Positieve ervaringen zadelmarkt???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

clara

Positieve ervaringen zadelmarkt???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:29

Ik ben benieuwd of er net als ik mensen zijn die een positieve ervaring hebben met de zadels van zadelmarkt. In alle andere topics lees ik namelijk bijna alleen maar negatieve verhalen.

Ik heb nu bijna 2 jaar een dressuurzadel van zadelmarkt en ben er nog steeds heel tevreden over, het zadel zit erg lekker en de kussens blijven ook goed ( heb ik nog nooit op hoeven laten vullen) en het aller belangrijkste natuurlijk: het ligt goed op mijn paard. Wel zijn er wat slijtplekken te zien op de plaatsen waar je benen liggen, maar voor zo'n prijs ga ik daar niet over zeuren.

Ik ben benieuwd of er meer positieve ervaringen zijn.

_CS_

Re: Positieve ervaringen zadelmarkt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:33

Ik ben ook erg positief. Wel heeft mijn zadel al de nodige slijtage aangezien ik er zelf niet echt zuinig mee omga Maar sinds dit zadel kan ik eindelijk mijn pony normaal berijden wat met vorige zadels nooit lukte. Altijd in verzet etc. ik heb een vzh van hun. Niet echt relaxt maar wel stukken beter dan zonder zadel rijden. En ik trek me niks van het commentaar van anderen aan. Zolang ik zelf mijn eigen mening er maar over heb

Welk zadel heb jij van hun dan??

Groetjessss

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:45

Ik heb de LLGM 91, en idd slijtplekken zijn er wel, maar wat wil je voor dat geld, ik ben er blij mee en m'n paardje ook.

Wendy15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:49

Zelf heb ik geen ervaring met zadelmarkt, maar wat ik denk is dat er veel mensen zijn die wel positieve ervaringen hebben, maar het niet durven zeggen omdat ze bang zijn dat ze heel bokt over zich heen krijgen.
Er wordt altijd zo ontzettend fel op gereageerd als de naam zadelmarkt valt. Erg jammer, want meningen verschillen. Net als dat paarden en mensen verschillen. Zo kan het voor de 1 helemaal niks zijn en weer een ander haalt er een heerlijk zadel vandaan.

Lisanne1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:50

Ik heb eigenlijk best veel negatieve dingen hoort van vooral zadels, dat het slecht kwaliteit was.

Maar zelf geen aankoop daar gedaan..

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:51

je moet hier even zoeken op zadelmarkt en je vindt genoeg

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:56

Ik wilde ook een Merano kopen, maar als ik al 2 van de 10 reacties negatief krijg (als je op 1 manier de rug van je paard wilt verpesten moet je zo'm zadel erop gooien etc), dan twijfel ik en ga ik toch voor een 2ehands wintecje oid.

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:56

Enne: er is een centraal Merano topic. (van de meeste zadels trouwens)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:57

Ik hoorde ook nooit postieve verhalen over zadelmarkt. Begin dit jaar ben ik er wezen kijken en heb er een merano dressuurzadel gekocht. In het begin was ik erg tevreden maar dat werd steeds minder. Het leer was erg stug en in de singelstoten zaten zomaar scheurtjes. Ik vond het zadel wel lekker zitten. Een maand geleden heb ik het verkocht omdat mijn bijrijdpaard verkocht was. Ik moet zeggen dat ik niet gauw weer een zadel zal kopen bij zadelmarkt.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:02

Nee sorry ik heb daar ook een zadel van gehad maar die heb ik snel weer weggedaan. Ik vind het echt rotzooi. Ook de singel die ik erbij kreeg was helemaal niks. Maar zoals hierboven al gezegd is zullen sommige er superblij mee zijn. Smaken verschillen (gelukkig maar)

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:10

heb er geen, maar lijkt me echt troep..
kun je beter een goede tweedehands kopen..
groetjes
Laatst bijgewerkt door Arielle_ op 27-12-05 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:16

Arieskuh schreef:
heb er geen, maar lijkt me echt troep..
kun je beter een goede tweedehands kopen..
grotjes

Lisanne1 schreef:
Ik heb eigenlijk best veel negatieve dingen hoort van vooral zadels, dat het slecht kwaliteit was.

Maar zelf geen aankoop daar gedaan..

Dit soort dingen bedoel ik dus. Mensen zijn er nog nooit geweest, maar hebben er wel al een mening over. Alleen van horen en zeggen.
Als je er (zowel positief als negatief) ervaring mee hebt kan je wat mij betreft je mening geven. Maar niet een beetje meepraten.
Citaat:
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid!

Misschien even heel flauw, maar ik kan me hier zo aan die dingen ergeren.
Zelf heb ik totaal geen ervaring met zadelmarkt, dus ga er ook geen oordeel over geven.

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:20

ik ken iemand die er wel ervaring mee heeft gehad,
heb zelf ook een keer op haar zadel gereden,
aauuww!! :S

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:24

Ik ken de zadels van zadelmarkt niet, maar volgens mij kun je voor dat geld nooit een fatsoenlijk zadel kopen. Gewoon onmogelijk!

Ga voor de aardigheid maar een dagje bij een zadelmaker kijken hoeveel werk er in en zadel zit. En vraag dan meteen eens wat goed leer kost.

Dit overtuigt mij dat het nooit iets kan zijn!!!

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:18

zoek maar eens met de zoekmachine!|

voor de zadels moet je er neit zijn!
je verkloot alleen maar de rug van je paard!

dat wil neit zeggen dat je daar neit prima een deken kan halen of dat soort dingen!

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 22:48

ik vroeg naar positieve ervaringen over de zadels!!!!! negatieve verhalen had ik al genoeg gelezen. en mensen die er zelf geen ervaring mee hebben kunnen hier moeilijk hun mening over geven lijkt mij al dat via via gedoe. Ik vraag gewoon of er ook mensen zijn die net als ik een positieve ervaring hebben met de zadels.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:20

clara schreef:
en mensen die er zelf geen ervaring mee hebben kunnen hier moeilijk hun mening over geven lijkt mij al dat via via gedoe.

Logisch beredeneren wat het maken van een zadel kost en een link leggen met de kwaliteit is geen via via gedoe hoor!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:29

Yup, ik heb ervaring

Ik heb daar ooit eens een westernzadel gekocht en ik vind het schánde dat zoiets verkocht mag worden! Echt levensgevaarlijke zadels! Wist ook niet hoe snel ik er vanaf moest komen.

Ik heb er toen ook een regendeken gekocht en die is ok! Maar een zadel of hoofdstel zou ik zeer zeker afraden!

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:34

tja zo gaar het hier wel vaker aan toe, meestal lees ik wel topics maar reageer niet veel om deze redenen. Zelf heb ik voor ene paard een 2e hands (goedkoop) zadel gekocht voor het beleren. Ik denk ongeveer dezelfde kwaliteit als marktplaats. Niks mis met het zadel, lag er goed op en kon er redelijk op rijden. Nu heb ik een 2e hands kieffer zasel gekocht, wel iets duurder maar dan merk je het verschil wel. Ik denk dat je er prima op kunt rijden mits het goed op je paard ligt, maar moet toe geven dat een duurder en meestal van betere kwaliteit zadels wel fijner rijden. Maar als je altijd op een goedkoper zadel rijdt merk je er echt niks van maar je moet ze niet gaan vergelijken.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:37

irene85 schreef:
Maar als je altijd op een goedkoper zadel rijdt merk je er echt niks van maar je moet ze niet gaan vergelijken.

Ik vind het belangrijker wat je paard er van merkt!! die voelt vast wel verschil!

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:42

tja dat is nog belangrijker, maar als jet goes leest zie je dat ik er in hebt gezet dat ie goed op je paard moet liggen. en jah het paard voelt vast ook wel verschil tussen een keiffer en stubben!

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:42

Ik heb een goeie ervaring, rij nu anderhalf jaar met een zadelmarkt zadel en het zit heerlijk, ligt nog perfect en weinig slijtage dingen. (alleen de beugelriemen zij echt flut kwaliteit)

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:45

maar omdat de meningen over marktplaats zo sterk verschillen is het moeilijk om op b okt er normaal over te praten, jammer. iedereen heeft zijn eigen mening en dat moet gewoon gerespecteerd worden. Ik ken ook een meisje die allerleid keiffer zadels heeft uitgeprobeerd en die liggen ook niet goed op haar paard!!!! er moet altijd gekeken worden of het goed ligt. Ligt een goedkoper zadel goed dan is dast mooi meegenomen maar dan is het zadel meestal wel eerder aan vervanging toe. Als de zadels op alle paarden echt zo slecht waren bestond marktplaats al lang niet meer op het gebied van zadels.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:47

ik heb ook een goeie ervaring, net als mijn vriendin.....we hebben beide een zadel van zadelmarkt en het bevalt ons en heel belangrijk de paarden..... prima!!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:48

irene85 schreef:
maar omdat de meningen over marktplaats zo sterk verschillen is het moeilijk om op b okt er normaal over te praten, jammer. iedereen heeft zijn eigen mening en dat moet gewoon gerespecteerd worden. Ik ken ook een meisje die allerleid keiffer zadels heeft uitgeprobeerd en die liggen ook niet goed op haar paard!!!! er moet altijd gekeken worden of het goed ligt. Ligt een goedkoper zadel goed dan is dast mooi meegenomen maar dan is het zadel meestal wel eerder aan vervanging toe. Als de zadels op alle paarden echt zo slecht waren bestond marktplaats al lang niet meer op het gebied van zadels.

Jij bedoelt zadelmarkt denk ik...?