Hoefsmid zomaar op vakantie, vinden jullie dat dat kan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Flore

Hoefsmid zomaar op vakantie, vinden jullie dat dat kan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 22:14

Ik belde vanmiddag mijn hoefsmid op, dit doe ik altijd een week voordat hij moet komen en dit is nooit een probleem. Kreeg ik het antwoordapparaat eraan en nou is hij dus tot 2 januari op vakantie in Nieuw-Zeeland. Hij heeft er niks van gezegd, tegen geen van zijn klanten (ken er meerdere). Ik vind eigenlijk dat hij dat niet kan maken.

Begrijp me niet verkeerd ik gun hem die vakantie van harte maar hij had dat wel even door kunnen geven zodat iedereen er rekening mee had kunnen houden, of vraag ik dan teveel?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:17

Haha, dat had ik laatst ook, toen gaf zijn moeder mij een nummer van een andere smid, dus ik hem bellen en vertellen hoe en wat. Zegt ie van O, fijn dat ik dat ook weet dat hij met vakantie is.... Echt heel dom, natuurlijk moet een hoefsmid ook af en toe op vakantie kunnen, daar is niks mis mee, zolang hij voor noodgevallen maar een nummer achterlaat om te bellen.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:19

Tja, ik vind het eigenlijk niet zo raar. Hoefsmeden hebben vaak een gigantisch klantenbestand, moet hij die allemaal gaan bellen? Hij heeft het op zijn antwoordapparaat gezet dus in principe kon je het weten. Het is zeker niet handig, je moet een ander regelen e.d. maar de smid zelf kan er weinig aan doen.
Misschien had hij het wel aan de grotere stallen kunnen laten weten zodat die een briefje op kunnen hangen oid.

Flore

Re: Hoefsmid zomaar op vakantie, vinden jullie dat dat kan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 22:31

Zoveel klanten heeft hij nou ook weer niet want hij is officieel pas begonnen, ik denk rond de 30 dus zoveel hoeft hij nou ook weer niet te bellen. (bij mij komt hij al langer omdat het mijn achterneef is).

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:32

Ik vind dat dat wel moet kunnen, dan regel je toch voor een keer een andere smid?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 22:33

Hij mag van mij ook best op vakantie!! Dat is het niet! Maar ik vind wel dat hij dat even had kunnen zeggen dan had ik er rekening mee kunnen houden!

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:37

Jij vraagt aan anderen wat zij erover denken, dan hoef je niet te zeggen dat jij vindt dat het niet kan in ieder bericht

Maargoed, ik zie er 2 kanten aan het verhaal..

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:41

Ik vind het nietzo raar hoor, zoals al eerder geschreven, vind ik het wat te ver gaan als zo iemand heel zijn klantenbestand moet afbellen.
Heel vervelend voor jou, maar ook begrijpelijk.

Sjel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:46

Ik zie het probleem ook niet zo.
Heb het ook weleens gehad, ja dan heb ik pech. Maar er bestaan meerdere hoefsmeden gelukkig.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 22:48

Daar gaat het ook niet om........ ik bel morgen gewoon een andere. Hij weet dat ik een pony heb die om de (maximaal) 7 weken bekapt moet worden omdat ze een steil hoefje heeft. Nu zou ik dus eigenlijk minstens twee weken langer moeten wachten....... En daar gaat ze niet dood van dat weet ik ook wel maar ik baal er gewoon van. Ik had vandaag al zo'n rotdag en toen kwam dit er ook nog bij..............

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:55

Het staat toch entjes op zijn voicemail?
Zie het probleem er neit zo van en als hij nu begint met iedereen afbellen kan hij straks als hij gegroeid is wel bezig blijven.

Die van mij heeft het ook altijd op zijn voicemail staan en omdat een vakantie bijna nooit langer duurt dan drie weken is dat ook geen probleem want bel altijd ruim op tijd.

Lijkt mij dan ook dat wachten tot 2 januari voor de meeste geen probleem zou zijn, vind het wel netjes als ze hun medesmeden inlichten dat ze weg zijn en dat die dus telefoontjes kunnen verwachten.

Blackje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 23:12

Ik zie het probleem ook niet echt.
Zoals al gezegd kan hij moeilijk iedereen persoonlijk gaan bellen.
Wat wel gekund had, was de laatste keer dat hij bij je was, het doorgeven. maar mss is dat er bij ingeschoten..
als je paardje echt snel moet, voor 1x een andere hoefsmid zoeken!

Niens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 23:16

Ik zie het probleem ook niet echt. tuurlijk het is vervelend.
Mijn vader is ook hoefsmid, als we alle klanten op moeten bellen dan zijn we ik weet niet hoe lang bezig.
We spreken ook gewoon op de voicemail in, en voor spoedgevallen het telefoonnummer van een andere smid.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 08:33

Als je normaal logisch nadenkt weet je dat elke smid erg druk is eb bel je ruim op tijd voor een afspraak. Daarbij bel je ook niet als paard al "echt moet" want dan ben je al te laat.

Als je ruim op tijd belt voor een afspraak weet je dat hij op vakantie is en kun je ruim op tijd iets anders regelen.

Denk dat ook iedere paardeneigenaar meerdere telefoonnummers van hoefsmeden heeft.... ik zie het probleem niet.

Andere seden bellen heeft voor hem geen zin want iedere klant kan wel een andere smid bellen, dan zou een hoefsmid alle andere smeden in de regio moeten bellen dat hij weg is, onzin !!!

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 08:39

Ik maak altijd 9 weken van tevoren een afspraak, (elke keer als ik er ben dus) en dat werkt prima. Ze weten dan of ze op vakantie zijn of niet, en melden dat gelijk. De meeste mensen die daar komen doen dat.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 08:59

Kan me voorstellen dat je er persoonlijk even flink van baalt. Maar hoe dan ook is en blijft het jouw paard en een hoefsmid is natuurlijk niet verplicht om bij te houden dat het alweer 6 weken terug was dat jouw paard is bekapt..

Dus, bij deze. Echt even balen voor je! Dat snap ik, maar zoals je al doet is het beste voor nu even een andere smid zoeken en in het vervolg toch maar iets eerder dan een week van te voren bellen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:05

Vergeet je niet hem een kaartje te sturen als jij op vakantie bent??

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:52

Ook ik zie het probleem niet, ken je maar één hoefsmid, tja dan moet je het telefoonboek pakken en een ander bellen als het echt nodig is. Ik bel ook altijd een week of drie van te voren.... Er komen trouwens 4 smeden bij ons op stal en bijna iedere week is er wel eentje bezig.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:04

Oh, wat een stoute jongen die smid!
Als je pony extra aandacht nodig heeft maak je toch ver van te voren een afspraak?
Ben nu ook extra druk voor kerst ( kapster) maar de genen die op het laatste moment bellen hebben nu ook gewoon pech!

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:23

Tja, helemaal handig is het niet, maar hij kan moeilijk iedereen apart op de hoogte stellen.
Ik zou gewoon voor deze keer even een andere smid proberen te bellen.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:31

Op zich vind ik het geen probleem als een smid op vakantie gaat en dat hij dat op zijn antwoord apparaat zet.

Maar het zou wel netjes zijn als er dan een telefoonnummer op zou staan die je dan kan bellen in de periode dat hij dan afwezig is.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 10:37

is zijn goed recht hoor om er even tussen uit t knijpen. Zou mooi zijn als ie zich bij al zijn klanten af gaat melden omdat ie op vakantie gaat. Belt je DA jou op als ie op vakantie gaat??? Lijkt mij van niet. Hij spreekt t toch netjes in en dan is t aan jou of je kan en wilt wachten of een andere smid belt.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 11:52

Maar weet je, ik hoorde vandaag dat hij al zeker een half jaar geleden de vakantie heeft geboekt. In dat half jaar is hij zeker 3-4 keer bij ons geweest en toen heeft hij er ook niks van gezegd, ook niet tegen andere klanten......
En trouwens eerst sprak ik altijd meteen voor de volgende keer af maar dat vond hij lastig. En als ik drie weken van tevoren belde dan zei hij altijd: bel over twee weken maar terug. Daarom bel ik nu altijd maar 1 week van tevoren.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:00

Als je zó laat belt dat je paardje geen 2 weken meer kan wachten op een smid is niet slim.
Ik spreek ook altijd de volgende keer af wanneer hij weer kan komen. Al zou hij dan 2 weken later komen door ziekte ofzo. dan hoef ik mijn paard echt niet slil te zetten vanwege te lange voeten....
Gewoon op tijd de hoefsmid laten komen, niet als je paard écht nodig moet.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:02

Snowytje schreef:
Hij mag van mij ook best op vakantie!! Dat is het niet! Maar ik vind wel dat hij dat even had kunnen zeggen dan had ik er rekening mee kunnen houden!

Zeg jij het ook tegen iedereen als jij op vakantie gaat

En je hebt geen afspraak met hem gemaakt(of wel) dus hij hoeft je niet af te bellen.