Zijn jullie ook bang hoe je paard reageert op vuurwerk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce1988

Zijn jullie ook bang hoe je paard reageert op vuurwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 00:54

Zoals de titel al zegt. Het is net 12 uur geweest en ik heb net een nieuwe pony. Ben erg benieuwd hoe het nou gegaan is en of ze erg bang geweest is. De boer van de stal is er gelukkig wel en die zou vanacht iets over 12 gaan kijken, maar toch dacht ik gelijk toen ik het vuurwerk hoorde: ohh oww... als dat maar goed gaat daar...
Gelukkig staat ze niet midden een woonwijk ofzo, maar toch vind ik t een beetje eng.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 00:58

Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe de paarden op de stal bij staan nu.

Vanmiddag waren ze best hyper toen er jongens rotjes afstaken, hoe zal het wel gaan. Zal het morgen wel vragen

myhorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 01:01

hmm bijnons op stal zijn de paardjes redelijk rustig alleen 1 paard niet de schrikt ook van alles, zoalng een paard goed mak rustig en niet van veel dingen schrikt zal vuurwerk niet de grootste ramp zijn

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 01:07

ik hoop dat morgen als ik kom ik de stal heel aantref neei ik denk dat ze best rustig waren was vorig jaar ook maar je weet maar nooit

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 01:11

wasco is niet bang.. vanmiddag ook gewoon rustig staan eten met al die carbid schoten hier... en tja hij heeft er nog nooit drama om gemaakt..

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 01:11

mn pony heeft een paar jaar op een stal gestaan die echt naast (alleen een eenbaansweg ernaast) de chinees stond. Over hem maak ik me dus zowiezo geen zorgen, ging toen goed, zal nu dus ook wel lukken.
de ander staat niet erg dicht naast huizen, amar krijgt wel knallen mee. Vandaag en gister overdag reageerde hij er totaal niet op, dus ook van die verwacht ik wel dat t goed zal gaan.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 01:20

Die van mij was erg hyper. Hij had ook geen tijd om z'n hooi op te eten. En z'n stal was een zooitje. Hij bleef maar lopen, geen rust. Maar als ik af en toe stiekem keek, dan was hij rustiger dan wanneer ik echt op stal was.
Ons andere paard stond gewoon erg nuchter een beetje weg te dommelen.

kikco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 01:43

bij mijn opstal waren ze redelijk rustig hoor dat zijn de meeste
XXXX mii

_Dunja_

Re: Zijn jullie ook bang hoe je paard reageert op vuurwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 01:52

Ja ik ben ook heel erg nieuwsgierig.
Het liefst zou ik even gaan kijken maar dat kan helaas niet.
Ik ga morgenochtend kijken hoe het met haar gaat...
Ben dus niet de enige die wil weten of het goed gaat

Liess__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 02:09

Net de baas van de stal ge-smst en mijn pony's stonden er rustig bij, gelukkig maar, stonden wel in de stal, met lekker extra veel hooi

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 02:29

Met mijn paard is volgens mij alles goed gegaan hoor!
Heb vanmiddag gereden, en er waren mensen vuurwerk aan het afsteken, en hij deed niks. Keek een beetje in het rond, en dat was het. Ik denk dat het op stal ook wel goed is gegaan!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 09:23

Ik maakte me voor 12uur niet zo druk, maar na 12ven, toen het echt losbarste, dacht ik; oei, dat gaat toch wel heel hard .
Ik had ze bewust niet opgesloten, omdat 1 vd pony's daar slecht tegen kan, dus ik was bang dat ze dan alleen maar gestrester zou worden. En in hun schuilstal kunnen ze altijd als ze willen
Ben ik toch maar snel naar m'n pony's gereden.
Ze stonden er gelukkig vrij rustig bij, met hun kont tegen de schuur en hun koppies naar het vuurwerk En toen ik in de wei was, stond de een met d'r kont snel tegen mij aan en de ander stond met d'r hoofd helemaal in m'n armen. Dat was wel heel schattig

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 11:34

Ik was vorig jaar veel nerveuser als dit jaar. Viva is normaal een druktemaker, maar mijn shetje is een echte koele kikker dus die houdt Viva lekker in toom. Ze hebben wat sedasan gehad en ik ben een paar keer op en neer gereden om te kijken of alles goed was en ze waren zo stoned als een kanarie. Dus als weer super gegaan! Weer voor niets mezelf druk gemaakt!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 11:40

Met mijn paardje is aller redelijk goed gegaan. Toen het vuurwerk begon, stond hij in de stal. Hij kwam eruit en keek gefascineerd naar het schouwspel. Toen rende hij in een flits naar het uiteinde naar de wei (wat je niet kan zien). Hij was een beetje hysterisch, maar na 20 minuten kwam hij weer op z'n dooie gemak afgesukkeld naar de stal. Oef!

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 11:44

Ik ben wel benieuwd hoe ze eronder was, maar niet omdat ik me druk maakte.. was gewoon benieuwd hoe ze reageerde.. Wat ze doet moet ze zelf maar uitzoeken, ze heeft een heel weiland om te rennen als ze bang is.. dus zorgen maken.. nee

*volgensmij klink ik nu vet hard.. maarja.. nuchter *

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 11:50

Ik denk dat die van mij het ook wel hebben overleefd
De luiken op stal zijn dichtgedaan, ze hebben een flinke hoeveelheid kuil gekregen en de radio stond hard aan
En bovendien ze hebben het voorgaande jaren ook overleefd

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:25

De mijne staat nu niet thuis (is toevallig hoor, niet omdat het oud&nieuw was) Heb haar gisterenmiddag nog gewoon gereden, buiten, ze waren overal aan het knallen met melkbussen enzo maar ze gaf er niets om. Na 2 x 'Boem!' weten ze het vaak wel, geen van de +-35 andere paarden die er stonden gaf er veel om.

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:30

Ik ben gister lekker een rondje door het dorp gaan rijden met de mijne. Ze vond het wel spannend (overal werd vuurwerk afgestoken), maar ze hield zich behoorlijk rustig. Voor vannacht ben ik dus ook totaal niet bang geweest.

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:28

Wij hebben oud naar nieuw op de weide doorgebracht. Ze waren zeer rustig en hebben samen met ons staan kijken

88marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:31

ik heb ook sinds 2 weken een nieuwe shet erbij, van 1,5 jaar. Ze was wel bang, maar toen ik erbij ging zitten werd ze een stuk rustiger..

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:04

De eerste keer was ik ook wel bang. Duncan stond gewoon in de wei, ik had hem om half 12 zn halster alvast omgedaan. Met het idee, 'misschien breekt hij wel uit, dan kan ik hem iig weer vangen'.
Ben meteen gaan kijken enzo, maar dr was niets aan de hand.

Tegenwoordig maak ik me er niet druk om, doe hem ook geen halster om. Duncan geeft er helemaal niets om. Toen ik om kwart over 12 bij hem ging kijken lag hij te slapen in de wei Lekker sulletje is het ook

Zelfs toen ze carbid aan het schieten waren, wat echt enorme knallen geeft... en de bal vloog de hele tijd bij hem in de wei. Zelfs toen gaf hij geen kick. Hij stond gewoon relaxt. De eerste keer liep hij alleen even de stal uit om te kijken wat dat nou weer was... alle andere keren stond bleef hij gewoon lekker hooi eten
Geweldig beest

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:58

Hester was niet bang, heb zelfs gister nog buitengereden, ze keek er niet eens naar .

Tancreda4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:00

Mwah... Ja, ik vraag me wel af hoe ze heeft gedaan. Maar ze stonden op stal, waar ze niet uit kunnen breken... Ze zal vast hevig tekeer zijn gegaan haar kennende. Ik hoop enkel dat ze zichzelf geen pijn heeft gedoet

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:55

Bang was ik niet echt op hou ze reageerde, ze zijn gelukkig al wat gewend. Maar ik ben kwart voor twaalf toch ff naar stal gegaan en hooi gegeven en licht aangelaten. Was nergens voor nodig want ze stonden allebei erg rustig alleen als er echt een hele harde knal was dan deden ze alleen hun hoofd omhoog.

louskeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:58

Nou ik wel :p
Ik ben zelf al bang van vuurwerk.
Joann en beauty waren er heel rusitg onder.. Maar winnetou niet echt..
Hij was al helemaal gestresst om 6 uur..
Maar het is allemaal best meegevallen.