Stal geld te hoog..?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

qwinty

Stal geld te hoog..?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 21:40

Nou ik kwam vandaga zo als iedere dag aan bij me pony.
Hangt er een briefje op de stal deur met daar op " van af 1 jan zal het stal geld verhoogd worden naar 140 per maand"

Ik betaal nu 125 en dan heb ik een stal en dag en nacht weide gang ( ze gaan allleen op stal met heel slecht en vies weer.
Ik koop mijn voer zelf en moet zelf voeren , dus vond ik die 125,- euro precies goed.

Nu word het dus 140 euro en ik vind voor dat geen dat ik er voor krijg aardig aan de prijs.

Wat vinden jullie , kan ik er wat van zeggen en kijken of er niet het voer bij in kan komen of is het wel normaal..voor wat ik heb dan..?

Phynix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:42

Tja, geen idee wat in jouw buurt gebruikelijk is. En wat zijn de faciliteiten? Ik betaal 230 euro. En dat is all-in, dus eten, ontwormen, stapmolen, binnenbak, voeren, mesten etc. Ik moet wel zeggen dat ik de verhoging flink veel vind, is meer dan 10% en dat is denk niet erg gebruikelijk, ook late melding ervan. Wat staat erover in je contract??

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:43

phoe ik vind het wel een beetje veel.. is er een goede bak enzo?
wij betalen ook 125 en bij ons komen de ponys elke nacht binnen overdag hele dag buiten (als het weer toelaat) we hebben een goede 20x40 bak en een longeerbak ook het voer hoeven we NIET zelf te betalen .. dus ik denk dat 140 een beetje veel word..
Laatst bijgewerkt door Kady_ op 29-12-05 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

DunjaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:44

ik betaal 95 euro zonder voer precies genoeg vind ik!
maar van 125 naar 140 euro is wel erg bizar!!!
je kan toch vragen waar ze die verhoging vandaan hebben ofzo of je ouders even laten vragen hoe of wat want het is wel heel bizar dat ze dat met een briefje doen....beetje aso eigenlijk

Hollyleaves

Re: Stal geld te hoog..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:45

Jee, vind 140 Euro wel erg duur voor wat je dan hebt!
Ik betaal 80 Euro in de maand voor mijn pony, en dan heb ik een stal, wei, water etc. Alles behalve voer en strooisel. Hij staat op vlas, ipv stro, dus dat moet ik zelf regelen. Maar 140 is idd een beetje te, meer wat je op de manege zou betalen haha
Groetjes

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:45

Ja ik vind de verhoging ook erg aan de hoge kant. Dat ie overstapt op 130 euro ok, maar dit is wel erg veel. En laat. Ik vind dat zoiets ook een maand van tevoren gemeld kan worden. Ik weet niet of er te praten valt, maar je kunt op z'n minst even laten weten (op een nette manier) dat je het onplezierig vindt wegens bovenstaande redenen...

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:46

ik betaal bij een soort privestalletje ( lees 3 boxen ) 125 euro p/maand. hij komt iedere dag op de wei en snachts op stal.stal word uitgemest. wordt binnen en buiten gezet. wordt gevoerd en hoef geen hooi/stro voer te kopen. heb wel alleen een soort stuk zand ofzo maar ik rijdt tog buiten.
dus ik vind het bij jou wel een beetje duur zeg

en ze komen er wel een beetje laat mee :s

qwinty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 21:47

We hebben een kleine buitenbak die met dit weer niet te doen is.
We hebben geen contract gesloten , het is gewoon een particulieren stal waar van 8 pension en 6 andere van hun zelf.

Er valt zeker wel te praten en dat ga ik ook vast en zeker doen:)

Ik ben 19 en woon niet meer bij me ouders haha maar dat geeft niet

Miiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:50

Het is aan de hoge kant ja

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:54

ik weet niet of de mestafvoer er iets mee te maken heeft???? Als jullie een metsbak op stal hebben is het zo dat als je 7 paarden of meer op die stal hebt staan dat de afvoerprijs omhoog gaat volgend jaar. (heeft iets met de fosfor te maken)

tenminste dat is bij ons op stal zo, die verhoging zou in heel nederland worden (is geregeld via de overheid)

DunjaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:01

Casca schreef:
ik weet niet of de mestafvoer er iets mee te maken heeft???? Als jullie een metsbak op stal hebben is het zo dat als je 7 paarden of meer op die stal hebt staan dat de afvoerprijs omhoog gaat volgend jaar. (heeft iets met de fosfor te maken)

tenminste dat is bij ons op stal zo, die verhoging zou in heel nederland worden (is geregeld via de overheid)

ja das dus gel*l want wij moeten dit zelf regelen en wij betalen 7,50 per persoon we zijn met zn 3-en elke 6 weken dat hij geleegd word!!
want ze gebruiken de mest voor de paprika's !
de champigogn boeren willen het vlas niet meer dat is heel het eieren eten!!!!

dus nee geen verhoging voor de mestbak ze kunnen mn rug op, miss voor het water of licht ??!! maar geen 20 euro verhoging helemaal maf geworden

Tsikala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:04

Heey, staat jou pony in de buurt van Apeldoorn? Want als je nou een goedkopere stalling zoekt, waar je pony ook dag en nacht naar buiten kan, dan weet ik er wel eentje. Die ligt in Terwolde, dat is ook niet zo ver van klarenbeek/apeldoorn af. Ik vind 125 euro veel geld voor een pony die dag en nacht buiten staat en ook nog eens dat je het voer zelf moete betalen!! Bij ons betaal je 60 euro voor een pony dag en nacht in de wei, zit het voer bij in en binnen/buitenbak en eventueel een stal, voor iets meerprijs! Voor meer info, stuur me een pb!

Gr. Melina
Laatst bijgewerkt door Tsikala op 29-12-05 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:05

mja.. ik vind het nog best goedkoop.. ik betaal vanaf 1 januari 320.. maar krijg je er dan wel extra luxe bij of blijft het t zelfde???

qwinty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 22:05

Het heeft idd te maken met de mest afvoer stond er bij maar idd dan vind ik het nog te duur..

Nee geen extra luxe gewoon the same

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:19

Wat een idioot grote prijsstijging als je het procentueel bekijkt!!
Als je per maand betaalt, moet trouwens een prijsverandering ook minimaal een maand van te voren aangegeven worden.

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:27

Ik vind de prijsstijging ook wel erg veel. Ik heb alle fasciliteiten (dubbele binnenbak, mogelijkheden tot buiten zetten, stal, voer/stro/hooi inclusief, buitenbak, longeercirkel, en voeren/afmesten wordt gedaan) en betaal nog geen 100 euro per maand meer.
Volgens mij is het niet zo moeilijk om hier in de buurt van Apeldoorn iets goedkopers te vinden waar je minstens dezelfde mogelijkheden hebt als die je nu hebt.

MagicMarjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:28

Ik vind het stalgeld op zich wel hoog omdat jouw paardje niet iedere dag op stal kan staan. Ik snap ook wel dat tegenwoordig alles stukken duurder is geworden. Maar ik zou als ik jou was het toch even bespreekbaar maken met de eigenaar en medegenoten. SUcces ermee!!

Grandmommy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:32

cle0o_o0 schreef:
mja.. ik vind het nog best goedkoop.. ik betaal vanaf 1 januari 320.. maar krijg je er dan wel extra luxe bij of blijft het t zelfde???

320 euro? w00t, dat is echt heeeel erg veel... wat voor voorzieningen heb je dan wel niet tot je beschikking?

tessie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:32

tja vanaf 1 januarie moet ik 325 euro betalen(was eerst 310)
maar ook me lesgeld gaat omhoog
ik vind het ook een beetje veel worden
nou moet ik wel zeggen dat we alle faciliteiten hebben
maar leuk is het echt niet

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:36

325 euro??!!
Damn, heb je geld over ofzo?
Nee hoor, maar ik vind het wel erg veel.

Toen ik vroeger nog op een stal stond, ging het ook ong. elk jaar omhoog. Ik betaalde iets van 200? voor een C- ponytje

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:41

Ik vind het niet veel, maar wel behoorlijke prijsstijging.
Wat voor faciliteiten heb je daar dan?
Want bij ons is het geloof ik met stal 220 ofzo? Of minder ik weet niet precies.
Maar dan heb je ook alles, 2 binnenbakken, 2 buitenbakken, stallen, paddock, 10 Hectare weilanden, en daartussen kan je rijden, inclusief voer, enz enz.

Grandmommy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:43

Ik betaal 150 euro, eigenlijk 220 maar omdat mijn pony echt nog geen poep en een scheet eet betalen wij een stuk minder. 320 euro zou voor mij echt niet op te brengen zijn, maar gelukkig woon ik in brabant en daar is stalling over het algemeen niet heel duur.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:55

Ik denk dat ik maar ga verhuizen

Ik sta voor 200 incl. alles, en dan komen ze in de winter nog niet eens het land op.
In mijn ogen klinkt dit dus allemaal goedkoop, stallen bij ons in de buurt zijn een stuk duurder.

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 01:04

Wow ik vind het maar goedkoop
Bij ons is het 235 en dan heb je alleen een ruime stal, longeer/losgooibak en een buitenbak. En weidegang voor een aantal maanden in de zomer.
Voer, stro en hooi zit daar ook niet bij, en je moet ook zelf mesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 01:13

ik betaal 150.
Zomers mogen ze dag en nacht op de wei er is ook een schuilstal.S'winters staan ze in de dag op een kleinere wei en gaan ze s'nachts naar binnen .Voer moeten we zelf kopen, als je wilt word er gevoerd en buiten gezet.Nu doe ik dit allemaal wel zelf dat vind ik prettiger.Maar de mogelijkheid is er.
We hebben een goede buitenbak en een kleine 20x18 binnenbak.De grootste troef is we staan aan het rand van het bos.We rijden het erf af zo het bos in.