Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
) Dus nu weet ik het eigenlijk nog niet of het nou echt beter is dan de traditionele vulling. Ik keek naar de zadels van Danny Kroetsch maar vindt daarnaast 3500,00 voor een zadel toch wel wat duur
Het zadel wat hij mee had, was pas 3 jaar oud en aan de onderkant zaten al scheuren in het leer.............. de prijs stond dus niet echt in vergelijking met de kwaliteit. En zeker niet als ik kijk hoe mijn 9 jaar oude Passier en nu uit ziet, die blijft gewoon super en was toch een stuk goedkoper.

batje schreef:Omdat de luchtkamer heel vol zit is de onderkant vrij hard, kan me echt bijna niet voorstellen dat daar nog lucht in kan bewegen om zich aan te passen.. (het zadel zit overigens wel ontzettend lekker!! )
silvana schreef:Mijn zadelmaker verkoopt ze allebei en zweert zelf bij flair ..... je pompt het op met een soort voetbalpompje.
cavaletti schreef:bedoel je nu de cair of de flair, want bij de Bates zadels met cair zijn de kussens echt erg lekker soepel en zacht, het lijkt wel een soort gel, je volet al als je in de kussens knijpt dat het goed terugveert dus de druk verdeeld,
de helemaal op lucht gevulde zadels, zijn volgens mij inderdaad net hard opgepompte fietsbanden, maar dat is bij de Bates cair totaal niet, flair, air en cair zijn 3 totaal verschillende dingen

) Odi schreef:heb je zelf zo´n pompje? (en zo ja, hoe kom je eraan)Heb ook een negatief punt, bij mijn zadel lopen de luchtkussens heel langzaam leeg en moet je dus regelmatig weer iets oppompen.
paars schreef:Odi schreef:heb je zelf zo´n pompje? (en zo ja, hoe kom je eraan)Heb ook een negatief punt, bij mijn zadel lopen de luchtkussens heel langzaam leeg en moet je dus regelmatig weer iets oppompen.
Pellie schreef:nee klopt inderdaad, die kun je niet met lucht opvullen omdat het een gesloten systeem is.
.
! Reddevil_taz schreef:Ik heb ook een wintec cair pro dressuur. Hij zit heerlijk (maar dat is persoonlijk) en ik kan de kussens wel indrukken, het voelt ook zacht.
Ik heb raad gevraagd over het eventueel bijvullen, maar omdat het een gesloten systeem is, kan er geen lucht uit. Bijvullen is dus niet nodig.
Maar ik heb hem nog niet zo lang en ik weet niet hoe hij er over tien jaar uitziet.
Ik ben in ieder geval helemaal voor!
Nouvel schreef:
Bedankt voor je info!
Ligt hij mooi op jouw paard en merk je verschil met een gewoon gevuld zadel?
Ramsesje schreef:ik heb een bates isabell werth en een wintec beide met cair
Echt mijn dressuurzadel doe k echt nooit meer weg... het leer is echt zeer mooi echt super kwaliteit, en k heb mn paard nog nooit zo goed weten lopen. echt een aanrader
Reddevil_taz schreef:Mijn paard is 4 dus wilde ik zo ie zo eentje met verstelbare boom.
Ik kreeg (toen ik haar kocht) er een goed gevuld leren zadel bij, maar ik vind het een wereld van verschil met lucht. Het is minder hard en mijn paard loopt nu veel makkelijker over d'r rug. Ik heb ook op de Bates cair gezeten, maar ik vond de Wintec zachter.
In ieder geval voelde mijn paard meteen het verschil. Hij ligt echt perfect. Ze heeft wel wat schouder, de dressuur ligt dan wel beter dan een VZH zadel of spring, maar dat is dan (bijna) bij elk merk zo denk ik. Gelukkig heb ik haar ook gekocht voor de dressuur