Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ingeborgpos schreef:Nee het is een echte geregistreerde handelsstal en ik heb ze nog niets gezegd.
Ben er net - half uur geleden - achter gekomen dat mijn Andalusier niet uit Spanje komt maar uit Polen en dat hij zijn vorige eigenaar heeft afgeworpen en daarna heeft aangevallen. Deze eigenaar heeft daarvan nog de littekens op zijn gezicht.
Dit vernam ik via de handelsstal welke hem naar Nederland heeft gehaald.
Ik heb hem klinisch laten keuren, maar ik kwam tijdens de keuring er achter - door de handelsstal geregeld - dat deze dierenarts zijn paarden ook bij deze stal heeft staan. In hoeverre is deze arts dan onpartijdig en informeerd hij mij volledig.
Weet jij waar ik die wets beschrijving kan vinden.

ingeborgpos schreef:het paard schijnt staatsgevaarlijk te zijn verklaard..............

Iets bij een aankoop laten ondertekenen voor het geval als er aan iets mankeerd is zo belangrijk.vlasta schreef:Als je een paard bij een handelaar koopt heb je zo ie zo 6 maanden de tijd om een paard terug te brengen.
Ik heb mijn paard 3 maanden nadat ik haar had gekocht terug gebracht omdat het niet klikte.
Een goede handelaar heeft zijn naam hoog te houden en zal je dan tegemoed komen door of voor je verder te zoeken naar een ander paard of je je geld terug te geven.
Dit laatste heb ik toen gekregen.