Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marleen_usar schreef:houtsnippers zijn gratis ze liggen namelijk vaak op een berg aan de kant van de weg.
Sjonniej schreef:Ik raad je géen houtsnippers aan!
Eerste jaar hartstikke leuk, tot het gaat composteren, dan krijg je echt een zwembad.
pirelli_girl schreef:We blijven niet langer dan nog 3 jaar op de zelfde plek...
xyzutu2 schreef:Hmmmm....
Afgelopen jaar hebben wij onze schuin aflopende paddock afgegraven , opgevuld met 10 cm zand en sinds een maandje ook met 10 cm houtsnippers. De bak ligt er nu super bij, maar als ik dit zo lees, zouden er twee probleempjes kunnen opduiken: Voordat de houtsnippers over het zand gingen hebben de pony's twee maanden lang direct op het zand gestaan (was verder wel een goed water doorlatende, mooi stevige bodem) waardoor dat toch wel enigszins vervuild zal zijn met organisch materiaal. En de houtchips die ik er kruiwagen voor kruiwagen op het gereden, komen inderdaadn van de gemeentedienst die nog een bakje over had... Op dit moment is de bodem perfect, maar ik hoop dus maar dat dit zo aanhoudt...
Mocca schreef:Ik ben geen voorstander van houtsnippers.
Ik heb het hier ook in de bak, en die is niet gedraineerd. Ik ben de enige die de bak gebruikt, dus er stond gemiddeld 4 keer per week een uurtje één pony in, soms twee. Na een jaar is de bak niet meer te rijden. De hotusnippers zijn gaan rotten, zijn glad geworden en geen snippers meer, het is alleen nog maar drab. Daarna een nieuwe laag erop laten gooien, maar na een paar maanden weer hetzelfde probleem, en daar bijkoment dat de bak veel te zwaar werd.
Ik zou als het even kan toch voor iets anders kiezen