Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Branca schreef:Ik ga niet zeggen wie er liever of knuffeliger is.. dat kan elk paard zijn.
Het is wel zo dat een ruin stabieler is, gelijkmatiger. Merries vind ik vaak zeikerig, flauw, bitcherig, slaan vlugger, etc.
Tuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar die kans is nu eenmaal tig malen groter...

) roos07 schreef:Bedankt voor de reacties! Ik ga me niet laten tegenhouden door het geslacht. Een beetje een uitdaging mag een paard wel zijn, zolang er maar wel te rijden valt. En zo te horen heeft nog niemand van de mensen die gereageerd hebben te maken gehad met hormoonstoornissen. Ik ga dus voor het paardje dat me het meeste aanspreekt!
het 2e paard waar ik het hier boven over had die dus ook slaat is absoluut geen lieverdje onder het zadel en zeker niet makkelijk te rijden, tuurlijk zijn er zat lieve merries, en ook lastige ruinen maar merries hebben net iets meer kuren zeg maar, dan weer wel en dan weer niet 
- zijn we tot nu toe nog niet tegen typische 'merrieproblemen' aangelopen bij deze paarden. Ja, ze worden hengstig, maar daar merk je op zich weinig van.

, misschien ligt het wel aan mij
..