Echt zeer vervelend. Maar nu willen we dus ook graag ander draad, maar welk draad? Een goed stevig draad, maar niet duur.. Dus wie weet iets.. Niet duur en wel goed, reageer dan aub! Alvast bedankt!Groetjes
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Echt zeer vervelend. Maar nu willen we dus ook graag ander draad, maar welk draad? Een goed stevig draad, maar niet duur.. Dus wie weet iets.. Niet duur en wel goed, reageer dan aub! Alvast bedankt!Mist schreef:schrikdraad is in mijn ogen de beste omheining, en duur ? wat is duur ? nu was het de deken, maar als jouw paard er met zijn been in had gehangen dan waren de DA kosten veel duurder geweest dan de hele omheining !

Noeki schreef:Wij hebben zo schapendraad staan .
We hebben shetlanders dus schrikdraad houd sommige niet tegen ..
En zo draad gaat ook lang meer , en je paard ziet het , en je deken kan niet scheuren er in.
http://www.giardino-online.com/schapendraad.jpg[/img]
T@nj@ schreef:Noeki schreef:Wij hebben zo schapendraad staan .
We hebben shetlanders dus schrikdraad houd sommige niet tegen ..
En zo draad gaat ook lang meer , en je paard ziet het , en je deken kan niet scheuren er in.
http://www.giardino-online.com/schapendraad.jpg[/img]
Hmmm, wil niet lüllig zijn hoor maar dit is dus ook absoluut niet geschikt voor paarden! (en ik zie daar ook nog eens prikkeldraad bovenop)
Voor Shetjes zal jij het vast niet gevaarlijk vinden (ik wel, ook die steken hun voetjes overal doorheen als ze daan zin in hebben) maar ik heb met mijn paarden op een stal gestaan waar ze dit ook om de weides hadden, nu heeft mijn paard maat schuit van hoef, de smid schrikt zich iedere keer weer een ongeluk. Dan zou je denken dat hij er niet makkelijk met zijn hoef doorheen kan, tja helaas, dat kon hij dus wel, maar terug niet meer.
Resultaat, paard op hol met het hele mooie schapengaas hek achter zich aan, bijna zijn pezen doorgesneden, iemand heeft hem gelukkig op tijd te pakken gekregen en hem rustig kunnen krijgen want hij had zowat zijn hele hoef eraf getrokken.
Nee, ik vind dit dus geen goed advies!
Ook het gladde draad (het ijzerdraad dus) is niet geschikt voor paarden, nog nooit van gehoord dat het sneller breekt dan nylon, kan best hoor maar ik heb het spul erg lang verkocht en dit is echt totaal nieuw voor mij, glad staaldraad gebruik je voor koeien.
Ik ben zelf een voorstander van stroomdraad en dan koord. Dit is verkrijgbaar in vele diktes en gaat ontzettend lang mee, flappert ook niet zo erg als stroomlint kan doen.
Mocht je angst hebben dat het niet breekt als je paard er doorheen gaat kan je altijd een dingetje daarvoor aanschaffen (ben even krijt hoe dat heet) daar zit een mesje in, bij een bepaalde kracht op het lint of koord wordt het dus gewoon doorgesneden (mesje zit helemaal verborgen in een apparaatje, kan je paard zich onmogelijk aan verwonden)
Goedkoper is het lint en dat werkt ook best goed. Het hele brede lint wat hier al eerder werdt genoemd is goed zichtbaar voor de paarden. Neem alleen wel lint waar voldoende draadjes inzitten (hele dunne ijzerdraadjes voor de stroom bedoel ik dus) deze is sterker en rekt niet zo makkelijk uit, goedkopere doen dat wel en dan kan je na ieder windje je hele omheining weer gaan spannen.
Wat ook handig is om op te letten is dat het lint een randje van een ander kleurtje bovenop en onderop heeft, die randjes zijn wat dikker en geven ook extra versteviging aan het lint, alleen dat is dan wel weer de iets duurdere variant.
Kijk ook eens op: www.weideafrastering.com daar staat ook nog het een en ander op.
welk paard steekt zijn hoef nu door de draad
. Volgens mij verveelt jou paard zich ofzo .
)
Niet alleen de shetlander breken er door uit maar oook onze haf en welsh . Als ze dat 1 keer weten of zien doen ze het toch , en dat is altijd een geknoei om het aan mekaar te maken wat 1 draad stuk is heel die lijn los . En je moet een klok kopen wat duur is , heb je geen elektriciteit , moet je om het jaar (dacht ik) een nieuwe dure batterij kopen , Terwijl zo draad niet rap stuk gaat en je moet niet rap nieuwe kopen ! En je kan zelf niet in de stroom hangen
Noeki schreef:Wij hebben er geen prikkeldraad boven op
whaha , wat heb jij wel niet voor een paardwelk paard steekt zijn hoef nu door de draad
. Volgens mij verveelt jou paard zich ofzo .
Bij ons is dat nog nooit gebeur . Maar de draad staat aan de buitenkant van de palen . ( mss ook handig).
Citaat:Wij hebben ook schrik draad hoorNiet alleen de shetlander breken er door uit maar oook onze haf en welsh . Als ze dat 1 keer weten of zien doen ze het toch , en dat is altijd een geknoei om het aan mekaar te maken wat 1 draad stuk is heel die lijn los . En je moet een klok kopen wat duur is , heb je geen elektriciteit , moet je om het jaar (dacht ik) een nieuwe dure batterij kopen , Terwijl zo draad niet rap stuk gaat en je moet niet rap nieuwe kopen ! En je kan zelf niet in de stroom hangen
geweldig! ik lig echt in een deuk! Jij hebt echt verstand van zaken he, weet echt waar je over praat. Ik heb een batterij voor grof gerekend 5 hectare, die doet het nu al 1.5 jaar dag en nacht en de duurste daarvan kost rond de €50.-
Maar ik neem inderdaad geen schapendraad, omdat ik ook denk dat het niet het beste is. En ik zie wel prikkeldraad boven het schapendraad? Maar Noeki, het kan altijd gebeuren dat een paard zijn hoef door de draad steekt hoor. Maargoed,
geen ruzie meer, ik denk wel dat dat wat Noeki heeft altijd nog beter is dan ons stomme prikkeldraad. Allemaal bedankt
en T@nj@, dankje wel voor het beantwoorden van mijn vraag
Goed dat je me nu verteld dat je minimaal 4cm moet hebben! Maar ik heb nog 1 vraagje
, als het nou een keertje erg hard waait, waait het lint er dan niet af? Ja je moet het wel goed vastmaken aan palen, maar is er dan toch niet alsnog kans op?
Sfiejj schreef:Maar ik heb nog 1 vraagje , als het nou een keertje erg hard waait, waait het lint er dan niet af? Ja je moet het wel goed vastmaken aan palen, maar is er dan toch niet alsnog kans op?
vandaar dus zo hoog.
maar ben een tijdje geleden gestopt)
wij hebben gewone houten palen, met zo'n punt onderaan.. Dus ik denk wat jij ook hebt
We hoeven dus geen palen meer te kopen, want we hebben al zulke palen..
Ik heb echt heel veel aan je reacties
super bedankt.. De omheining is voor 2 shetjes
(kleinste is 89 cm en voor 2 hafjes, (eentje 1.48 en de ander 1.50) Maar nog 1 vraagje, zijn de isolatoren voor aan elke paal,? waar je dat draad dus zeg maar langs de palen/aan de palen vast maakt?