Ervaringen met Passier Grand Gilbert

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Piaffe

Ervaringen met Passier Grand Gilbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 19:59

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaand zadel? Merken julile verschil tussen dit type of de Extra?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:33

Over het verschil kan ik niet spreken, ik heb de gewone en het is een heerlijk zadel. Ik wil niks anders meer.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:37

Ik heb die met de extra diepe zit en ben hier erg over te spreken, hier voor hat ik de gt was ook een prima zadel maar de gg vind ik nog fijner,

Kwalitijd is en blijft ook super goed,

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:30

Ik heb er op gereden voor proef maar vond hem voor geen meter zitten, niet mijn type zadel.
Heb nu sinds 2 weken een Daaleman (op maat gemaakt)

Kit_for_ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:48

Geweldig zadel!!! vind hem beetje duur, maar als ik ooit de loterij win is dat t eerste wat er komt!

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:00

joeylover schreef:
Ik heb er op gereden voor proef maar vond hem voor geen meter zitten, niet mijn type zadel.
Heb nu sinds 2 weken een Daaleman (op maat gemaakt)

Heb nu ook een op maat gemaakt Daaleman (super), maar heb vroeger ook een Passier GG gehad... heerlijk zadel !

Coberlina

Re: Ervaringen met Passier Grand Gilbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:15

hey
ik heb een tijdje met een gg gereden van iemand anders, en dat was een heerlijk zadel. Het paste ook op meeste paarden goed.
Ik wou er zelf zo een, maar vond het te duur (moest er zelf voor werken ) Heb nu Knightrider Colonel waar ik ook blij mee ben, maar moest ik kunnen, kwam er een gg.
xxx

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:29

Ik heb de Grand Gilbert met extra diepe zit en vind het een heerlijk zadel. Het past op veel paarden en is anders vaak heel goed passend te maken door de zadelmaker, dat vind ik een groot voordeel. Ook vind ik dat je echt goed kan merken dat er een verende boom in zit. Merk wel dat veel slanke mensen het een heerlijk zadel vinden, terwijl stevigere types het juist niet zo fijn vinden.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:51

ik ben toch wel een stevig type en vind het ook een heerlijk zadel.

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:01

Ik heb een Grand Gilbert sinds woensdag en ik ben er helemaal gek van! Ik heb het gewone type (denk ik) en het i op maat gemaakt, dus het past perfect!
Het is ook een van de weinige zadels waar ik mijn kruis niet mee kapot rijd.
Ik vind hem echt super!En hij ook ook heel licht!

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:47

ik vind grand gilbert verschrikkelijk hard!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:53

Die van mij is erg zacht

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:27

Ik vind het geen prettig zadel, door de diepe zit (ook al bij het 'ouderwetse' model) zit je heel erg opgesloten en wordt het geven van gewichtshulpen beperkt. De kniesteunen daarentegen vind ik wel fijn (niet zo kolossaal als die 'gehandicapten'zadels van tegenwoordig).
Maar zadels zijn errug persoonlijk, ik heb eerst een Spalding (engels) gehad, toen een Kieffer (leek fijn, later verschrikkelijk toen ik beter leerde rijden) en nu enkel nog Stübbens. De Stübbens die ik heb zijn met een relatief vlakke zit en veel anderen vinden ze veels te hard, maar voor mij dus precies goed. Bovendien, voor een dressuurzadel een diepe of halfdiepe zit prima, maar wat moet men bijvoorbeeld met een springzadel met een diepe zit (alhoewel het daar hier nu niet over gaat)? Het is de bedoeling dat je er met name in verlichte zit mee rijdt en dat als je al doorzit, je zo soepel en eenvoudig mogelijk tot verlichte zit over kan gaan, dan zit een diep zadel je alleen in de weg.

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:33

ik heb ook de gewone gehad en vond het een zeer fijn zadel.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:35

Topzadel! Ik gebruik hem voor alle 5 mijn paarden

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:58

Tyrza, wat voor zadels gebruiken jullie voor het aanrijden? Dat vind ik altijd een moeilijke keus. Aan de ene kant zit het dressuurzadel voor míj het fijnst, gewoon omdat ik die het meest gebruik, aan de andere lijkt een veerzijdigheids- of springzadel me voor de paarden altijd het beste, omdat je de eerste weken toch niet echt steeds doorzit.
Nog meer mensen meningen?

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:44

Ik heb ermee gereden omdat mijn man dat zadel op zijn paard had, hij zwoor erbij, ik vond t afgrijselijk!!! Zoveel verschil kan er dus in zitten.....moeilijk om voor een ander uit te maken of het een prettig zadel is dus! Het zadel vond ik niet prettig zitten en ik had het idee dat ik "gedwongen" zat, beetje lastig om uit te leggen, maar echt veel ruimte had ik niet om iets te doen. Misschien leer je zo wel je hulpen zo "klein" te geven dat niemand het ziet, maar ik had daar toch wel erg veel moeite mee.........

Ikzelf vind KN een pretttig zadel, maar echt met stip op één staat voor mij de Stubben, zowel het dressuur-, het veelzijdigheid- als het springzadel (met alledrie gereden).

Destinietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:48

Ik heb lang met de gewone GG gereden, die was wel wat harder (en ouder!) maar wel gewone het type van nu. Erg fijn zadel. Ik heb toen zelf een GG extra gekocht, waar ik ook bij zwoor! Helaas pastte die na een aantal trouwe jaartjes niet op mijn huidige paard, en heb ik m met pijn in mijn hart moeten verkopen... Ik heb nu een Prestige die ik inmiddels nóg fijner vind (ik rijd nog regelmatig met de GG op handelsponys)

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:38

ik heb eens even met zo'n gewone pgg gereden en dat was heerlijk. je kon daar echt op gaan zitten, je had beenvrijheid, gewoon perfect!

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:38

Nope, niet mijn type zadel . Al zou ik misschien die met de diepe zit nog eens kunnen proberen, misschien dat ik die wel fijn vind.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:25

Ik ben ook helemaal van de Passier GG. hij ligt op bijna ieder paard super fijn en gaat veel langer mee dan bijvoorbeeld een KN.

Lotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:58

ook ik rijd ermee en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind zitten..niet superzacht maar wel heel erg stevig en degelijk materiaal

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:03

Ik heb ook een GG en vind het een perfect zadel. Hiervoor heb ik een Euroriding gehad en dat vond ik echt 3x niks.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:24

Knavia schreef:
Tyrza, wat voor zadels gebruiken jullie voor het aanrijden? Dat vind ik altijd een moeilijke keus. Aan de ene kant zit het dressuurzadel voor míj het fijnst, gewoon omdat ik die het meest gebruik, aan de andere lijkt een veerzijdigheids- of springzadel me voor de paarden altijd het beste, omdat je de eerste weken toch niet echt steeds doorzit.
Nog meer mensen meningen?

Ik maak de paarden niet zadelmak. Dat besteed ik uit

Maar als ze eenmaal zadelmak zijn, gaat de passier erop (tenzij hij niet goed past, dat spreekt voor zich)

Biebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 07:49

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn...ik heb nog een heeeel goed uitziend Passier Grand Gilbert Extra te koop (dus die met de extra diepe zit voor de liefhebbers!) 17 inch en medium boom.

Hij is sowieso te klein voor mijn billetjes en ik zweer bij mijn twee Spaldings (Brittanica Pennine gewelding zacht en hele fijne zit, gemaakt voor mijn reet )

Voor meer info stuur maar een pm!