kunnen paarden jaloers zijn?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

kunnen paarden jaloers zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 21:51

heb jij dat nou ook altijd?
dat je paard staat te kijken als je een andere pony uit het land of de stal haalt?
hij zegt dan nog net niet ik sta hier hoor!
Zelf vind ik dat altijd wel sneu, maar ja, kan een paard eigenlijk wel jaloers zijn of is dit gewoon mijn eigen gevoel?

zweetvos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:56

Dat gevoel heb ik ook hoor!
Staat ze je aan te kijken.. hallo ik sta hier hoor :p

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:03

Ze kunnen zeker jaloers zijn, whisper (me vzorgpaardje) is nogal bezitterig zelfs , al staan ze buiten met zn drieen en ik aai die andere dan jaagt ze ze weg zodat zij alle aandacht krijgt. Wat een draakje he

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:04

jup, als paardje bij ons op stal geen aandacht krijgt en er staat een paardje op de poetsplaats naast haar, dat WEL aandacht krijgt, staat ze in de tralieste bijten, omdat ze ook aandacht wil.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:06

Paarden kunnen heel erg jaloers zijn! Zo heb ik 2 paarden en die lopen met nog 2 anderen buiten.Die 2 vallen elkaar aan om wie bij mij mag staan,en ze krijgen nieteens voer.Ook moet ik altijd als allereerste de merrie aaien,anders word ze bloedchagerijnig en gaat ze lopen dreigen met bijten enz.

Renske_W

Re: kunnen paarden jaloers zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:06

Ja hoor reken maar dat paarden ook jaloers kunnen zijn!
Als ik met Misty aan het rijden ben en de andere paarden staan buiten *bak grenst aan de weilanden* dan stormt Lania met haar oren plat in haar nek naar het hek en schopt naar achter als ik voorbij kom gereden met Misty. En dat is puur jaloerzie omdat Lania "geen" aandacht kreeg.
Lania is namelijk een werkwillig paard. Maar ivm drachtig zijn enz. is er al een behoorlijke tijd niks met haar gedaan.
Ik ga nu weer langzaam met haar beginnen en hoop ook dat ze mij en Misty niet meer lastig komt vallen als we aan het rijden zijn.

sharonlisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:09

heel herkenbaar, die van mij is ook jaloers.
Hij staadt de hele dag rustig op stal en alsik aan kom word hij heel erg druk en gaat hij boos doen tegen de buurman.

hij is wel degelijk jaloers en probeerd op een verkeerde manier aandacht te trekken?

Wendy_N

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:09

paarden kunnen zeker jaloers zijn mijn verzorgpaardje ook hoor.. als de ander aandacht krijgt gaat ze ze lopen bijten en trappen zodat ze zelf alle aandacht krijgt ..

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:15

Zeker weten! Mijn ruin keek me echt niet meer aan en deed heel vervelend als ik hem niet als eerste verzorgde en reed. Ik mocht best andere paarden doen, maar hem toch echt het eerst

Nu doe ik een ruin die tegen de deur slaat maar dat is volgens mij meer omdat hij zelf aandacht wil dan dat het gericht is dat hij EERST wil.

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:26

haha jaah volgens mij kunnen paarden zeker wel jaloers zijn! mijn merrie is sinds dat ik er nog een paard bij heb best wel veranderd qua houding tegenover andere paarden als ik erbij ben! omdat ze nou zoiets heeft van je neemt mij maar mee en die andere nee die mag niet meer aandacht krijgen dan ik!

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:27

Bij Amber is het heel goed te merken, vooral als Grietje (in de tijd dat mijn stroomdraadhekken niet veilig waren) alleen op stap ging en haar dus niet uit de wei had gehaalt. Als ik Grietje dan terug in de wei zette, kreeg ze van Amber alle hoeken te zien. Daarna werd ze volop genegeerd.

En ze waren in het begin ook super jaloers op Hans. Hij kent bijna niks, dus ik ben vooral bezig met vertrouwen winnen en hij was ook nog eens ziek toen. Dan moest ik Amber echt wegjagen en keek ze super jaloers. Grietje had er iets minder moeite mee gelukkig

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:36

Als ik een ander beest uit de stal haal om te gaan rijden of wat dan staat die van mij altijd tegen de stal aan te trappen.

En als ik met mijn vriendje bij de stal stond en hij gaf me een kus ofzo, dan greep mijn paard hem zo in de rug

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 10:50

Reken maar van ja!
[***] is zelfs heel bzitterig op mij , zelfs mijn vriendin valt ze aan

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:31

in mijn ervaring wel.
het paard naast willem is een verschrikkelijke draak. zodra ik in stal bezig ben met willem, of willem krijgt slobber, dan schoptie nog net niet het tussenschot eruit.
ook als ik willem voor zijn box heb staan wordt er altijd naar hem gehapt en de oren plat in de nek gelegd(dit doet willem ook terug, die jent hem soms ook wel een beetje )

maar goed, dat paard krijgt dus weinig aandacht en slaat zichzelf met zijn bakkes constant tegen de deur. beestje wordt maar op stal gedonderd als ze klaar is of zelf een paar dagen gewoon losgegooid.

als je er zelf naast staat moet je uitkijken, want hij vreet je het liefst op. doe je vervolgens het luik half dicht en hij kan nix zien?? dan is meneer zo mak als een lammetje. dit doet hij bij elk paard wat we in het rijtje hebbens taan. het is gewoon een heel ontevredenpaard.. en ik geef hem er niet eens ongelijk in... hij is dood ongelukkig

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:31

CAuvraySky schreef:
Reken maar van ja!
C'Auvray is zelfs heel bzitterig op mij , zelfs mijn vriendin valt ze aan

Dit is niet jaloers, maar eenkennig en als het echt zo erg is zou ik dat maar snel afleren!

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:34

noekje schreef:
Ze kunnen zeker jaloers zijn, whisper (me vzorgpaardje) is nogal bezitterig zelfs , al staan ze buiten met zn drieen en ik aai die andere dan jaagt ze ze weg zodat zij alle aandacht krijgt. Wat een draakje he

Ja bezitterig die van mij ook Er kwam een nieuw paard bij, en er stonden steigerbuizen tussen hun weien in. Nou ik zat bij Me paardje op de steigerbuizen, ging ik even die nieuwe aaien, begint Wasco te dreigen naar het nieuwe paard, mij aan het wegduwen (achter hem) en te bijten en stappen naar het nieuwe paard(wat toch niet lukte door de steigerbuizen) van de ene kant wel lief *voor de eerste keer in zijn leven hehe*

Nu maakt het hem niets meer uit.. Als ik naar dat andere paard ga..

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:52

Hier heb ik ook problemen mee, sinds mijn de pony van mijn paard mee op onze wei staat is zazou heel erg verandert, telkens als ik eerst naar Bingo ging werd hij bijterig.
Wel zeer lastig, vroeger kon je hem lekker knuffelen, nu al niet meer, hij heeft regelmatig 'zure buien' vroeger had hij dat nooit, ook tegen andere paarden was hij altijd lief, maar met Bingo was het anders, hij veranderde helemaal, wel spijtig, nu begint het al beter te gaan, ze krabbelen af en toe, maar ik hoop dat het helemaal terug goed komt wanneer ze elks een aparte stal zullen krijgen.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 12:08

de mijne is ook wel jaloers
als ik bij een ander paard sta kijkt ze naar me om te zeggen dat ik haar baasje ben... en ze kan wat zuur doen soms als ze jaloers is.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 12:11

Toen Memuska nog op de manège stond begon ze altijd in de tralies te bijten en tegen de deur te schoppen als ik met een ander paard langskwam. Nu heb ik hetzelfde voor met Twister. Maar of dat nu echt jaloezie is? Volgens mij kennen paarden dergelijke gevoelens niet, eerlijk gezegd.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 12:26

Ja dat kan denk ik wel,

Mijn eigen paard kan heel gemeen zijn tegen andere paarden in de wei,
Hij jaagt de andere weg,en als ik een ander uit de wei pak ofzo,nou dan istie niet te genieten hoor,

Ik denkw el dat ze onderscheid maken van,dit is mijn baasje,en daar blijf je mooi vanaf

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:02

Zeker weten! Als ik mijn ene paard meer aandacht geef als de ander, zitten ze elkaar meteen vuil aan te kijken, en dat terwijl ze altijd samen in een loopstal staan.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:04

Floortje is ontzettend bezitterig.. zekwam laatst met de oren in de nek aangevlogen, jaagt het andere paard weg, kijkt dan weer poeslief van hallo had je je vergist ofzo. hier ben ik!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:07

Nog even iets over andere dieren: de katten vonden mijn vriend altijd erg aardig (hoewel ze zich er wel tussen wrongen als we lagen te zoenen) maar toen hij voor het eerst bleef slapen hebben ze over zijn bed geplast

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:10

paarden kunnen ontzettend jaloers zijn... Helaas.

Toen ik een paard(mellon) had gekocht en die bij mijn pony (bassie)inzette ging dat best leuk.
Maar van de Bassie mocht ik niet te lang aandacht geven aan Mellon dan werdt hij weggejaagt.
En niet te lang was dus max 5 minuten ongeveer.
Het is toen binnen een week misgegaan. Bassie joeg mellon weg en die kon geen kant op en is uit de wei gesprongen en verongelukt.

Geeft dus wel duidelijk aan dat paarden jaloers kunnen zijn!

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:14

Ik heb hier laatst een discussie over gehad. Ene wetenschapper beweerde dat jaloezie bij dieren niet voorkomt. Dat het wel zo kan lijken, maar dat een dier daar niet intelligent genoeg voor is. Maar ik weet dus wel zeker dat paarden jaloers kunnen zijn! Vaak genoeg gezien dat ze vechten om aandacht en ook langer changrijnig op elkaar kunnen zien na de tijd!