Wat voor zadel voor zeer stevige shet 110-115?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Wat voor zadel voor zeer stevige shet 110-115?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 15:17

Ik zit te denken om een zadel voor m'n stevige shetkruising te kopen. Ze is echt tonnetje rond vandaar dat ik een zadel zoek wat absoluut niet schuift. Heeft iemand ervaring met goede kwaliteit zadels voor kleine ponies die ook gewoon keurig blijven zitten? En kan je een ijslanderzadel ook op een shetkruising van 110/115 cm gebruiken?? > beetje stomme vraag, maar die zadels vind ik wel lekker zitten

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:49

Ik heb het Bello zadel en dat bevalt super, ik heb dan wel de kleinste maat (10inch) maar schuift absoluut niet

Anoniem

Re: Wat voor zadel voor zeer stevige shet 110-115?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:44

MaiNat schreef:
En kan je een ijslanderzadel ook op een shetkruising van 110/115 cm gebruiken??

waarom niet?
Als het past, dan maakt het toch niet uit wat het ras is?

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 18:51

Nou ijslanders tolten en hebben soms een telgang vandaar dat ik dacht dat het zadel misschien te ver naar achter zou liggen voor haar.

linny2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:53

Je kan misschien beter iemand langs laten komen om te kijken welk zadel er goed ligt.. Dan weet je het iniedergeval zeker

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:54

idd, ff langs een zaakie gaan!

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:10

Een IJslanderzadel kun je ook op andere rassen gebruiken, maar ik ben bang dat het misschien wat groot is voor je pony.
Je zou eens kunnen kijken naar een Thorowgood (kunststof zadel). Ik heb de Thorowgood Maxam 16" op mijn grote shet liggen en dat past perfect.

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 19:13

Ja ik zat al te denken om Vroeg Op te bellen als het goed is komen hun dan langs met een hele stapel zadels, maar ik weet nog niet precies wat voor zadel. Een western of een boomloos zadel lijkt me ook wel leuk. Het bello zadel hou ik ook nog in mijn achterhoofd.

Maar wie weet heeft 1 van jullie echt ervaring met het perfecte zadel voor een zeer ronde shet. Mijn andere shet heeft namelijk een zadel die alle kanten opschuift zelfs al longeer ik haar er alleen al mee.

Lacuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:16

Het perfecte zadel voor welke shet dan ook? het shetlanderplakkie gewoon, een doodsimpel pannenkoek zadeltje.
Op mijn shet schuift ook werkelijk ieder zadel, en omdat hij ook nog eens 24/7 buiten staat, verschilt zn buikomvang geregeld, naar gelang er meer gras staat wordttie dikker. Ik heb enkel met een shetlandplakkie geen problemen met een schuivend zadel.
Groetjes, Lacuna

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:36

thorowgood maxam

moniek_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:41

gewoon ongeveer de kleinste maat nemen en kijken of het past dan maakt het ras volgens mij niet uit!

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 20:21

Lacuna schreef:
Het perfecte zadel voor welke shet dan ook? het shetlanderplakkie gewoon, een doodsimpel pannenkoek zadeltje.
Op mijn shet schuift ook werkelijk ieder zadel, en omdat hij ook nog eens 24/7 buiten staat, verschilt zn buikomvang geregeld, naar gelang er meer gras staat wordttie dikker. Ik heb enkel met een shetlandplakkie geen problemen met een schuivend zadel.
Groetjes, Lacuna

ja ik weet wat je bedoelt z'n pannenkoek zadel Ja die heb ik geprobeert maar dat is wel iets te flexibel Het zadel is ook te klein voor m'n kont en geloof mij zo'n dikke kont heb ik nu ook weer niet

Mar77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:49

ik heb een JC zadel op mijn kruising shet van 1.12, is ook vrij stevig. 16.5 inch, voordeel is dat je daar evt een staartriem aan vast kan maken.

texeenmaikey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:16

ik heb een Thorowgood Maxam Junior.

Jammer genoeg past mij zadel niet meer op mijn merrie omdat ze te veel is afgevallen.
Maar zadel lag voor die tijd echt als een huis

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:18

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:07

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:11

Ik heb via Kiwiko hier op Bokt een zadeltje voor shet gekocht.

Weet het merk niet eens maar ze had een paar kleinere zadels liggen, heb ze meegenomen en gepast en 1 lag precies goed!
Verschuift ook niet, sluit netjes aan.

Geloof dat het een JC zadel is.

Iig zou ik als ik jou was rondkijken of er ook zoiets gedaan kan worden voor jouw paard.

joske_vuran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 09:50

Mijn nichtje had een thorowgood maxam 16 inch zadeltje op haar shet van 1.10m liggen. Lag goed en mijn nichtje zat lekker stevig. Nu gebruikt ze hetzelfde zadeltje voor haar B pony van 1.26m. Het zadel is lekker licht, zodat kleine kinderen het ook zelf kunnen tillen en er zit bijna geen onderhoud aan

Chan_n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:09

Wij hebben op stal een shetlandertje van ongeveer 1.10 en is ook stevig en daar ligt een klein wintec zadeltje op en dan kan je de boom verwisselen.. je kan er evt ook nog een staartriem aan doen.. succes met zoeken!

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 17:36

Zo wat een reacties, daar kan ik wat mee. Ik begrijp dat thorowgood zadel speciaal voor shetlanders is, want ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord. En weten jullie ook welke het langst mee gaat? Thorowgood en Wintec zijn kunststof gemaakt. JC en Bello zijn gewoon van leer. Ik vraag gewoon of Vroeg Op wat mee neemt, dat lijkt me het handigst omdat ze z'n breed figuur heeft. Een verwisselbare boom lijkt me ook wel handig.

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:29

Een pannenkoekzadeltje is echt perfect! Daar past je kont echt wel in hoor, als je echt een niet al te dikke kont hebt. Als je er niet op past kunt je denk ik beter niet op zo'n kleine pony gaan rijden. Ik pastte er zelf namelijk ook op en ben zelf te lang voor een shet (1.74) dus dat moet echt lukken! Staartriempiej erbij en rijden maar;)

ps. over welke pony in je profiel gaat het? Of staat die er niet in?
Echt super pony's heb je trouwens Echt een schatjes staan er in je profiel. Ik vind het vooral super dat die shet dat friese veulen had opgevoed:P

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:14

die wintec zadels in kleine maat zijn top
kwil er zelf ook nog 1.
MaiNat heb je ervaring met zpullen van vroegop ik ben niet echt tevrede over de kwaliteit van hun spullen

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 18:20

Luuz schreef:
ps. over welke pony in je profiel gaat het? Of staat die er niet in?

Echt super pony's heb je trouwens Echt een schatjes staan er in je profiel. Ik vind het vooral super dat die shet dat friese veulen had opgevoed:P

Bedankt ja Fly houd erg veel van veulens! Het gaat om die witte pony helemaal onderaan in mijn profiel > Chenoa.

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 18:23

dravergekkie schreef:
die wintec zadels in kleine maat zijn top
kwil er zelf ook nog 1.
MaiNat heb je ervaring met zpullen van vroegop ik ben niet echt tevrede over de kwaliteit van hun spullen

Ik heb een tuig voor de kar van Vroegop en daar ben ik wel tevreden over, maar van zadels heb ik geen ervaring. Ik denk ook dat Ooteman iets goedkoper is voor zadels. Ja zn Wintec lijkt me ook wel wat, die hebben ook een verwisselbare boom denk ik.

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:31

ik heb ook tuig voor de kar van vroegop. en een western hoofdstel.
waar ik absoluut niet tevrede over was.
teugels gebroke tijdens bokpartijtje in het bos.
en leer van hoofdstel helemaal uitgerekt en gaf af.
zoude vervangende onderdele opgestuurd worde zijn nooit aangekome :S