Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quito schreef:wat het kost ? Belangrijker wat het kost als het verwijderd moet worden i.v.m. bodemverontreiniging. Nog erger, wat als je paardje ervan eet.
Niet doen dus, zou ik zeggen
meiske16 schreef:
Lieke schreef:Wij hebben op de vereniging een bodem van tapijtsnippers en zand.
Ideale bodem, niet zwaar, niet stoffig, praktisch nooit plassen, hoogstens als het een week fulltime heeft geregent. En dan nog is de bak goed te rijden.
Sugarmiss schreef:@Anita_D: een goede bodem, waar je jaren plezier van hebt kost nu eenmaal een hoop geld.
Bezuinigen hierop leidt alleen maar tot ergernis op de langere termijn.
Anita_D schreef:Dat is dichtbij!
Hoe lang heb jij die houtsnippers al?
Het enige wat ik altijd hoor is snippers die tussen de ijzers en in de straal gaan zitten en een gladde bodem.
En nog een ervaring; als je je paard ook losgaat in de bak en hij "graaft" een gat, dan blijft dat een zwakke plek in de bodem.
quito schreef:wat het kost ? Belangrijker wat het kost als het verwijderd moet worden i.v.m. bodemverontreiniging. Nog erger, wat als je paardje ervan eet.
Niet doen dus, zou ik zeggen
DunDijk schreef:Dat zeg je niet meer als je thuiskomt en je ligusterheg blijkt kaalgevretenMaar een paard weet meestal toch wel wat hij wel of niet kan eten...
Sugarmiss schreef:Ik heb nu al 10 jaar een all weather bodem in de paddock liggen. De paarden leven nog steeds, ze eten er dus niet van.
Verder lees ik rare dingen over milieuverpesten e.d.. Bij de echte all weather bodem krijg je een bewijs waaruit blijkt dat het spul ontloogt is, dus GEEN bodemverontreiniging. Dus ook geen last met milieupolitie e.d.
Wél is het natuurlijk duurder als je het weer af wilt voren, want het kan niet mee met composteerbaar afval. En 'gewoon' afval is nu eenmaal duurder.
Maar waarom zou je het af willen voeren. Het spul verteert niet, dus blijft jaren goed en zijn werk doen.
.
Sugarmiss schreef:Ik bestrijd dat dus. Het is GEEN chemisch afval, maar gewoon normaal niet-composteerbaar afval. Net zoals bankstellen e.d.
En die prijs betaal je dus per m3 als je het laat afvoeren.
Om aan te tonen dat het dus NIET chemisch is zit die ontloogverklaring erbij nl. Die is wettelijk goedgekeurd, dus daar kan geen gemeente omheen.