.. toch mooi om vordering te zien..
en later idd voor de kinderen ofzo..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:19

Helemaal niet raar.
Vooral bij het overlijden van een dierbare moet je vooral doen waar jij je goed bij voelt.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:19

Als jij je er goed bij voelt door zoiets vast te leggen, dan moet je dat doen. Niets van anderen aantrekken! Ik zelf heb dit nooit gedaan, ik koester leiver de momenten van toen ik een paardje nog gezond dicht bij me had.

daaf4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:21

jep maar is hij ziek ofzo? of vroeg je het je gewoon af voor "je weet maar nooit wanneer de tijd daar is"?
anders veel beterschap

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:22

Ik zou het wel doen. Als je er daarna niet naar wilt kijken doe je het niet. Maar als je dat wel wil kan het tenminste. Andersom kan niet, als je het niet hebt en je wilt het toch zien heb je er spijt van.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:23

Als jij zoiets wil vastleggen, moet je dat ook zeker doen.
Ik persoonlijk zou dat nooit meer terug willen zien... Denk dat het in je gedachten nog vaak zat terug komt...

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:23

Anouar15 heeft opzich wel een goed punt.

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:27

Ik heb ook foto's gemaakt/laten maken toen Saidjah dood ging. Heb geen foto's dat ze dood was.. maar wel net voor het inslapen zeg maar... www.saidjah.tk

Welshcob

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:47

Als jij je er inderdaad bij goed voelt dan zou ik dit zeker doen, zelf zou ik geen foto's maken bij het inslapen omdat ik denk dat het veel te veel pijn zou doen als ik dan terug naar die foto's zou kijken...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:49

Maar als je ze wel maakt en achteraf er toch niet naar wil kijken laat je ze toch gewoon in de kast liggen.

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:49

Precies Anouar15!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:51

Ik heb dit nooit zo bedacht, maar ik ga het zeker doen.
Bedankt voor de tip

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 16:53

Anouar15! : Dat bedoel ik maar

t was niet echt al tip bedoelt haha maar oke

Jessicauvita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:55

Ik zou het niet doen,maar dat is mijn mening. Ik stond voor de keuze om nog heen te gaan, toen hij sochtends dood in zijn stal was gevonden. Ik heb het niet gedaan en daar ben ik erg blij om. Nu heb ik hem nog in gedachten als een vrolijk paardje, als ik heen was geweest weet ik zeker dat ik altijd terug zou moeten denken hoe hij dood lag in zijn stal.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:57

Zou in ieder geval nog wel een paar leuke foto's maken van de laatste dagen. Bijv. met leuke achtergrond (wei). Dan heb je daar een leuk aandenken aan. Heb ik toen ook gedaan.
Persoonlijk zou ik geen dood paard op de foto willen, maar dat moet je zelf weten. Als je dan nog andere leuke foto's van vlak daarvoor heb dan heb je wat achter de hand voor als je die andere foto's toch naar vindt.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:14

Het is net wat je wil je moet gewoon doen waarbij jij je goed voelt. Persoonlijk heb ik niet iets met een dooddier ik heb ook geen foto vn mijn opa aan de muur hangen toen hij al overledenw as maar wel 1 van toen hijzat te stralen . Ik zou dus ook liever een foto van mijn paard willen hebben zoals hij was ,zoals ik 'm graag wil herinneren

Tancreda4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:59

Idd net wat je zelfs wilt... Ik heb geen idee wat ik zou doen... Aan de ene kant denk ik van; ja, misschien wel... Aan de andere kant; nee, ik wil ze herinneren als hoe ze waren, niet als hoe ze dood gingen...

Wel heb ik een foto van mn overleden katten gemaakt... Dat ze vredig in haar mandje lag... Ik vind het een vreselijke foto, zou hem ook niet laten afdrukken ofzo... Maar aan de andere kant kan ik hem ook toch niet weggooien...

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:07

Het is maar net wat je wilt en of het op een gekozen moment gebeurd of dat het allemaal ineens zo komt..

Ikzelf heb geen foto's of filmpjes toen Olympia ingeslapen werd, ook omdat ze erg ziek was en ik haar liever wilde herrineren hoe ze altijd was en niet het zieke paardje wat lag te vechten voor haar leven..

Overigens ken ik wel iemand die foto's van hun overleden paardje heeft gemaakt, dat waren eigenlijk best mooie foto's, paardje lag er heel vredig bij..

Tjha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:29

Zelf heb ik het mee gemaakt..
ik heb wel foto's van een maand voor die tijd..
Maar Soms ik denk ik nog wel eens heb ik maar foto's
op de dag zelf..
.. dat ik terug kan kijken
Maar het is maar net wat je zelf wil

Tal

Re: Paard inslapen/ Foto's filmpjes maken raar?terugkijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:35

Mijn paard lag op de grond toen de dierenarts haar liet inslapen, en ik zat tegen mijn paard aan. Bij haar hoofd.

Ikzelf heb geen behoefte (gehad) om het inslapen op videoband te hebben om terug te kijken. Ik heb genoeg op band en foto van toen ze nog gezond was, en daar kijk ik veel liever naar. (Al heb ik nog steeds geen behoefte om haar op band te zien, foto's heb ik wel vrij vlot weer bekeken.)

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:40

Hou je er rekening mee dat het soms niet zo snel gaat als dat je graag zou willen? Dan kan zo'n filmpje erg naar worden om naar te kijken.
Maar je moet echt gewoon datgene doen waar jij op dat moment behoefte aan hebt!

Melanie_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:27

Het is een dierbaar paard toch voor jou?
IK zou het wel begrijpen als je dat deed hoor!
Of ik het zelf deed weet ik niet, dat komt omdat ik geen paard ken die (bijna) op sterven ligt.

Je moet doen wat je hart zegt!! En als je er prettg bij voelt moet je het zeker doen!

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:28

Ik denk persoonlijk dat ik nog een foto maak van mijn paard(en).. ligt er ook aan hoe het s gegaan, als ze niet door extreme omstandigheden zijn doodgegaan he, dan niet, als ik mijn paard ga laten inslaen, misschien dan wel..