Welke bodyprotector, hoe bevalt hij en hoe duur was hij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Welke bodyprotector, hoe bevalt hij en hoe duur was hij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 23:05

de titel zegt het eigenlijk al

welke BP heb je, hoe bevalt hij en hoe duur was hij?
graag met foto erbij

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:11

Ik heb die van Harry's Horse. Voor 65 euro.
Hij bevalt best, écht lekker is anders natuurlijk, maar vervelend vind ik het ook niet.

Afbeelding

Op het SGW & eventing subforum vind je trouwens meer topics over BP's

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 23:17

super ga ik even op dat forum kijken!

heb nml evenwichtstoornissen en t ziet er niet naar uit dat het snel overgaat, dus stuiter er nu net wat sneller dan anders af
wilde voor mn verjaardag een BP vragen omdat die maand mn jonge paard zadelmak gemaakt gaat worden en ik er van mn ouders zonder BP niet op mag, maar het kan geen kwaad om hem nu al voor kerst te vragen(vandaag de bakrand gevoeld nml )

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 23:26

even nog ene vraagje, die van hrry's Horse heeft die net als deze ook zo'n langer stukje aan de achterkant
Afbeelding

hebben ze geloof ik allemaal, iig degene die ik gezien heb wel, maar is op t plaatje nml niet te zien

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:29

Ja

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 23:31

oke dank je!
en heb meteen nog een vraag (topics op SGW subforum zijn al wat ouder nml dus plaats t hier maar weer )
ik heb na wat scooter-ongelukjes verschoven ruggewervels die bij iedere val weer verkeerd schuiven en daardoor weer nog sneller verschuiven(heb abbo op chiropractor+fysio ) beschermt de BP hier ook tegen of is het alleen tegen inwendig letsel aan bv je organen?

Anoniem

Re: Welke bodyprotector, hoe bevalt hij en hoe duur was hij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:33

Ik ken alleen een meisje ,wat een val bij springen heeft gemaakt en haar nieren waren juist geraakt door de bodyprotector.Het zal er wel net aan liggen denk ik hoeje terecht komt.Ik weet alleen dat ze ruggelings op de balk terecht gekomen is.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 23:35

die verhalen heb ik idd ook een paar gehoord, maar denk dat dat of erge pech was, of een BP die net niet helemaal goed paste
ga er iig veel verschillende passen en ga naar verschillende goede ruitersportzaken tot ik denk dat ik de ideale BP gevonden heb, als het ff kan nog voor kerst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:41

Het scheen met de achterkant van de protector te maken te hebben dat hij inderdaad daar net niet goed paste?Mijn dochtertje heeft er ook ene ,helaas is het altijd ruzie om ze er in te krijgen,ze zegt dat ze dan te stijf is .Ik ben idd wel benieuwd hoe zo iets zit mischien moet ik er zelf ook eens een gaan passen.Ik heb over twee jaar ook een jong paard klaar staan.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 07:08

Ik heb er ook een, niet echt een mooie, maar daar is hij ook niet voor

Afbeelding €105,- (volwassenen, maat S)
Hij bevalt verder wel goed, nog nooit mee gevallen gelukkig, dus daar kan ik je niets over zeggen... Wel lastig met grotere borsten, je wordt nogal geplet...

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 08:49

Alina schreef:
Ik heb er ook een, niet echt een mooie, maar daar is hij ook niet voor

Afbeelding €105,- (volwassenen, maat S)
Hij bevalt verder wel goed, nog nooit mee gevallen gelukkig, dus daar kan ik je niets over zeggen... Wel lastig met grotere borsten, je wordt nogal geplet...

deze heb ik ook, ik had alleen het geluk dat een S mij te groot was en dus een XS nodig had, dat scheelde me best wel wat, was nu wel minder kwijt, weet alleen niet precies hoeveel. Maar 105 vind ook al best goedkoop voor deze, volgens mij was die bij ons bij de ruitersportzaak iets duurder.

Maar hij zit ook fijn, heb er met rijden geen last van, en je kan het achterstuk, dat stukje aan de onderkant, er ook afhalen. Is mij verletd dat dat fijner zou zitten met bv dressuur, dat je niet aan de achterkant van je zadel bleef hangen (als je ene diepe zit hebt)

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 08:54

Ik heb een Phoenix Tipperary en die bevalt super. Ik merk niet eens dat ik hem draag, vergeet hem zelfs wel eens uit te doen.

Wb die verschuivende wervels, daar beschermt die niet echt voor. het is wel zo dat de klap meer verdeeld wordt over een groter oppervlak en daardoor zullen ze iets minder snel verschuiven. Ik ben vorig jaar in Ede snoeihard gevallen (Pablo deed een handstandje in de landing van een flinke oxer) en klapte plat op mijn rug en achterhoofd. Ik had dus ook flink geblokkeeerde wervels, maar een kennis van me overkwam later hetzelfde en die lag zes weken in het ziekenhuis.

Overigens is de bp te lang als die het zadel achter raakt.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 09:33

ik heb een USG level 3 geloof ik. Hij was iets van 80 euro en ik merk nauwelijks dat ik hem aanheb. Erg fijn

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:13

dan heb ik ook nog een vraagje, ik heb nogal grote borsten (een f/g cup) en vraag me dus af hoe het zit met bp's en grotere maten...

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:16

Ik ben niet zo ruim bedeeld en met een BP blijft er gewoon helemaal niks meer van over Maar of het comfortabel is met grote borsten... Ik betwijfel het eigenlijk.

Vaak bestaan BP's uit een voor en een achterkant die je van elkaar los kunt halen. Je zou dan de voorkant in een grotere maat kunnen nemen dan de achterkant. In het foldertje dat bij mijn BP zat staat dat dat kan.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:52

moet zeggen dat ik de backpro (rugprotector) de enigste is waar ik met mijn borsten geen last van heb
de rest is uberhaubt te stijf je kunt niet makkelijk draaien ed belemmerd me enorm in mijn bewegings vrijheid en heb juist het idee dat ik er eerder eerrder door val

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:54

dat hoor ik van meer mensen en dat snap ik totaal niet. Ik draag de mijne in de cross (training) en dan moet je toch zeker beweeglijk zijn.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:12

Dat herken ik ook niet. Kan gewoon draaien in m'n bovenlijf en ook m'n armen zijn helemaal vrij.
Het enige wat niet lekker gaat is heel erg in elkaar zakken, rug bol maken, maar dat vind ik niet echt een bezwaar eigenlijk

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:10

kjoetie schreef:
dan heb ik ook nog een vraagje, ik heb nogal grote borsten (een f/g cup) en vraag me dus af hoe het zit met bp's en grotere maten...

Ik heb maatje 170 of 34 (ben wat dunnig) en heb 70 D (soms 70E) en af en toe word ik wat kortademig in de protector Eerst een goed strakke top/bh en dan je protector erover, maar je moet er ook gewoon flink aan wennen hoor

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:47

Lielle schreef:
Overigens is de bp te lang als die het zadel achter raakt.

zou best kunnen, heb er zelf geen last van, maar dit vertelden ze me bij de ruitersportzaak.

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:50

nickyu schreef:
moet zeggen dat ik de backpro (rugprotector) de enigste is waar ik met mijn borsten geen last van heb
de rest is uberhaubt te stijf je kunt niet makkelijk draaien ed belemmerd me enorm in mijn bewegings vrijheid en heb juist het idee dat ik er eerder eerrder door val

hier heb ik ook geen last van, kan gewoon goed meegaan in de bewegingen enz., omkijken in het zadel ofzo gaat ook gewoon goed.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:12

Ik heb de air o wear Zippa. Was wel een dure, maar was voor mij de enige die lekker zat. In die goedkopere kon ik me niet bewegen en bij een paar kon ik niet eens m'n armen langs m'n lichaam laten hangen.
En deze zat gewoon als gegoten.
http://www.airowear.co.uk/zippa.php

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:21

Ik heb ook de air-o-wear 3000 plus met schouderbescherming. Ik ben een jaar geleden van een paard gevallen en daarbij 2 ribben gebroken en een ingeklapte long. En dat wil ik nooit, maar dan ook nooit weer meemaken. Vandaar dat ik met een buitenrit de PB altijd draag. Mijn PB zit erg prettig en net als zoveel anderen zeggen je voelt hem helemaal niet. Ik heb ook andere gepast vooral de goedkopere (de air-o-wair was 245 euro) maar die zatten absoluut niet fijn vooral onder de armen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:31

Ik heb geen body

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:09

silvana schreef:
Het scheen met de achterkant van de protector te maken te hebben dat hij inderdaad daar net niet goed paste?Mijn dochtertje heeft er ook ene ,helaas is het altijd ruzie om ze er in te krijgen,ze zegt dat ze dan te stijf is .Ik ben idd wel benieuwd hoe zo iets zit mischien moet ik er zelf ook eens een gaan passen.Ik heb over twee jaar ook een jong paard klaar staan.

met opstappen is het idd erg lastig. en de eerste paar rondjes is het ff wennen, maar dan heb ik geen eens meer in de gaten dat ik hem aanheb.

ook wat andere hier zeggen dat hij bewegingsvrijheid belemmerd herken ik niet.
heb hem vooral gebruikt met crossen.
maar laatste keer ook toen ik met mijn nieuwe paard ging springen. heb toen ook tussendoor gewoon gedressuurd en er geen last van hoor.

ik heb trouwens ook nie zoveel tiet, misschien dat da scheelt