aller-aller-sterkste deken (met garantie..?)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

chaai

aller-aller-sterkste deken (met garantie..?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 14:53

Goed, Jel staat sinds een paar maanden op een nieuwe stal waar hij lekker buiten kan staan. In de zomer op het gras, in de winter op de paddock. Hij heeft ook een leuk vriendje (Saffier), zijn lievelingseten is dekens. Saffier heeft nu al een BR regendeken en een Rambo Amigo opgegeten, en ik vind het wel weer even genoeg. Ik ga overleggen of Jel in een andere groep kan (Saffier lust zelfs hertshoornolie ) maar hij moet nu toch echt aan de derde deken van dit seizoen. Nu heb ik laatst gehoord dat er een Rambo deken is die 3 jaar garantie heeft (Saffier heeft hem ook..) Als er dan een scheur of wat dan ook in komt wordt hij opgestuurd naar de fabriek en krijg je een nieuwe . Vond het wel een interessant verhaal, maar ben toch ook wel benieuwd of het ook geldt als de deken sneuveld als een lekker maaltje voor Saffier of een ander paard. Dus... mijn vraag is of mensen hier er meer van weten, en of er nog andere dekens zo sterk zijn dat er garantie op zit. Ik heb dus al echt sterke dekens binnen een week zien sneuvelen, de laatste heb ik nog een weekje kunnen redden mbv Ducktape (maar dat lust Saffier ook..)

Ik weet dat in een andere groep zetten het beste is voor zijn dekens, maar je zult zien dat er overal slopers rondlopen. De deken mag duur zijn, maakt me niet uit, als hij maar minstens een jaar of 3-4 meegaat, dan ben ik sowieso goedkoper uit dan nu

Kom maar op, ik ben benieuwd vooral naar de prijzen (want mijn Jel staat intussen met koude billen )

[edit] ongeveer een 200 grams voering

ingvdh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:05

Die garantie geldt volgens mij alleen maar voor de waterdichtheid, als het ook voor scheuren etc was dan ga ik er onmiddelijk een kopen.

Je zou aan een renco deken kunnen denken, dit is een deken van canvas en doordat dat zo sterk is, is de deken ook bijna onverwoestbaar. Ze zijn wel erg zwaar en niet zo warm. Ik gebruik hem in combinatie met een onderdeken.

Edit, de Renco kostte mij ongeveer 130 euro.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:07

Canvas dekens zijn inderdaad héel erg stevig. Die hebben hier 10 jaar meegedraaid en alleen de staartflap kregen ze kapot.
Hoe duur ze zijn weet ik niet.

Freggel

Re: aller-aller-sterkste deken (met garantie..?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:25

Heb ja anders wel eens een bucas geprobeerd. Erg stevige dekens. Kosten wat maar dan heb je ook wat.

Maar garantie op dekens bij scheuren kun je denk ik vergeten, wel als het bv een fabricagefout is maar niet bij slopende paarden.

Kijk maar eens bij www.paardendrogist.nl daar staat veel info bij de dekens.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:28

De enige echte scheurvaste deken is de Renco, eventueel staldeken eronder en je paard kan de winter door. De heer Van Velden in Renswoude verkoopt ze. Google Renco paardendekens en je vindt het adres wel.

Ze bevallen ons super. Je betaalt wel rembourskosten, misschien als je van te voren geld overmaakt dat je dan alleen de pakket kosten extra hoeft te betalen.

Renco biedt uitstekende service.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:34

www.welkamp.com

De allersterkste dekens,speciaal op maat gemaakt en al. Naar eigen voorkeur! En betaalbaar!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 16:54

tienus63 schreef:
De enige echte scheurvaste deken is de Renco, eventueel staldeken eronder en je paard kan de winter door. De heer Van Velden in Renswoude verkoopt ze. Google Renco paardendekens en je vindt het adres wel.

Onze ruitersportzaak (Mr Ed) verkoopt ze ook...

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 17:09

zo'n renco deken, heeft die ook kruissingels (en bilkoorden)..? Jel kan namelijk ook heel goed uit dekens "springen/rollen" als ze dat niet hebben, dus dat is wel redelijk essentieel

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:22

Kruissingels en een touwtje voor onder zijn staart zeg maar..

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:37

Imperial riding Tornado, kwam als beste uit de BIT test.
Ik heb er eentje en de stof is echt supersterk, en ze zijn betaalbaar (zo rond de 100 euro geloof ik)

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:46

het paard van me moeder is ook een deken sloper.
eerts hadden we een juttedeken daar heeft die 2 jaar mee gedaan voor dat die die kapot kreeg.

ik hou dit topic in de gaten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:38

new zealand dekens, zijn volgens mij voor slopers goed. Zijn volgens mij niet erg duur. Groot nadeel is wel dat ze erg zwaar zijn, en je een onderdeken nodig hebt.

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:43

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:47

Bucas lijken me zeker sterke denkens, en Rambo misschien? Die zijn zo ongelooflijk duur dat het wel goede dekens móeten zijn, lijkt mij.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:05

meiske16 schreef:
www.welkamp.com

De allersterkste dekens,speciaal op maat gemaakt en al. Naar eigen voorkeur! En betaalbaar!

Btw hij maakt ze allemaal zelf!!
Dus je kunt het net zo samenstellen hoe je wil!
En ze zijn echt GIGA sterk!!

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 19:13

Ik heb net overlegd met de staleigenaar, en hij begreep helemaal dat Jel niet meer bij Saffier kan. We gaan waarschijnlijk maandag proberen hem in een andere groep te zetten, maar dan moet eerst de eigenaar van de andere paarden op de hoogte zijn etc. Tot die tijd heeft hij dus nog even k-k-koude billen .

Ik ga misschien wel voor een welkamp deken, het nadeel van die new-zealands is dat er een deken onder moet en dan wordt het op stal toch al snel te warm denk ik. Ik wacht nog even af wat er verder voor reacties komen hier, en maandag inkopen

Zazou_Murier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:16

dominick dekens hebben toch ook garantie! ze hebben nu ook aaniedingen. www.dominick.nl en deze dekens schuiven echt niet! of een canvas

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:17

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:22

De zogenaamde Nieuw-Zeelanddekens zijn erg sterk (is ook canvas, toch?)!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:31

Sjonniej schreef:
tienus63 schreef:

Onze ruitersportzaak (Mr Ed) verkoopt ze ook...

Zijn dit wel de echte renco dekens, deze hebben alleen een voorsluiting en bilkoorden. Het is even klooien om de juiste lengte van de bilkoorden te zoeken bij je paard, maar als je die eenmaal hebt gevonden blijft de deken perfect liggen.

En voor de degene die het te warm vindt op stal met de Renco en daaronder een staldeken, dan haal je 's nachts de renco eraf. Maar in de praktijk valt het heel erg tegen.

wie wil weten over welke deken ik het heb, pb me maar, volgens mij heb ik nog ergens een digi foto van onze paarden onder de deken. Komt pas morgen antwoord, we moeten nu weg.

meisje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:08

ik heb sinds kort ook een new zealand deken(2e hands gekocht voor 25 euro)het is idd een heel zwaar deken maar ze is er heel warm onder, als ik haar geschoren heb doe ik er een onderdeken bij onder, bevalt zo prima...

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:04

Bucas !! Supersterke dekens, onze ruin had laatst de tanden van een andere ruin helemaal in zijn vel staan (echt opengehaald) terwijl zijn deken nog helemaal heel was (je zag wel dat er gebeten was, maar de stof was echt nog helemaal heel !).

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:50

Prince schreef:
Bucas !! Supersterke dekens, onze ruin had laatst de tanden van een andere ruin helemaal in zijn vel staan (echt opengehaald) terwijl zijn deken nog helemaal heel was (je zag wel dat er gebeten was, maar de stof was echt nog helemaal heel !).

Mee eens.

Bucas is helemaal mijn deken als je kijkt naar sterkte. De ruinen lopen altijd te klieren en trekken aan elkaars deken. Die van mij is helemaal heel.....

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:23

Als Saffier niet jouw paard is kan je de eigenaar op de kosten aanspreken op diens WA verzekering. Even een tip, voor het geval je daar nog niet aan gedacht had. En als de eigenaar van Saffier na 3 dekens een vermaning van z'n WA verzekering krijgt, gaat híj misschien eens een structurele oplossing voor zijn paard bedenken. Want het is natuurlijk wel idioot dat jíj je in bochten moet wringen voor wat een ander paard doet.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:34

Prince schreef:

Hahaha ja dat heb ik ook een keer gehad! Mijn paard had een trap gehad en had een bloederige kras op zijn kont staan, maar de deken was nog heel

Maar het zijn superdekens hoor! Zeker voor op de wei, bij ons staan er twaalf paarden op stal, en drie hebben er een rambo/rhino op en de rest allemaal bucas