Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Juco schreef:Ik moest ook aan de hand stappen (op harde ondergrond) omdat paard 1.78m is en niet van plan was om te blijven stappen liep ik door de stalgangen. Daar had hij niet de neiging om op hol te slaan.
Maar die mogelijkheid moet er maar net zijn.
Ik zou wel een hoofdstel aan doen.
Heb je er aan gedacht mindet krachtvoer te voeren?
Barcelano schreef:Tja als een paard echt ga en het niet houden is kan je wel vast houden maar het heeft geen nut.Of je meot je heel schrap zetten soms lukt het nog wel om hem tegen te houden maar soms kan je beter loslaten...
Ik zou wel een bitje in doen en mischien een zweepje mee en zodra hij je voorbij wilt een tikje op zijn borst.
En is dat niet gevaarlijker als je een bit aanhebt?Kan hij immers zo overtrekken en zijn mond mee zeer doen.
Het is hard maar mischien denkt hij voortaan na en doe dat niet meer.
Maar wat bedoel je met waar laat je het touw??
Ik bedoel met die laatste vraag,laat je het touw hangen,probeer je het nog gauw om zijn hals te hangen/vast te maken?
Xxits_miixX schreef:het touw door de ring van het halster halen, als je met hem naar de wei loopt en als je inde wei bent een stuk loslaten zodat als het paard weg rent het touw vanzelf los gaat..

. Toen de hengstenketting gepakt en het halster kleiner gemaakt. Toen ie er weer tussenuit wilde gaan ben ik er met heel mijn gewicht tegenin gaan hangen!! Het was meteen over.
fransheijs schreef:Ik heb het zelf ook gehad! Best vaak moeten stappen met die van mij, en dat is na 2/3 dagen al een bommetje op 4 benen. De eerste keer trok ie me ook heel de bak door.....en net zoals Sjoert laat ik dus niet los! Blaren op mijn handen. Toen de hengstenketting gepakt en het halster kleiner gemaakt. Toen ie er weer tussenuit wilde gaan ben ik er met heel mijn gewicht tegenin gaan hangen!! Het was meteen over.
Als ik nu moet stappen dan doe ik de ketting er los aan en is ie superbraaf!! haha hij loopt dan nogal eens te springen, maar dat doet ie gewoon naast me aan een los touwtje..... ideaal!