Pasvorm anky-deken waardeloos....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer

Pasvorm anky-deken waardeloos....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 14:24

In oktober heb ik een anky winterdeken voor mijn paard gekocht voor 160 euro! Tagitta is 1.72 en had een 205 meegenomen. Deze heb ik voorzichtig gepast en lag niet goed. Ik heb hem toen geruild voor een 215 en ging er van uit dat deze wel zou passen, heb hem toen vlug opgehad en zag er goed uit. De deken heb ik toen terug in de zak gedaan (zat toen al wat viezigheid op). Nu heeft ze de deken afgelopen nacht opgehad en de deken zakt helemaal naar achteren, waardoor de staartflap achter op de knieën hangt en ik kon mijn hand niet voor bij de borst tussen de deken en Tagitta krijgen.

De deken is gekocht bij Divoza. En ik vroeg me af wat wijsheid is, of divoza bellen of de anky fabrikant? Ik neem er namelijk geen genoegen met een deken van 160 euro die waardeloos ligt.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:28

Ik heb zelf ook een anky stal deken en een vliegendeken en ze liggen allebei juist super fijn.Leg hem op en ligt ook altijd meteen goed geen last van schuiven of wat dan ook vind het echt een super deken

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:31

ik zou eerst divoza bellen aan de reactie boven mij te zien is het niet bij alle dekens zo, kan ook per paard verschillen

Ik persoonlijk zou divoza eerst bellen

Wespel78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:32

Ik zou het bij beide proberen.

Weet alleen niet of je een jaar na aankoop nog wat begint...Succes!

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 14:34

Wespel78 schreef:

Het is gelukkig geen jaar. Ik heb hem oktober dit jaar gekocht.

Wespel78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:39

joeylover schreef:
Wespel78 schreef:

Het is gelukkig geen jaar. Ik heb hem oktober dit jaar gekocht.

Oeps foutje....Ik dacht dat je hem vorig jaar had gekocht. Nou dan zou ik zeker gaan proberen of er wat te regelen valt!

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:43

wat ik wel vreemd vind dat het van maat goed is en de volgende dag de staartflap op zijn knietjes hangen. heb je de voorsluiting wel strak genoeg gezet? op het loste gaatje kan ik me voorstellen dat het naar achter wegzakt.
meestal als een deken gaat glijden is dat aan de zijkanten en niet naar achteren namenlijk

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 14:46

Ik kan morgen wel even een foto maken misschien. De 205 kreeg ik de borstsluiting helemaal niet van dicht, waardoor ik een 215 moest nemen. Deze was van achteren iets te lang, wat ik geen probleem vind. Maar nu de deken zakt hangt de staartflap helemaal op de knieën.

Het is trouwens deze deken, alleen dan bruin:
Afbeelding

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:49

anky fabrikant: doe namelijk een marketing en communicatie opleiding en het merk anky komt van de fabrikant en die moet dan de verantwoordlijkheid voor zijn spullen nemen

Manon

Re: Pasvorm anky-deken waardeloos....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:01

Ik heb zo'n Anky Bonfire geval en die zit prima. Heb ook niet gezien dat ie naar achteren schuift, maar dat ligt misschien ook aan het paard.
Je kan het altijd nog proberen bij de winkel natuurlijk, wie niet waagt, wie niet wint.

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 15:30

Manon schreef:
Ik heb zo'n Anky Bonfire geval en die zit prima. Heb ook niet gezien dat ie naar achteren schuift, maar dat ligt misschien ook aan het paard.
Je kan het altijd nog proberen bij de winkel natuurlijk, wie niet waagt, wie niet wint.

Die is zeker van een vorige collectie? Ofi s het wel bovenstaande deken?

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:42

Ik heb laatst ook een nieuwe gekocht. De pasvorm vind ik juist geweldig, alleen de kwaliteit iets minder want het stiksel bij de staartflap is al helemaal los waar door die bies er onderaan hangt... Zonde...

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:44

Ik ben juist super blij met mijn anky deken.

Voor mijn fjord is hij super ik kan hem namelijk verstellen zodat hij op zijn borst niet zo strak zit. Verder zit hij ook keurig om zijn lichaam. Top deken!

Ik zie net dat je een andere hebt.
Laatst bijgewerkt door samantha5 op 18-12-05 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:44

Laatst bijgewerkt door Chrissetje op 18-12-05 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:45

joeylover schreef:
En ik vroeg me af wat wijsheid is, of divoza bellen of de anky fabrikant? Ik neem er namelijk geen genoegen met een deken van 160 euro die waardeloos ligt.

Wel een rottige ontdekking, maar ik denk dat zowel de ruitersportzaak als de fabrikant hier niets aan kunnen doen. Zoveel paarden, zoveel modellen. Niet iedere pasvorm is geschikt voor ieder paard. Eigenlijk is het net als bij mensen. De maat alleen is niet bepalend.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:01

Ik geef je weinig kans als je er zo laat nog mee komt. Een dag of 10 vind ik een redelijke termijn om te ruilen, dit is onderhand 2 maanden. Tenzij er natuurlijk een fabricage-fout gemaakt is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:01

Het klinkt alsof de deken toch niet goed op jouw paard past...
Dat kan, niet alle paarden passen alle modellen dekens jammer genoeg, dat heb ik ook al ervaren...

Voor de voorsluiting moest je een grotere maat hebben en voor de lengte van de deken moest je waarschijnlijk toch de kleinere maat hebben...

Ik denk dat je een deken moet hebben die voor wat breder is en dan toch de kleinere maat heeft...

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:17

Ik zou Divoza bellen en zeggen dat zij de Fabrikant horen te bellen.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 17:20

Het banketstaaf is ook dat ik de deken van mijn ouders heb gekregen op mijn verjaardag. Als ik hem zelf had gekocht had ik hem zo weer op internet gezet. Maar ik wacht eerst even een reactie van Divoza af.

R0X

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:23

Je moet het terugbrengen bij degene waar jij het vandaan hebt, de winkel Divoza dus! De fabriek levert het aan de dealer (divoza) en die weer ana jou. Jij hebt dus nog niets met de fabriek te maken. Bel ze morgen op en leg het uit. Wel een beetje laat idd. Had je niet eerder kunnen bellen?

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:23

ik vrees dat je geen poot hebt om op te staan.
je bent veels te laat met ruilen.
als ie niet goed past moet je hem binnen bepaalde tijd ruilen ( net wat je zelf afspreekt met je ruitersportzaak)
daar ben je nu duidelijk te laat mee
als ie kapot was gegaan, of stiksels los, dan kan je voor dat geld wel terug naar de ruitersport zaak.
maar een slechte pasvorm
nee dat lijkt me geen reden van terugname, zowel voor de ruitersportzaak niet, als voor de fabrikant.
of duidelijk moet zijn dat er echt een fout is in het ontwerp.
daarvoor zou je hem eens op andere paarden moeten leggen.

jepsica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:24

Ik vind het 215 wel erg groot voor een paard van 1.72. heb je die 205 deken niet tever naar achter gelegd waardoor je hem niet vast kreeg. volgens mij is je deken gewoon veel te groot

tantethee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:26

ik heb dezelfde deken mijn paard is dus 170 en ik heb een 195 op die perfect ligt!! mijn paard heeft veel front en is verder compact,momenteel heb ik er dus ook nog een onderdeken onderliggen, weet je zeker dat je hem goed gepast hebt???
hij lijkt voor strak te zitten, maar hij schuurt dus niet, en blijft perfect liggen, ben er onwijs blij mee, bij paardjes met weinig hals / front zal de deken nooit mooi liggen.

R0X

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:27

Wel mooie dekens trouwens van Anky

Ik zou het gewoon proberen hoor, bij divoza!! Als ze een beetje servicegericht zijn!

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 17:58

jepsica schreef:
Ik vind het 215 wel erg groot voor een paard van 1.72. heb je die 205 deken niet tever naar achter gelegd waardoor je hem niet vast kreeg. volgens mij is je deken gewoon veel te groot

Dat vond ik dus ook zo vreemd dat 205 te klein was en ik had hem niet te ver naar achteren. De deken heeft namelijk geen halve hals en nu ook met de 215 moet ik hem erop leggen als een halve hals deken anders wil de voorsluiting niet dicht. Het lijkt net dat de voorkant een stukje mist ofzo, die is héél klein. Ik heb hem al verder naar voren liggen dan hij hoort, maar zakt zo weer naar achteren.