Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Loesjuh schreef:Ik rij sowieso gewoon in een natte bak, longeren ook. Verder hebben we gelukkig wel een verlichte bak, en ook een goede die eigenlijk nooit glad is. Dus ik kan redelijk hetzelfde doorgaan als altijd.
Urielle schreef:a) ik ga gewoon door de bagger heen, bij longeren met regenlaarzen aan of een paar rubberen rijlaarzen.
b) ik rij gewoon in het donker - je ogen passen zich aan aan het donker dus alleen het begin is moeilijk maar je paard ziet het wel in het donker.
Als de paarden stil gestaan hebben longeer ik een dag, de volgende dag longeer ik een kwartiertje en dan stap ik erop, wat rustig rijden. Kijk naar je paard, je ziet wel of ze wat moe worden of niet.
Ik hoop wel dat je paard niet 4 weken op stal heeft doorgebracht?
Roxxie schreef:Tja heb het probleem niet maar ik zou inderdaad ook gewoon de bager in gaan.. Wel rustig doen met rijden dat hij niet op zijn muil gaat. En tja donker misschien kan je als je stroom hebt ergens zo'n (bouw) lamp kopen tweedehands. Heb je toch nog een deel verlicht zeker als je het wat hoger hangt een halve bak..
tones schreef:Ik kan nu ook niet rijden, heb geen bak en het land vind ik veel te glad.
Ik wacht dus op droger weer, en meneertje kan wel lekker de heledag naar buiten, maar frustrerend is het wel!
Wind schreef:Ik heb gelukkig een verlichte buitenbak, dus rijden in het donker is geen probleem, maar met het slechte weer van afgelopen weekend was het een modderbende. Normaal is de bak vrij droog, maar omdat de onderlaag bevroren is trekt het water niet weg. Zondag ben ik ruim een half uur met Donja gaan wandelen zodat we toch iets konden doen (ik vond het te glad om te rijden met al die sneeuw) en gister ben ik het bos in geweest. Hopelijk trekt het water snel weg. Is het wel modderig dan rij/longeer ik eigenlijk alleen in stap en draf, mijn paard is niet zo vast ter been en glijdt snel weg. Ik merk aan haar dat ze het niet helemaal vertrouwd om te gaan galopperen.
johndeertje schreef:is je paard nou niet druk in het bos dan?hoe longeer je met dit weer nog met hulpteugels of gewoon los
Het ging wel maar het heeft weer geregend zatedag en nu istie weer 3 dubbel blub...
sjietaah schreef:Ik rij nu ook stukken minder..
Kheb gelukkig geen wedstrijdpaard.. Dan zou het wel anders moeten.
De bak is Blub dubbel BlubHet ging wel maar het heeft weer geregend zatedag en nu istie weer 3 dubbel blub...
Amy staat nu wel hele dag buiten ook in de blub bak.. En bij mooi weer en als het nog licht is gaan we naar buiten.. Wel een hulpteugeltje eraan maare zo gaat het ook..
En als de bak weer droger is gaan we weer volop aan de slag.. Het moet maar even zo
sjietaah schreef:Aangezien ik in de zomer nooit een hulpteugel meer gebruik maar nu wel (ivm weinig lopen) doe ik er een Martingaaltje of een thiedemann aan..
Geen slof meer.. Dat heb ik een paar keer gedaan maar dat was ondanks dat er 0.0 spanning opstond voor mijzelf niet zo'n geweldig idee die 2 teugels vasthouden.. + een paard in bedwang houden enzo.. Omdat ik toch niet teveel aan dat ding wilde trekken..
sjietaah schreef:Ja.. Bij mij scheelt het heel erg veel..
Ik ging vorige week nog zonder naar buiten en ik kwam een half uur later thuis dan mijn paard.. Ze was er vandoor gegaan met haar hoofd omhoog en bokkend.. Dus eraf gevallen.. Nu ga ik met martingaal.. (eerste keer met slof, maar dat was niks) Dat scheelt al stukken..
johndeertje schreef:Loesjuh schreef:Ik rij sowieso gewoon in een natte bak, longeren ook. Verder hebben we gelukkig wel een verlichte bak, en ook een goede die eigenlijk nooit glad is. Dus ik kan redelijk hetzelfde doorgaan als altijd.
hoe longeer jij je paard dan,als ik vragen mag in een natte bak?
Kan makkelijk, tenminste, bij ons wel. Ook paarden met ijzers glijden niet uit.