dierengesprekken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

dierengesprekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 18:22

Ik zie hier dat er allemaal mensen zijn die contact opnemen met iemand die een gesprek met hun dier kan hebben.
Geloven jullie daar echt in? Kunnen jullie op een nuchtere manier vaststellen dat er inderdaad dingen gezegd worden die kloppen met het gedrag van het paard, of moeten jullie de helft van te voren al vertellen zodat het wel gemakkelijker wordt?

MarloesRixt

Re: dierengesprekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:28

ik geloof er wel in, heb hier verschillende verhalen gelezen en het lijkt wel te kloppen!

Judith29

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:33

Hoi Desiree
Ik heb ook een diergesprek laten doen ik heb daarin 3 vragen gesteld. Ik heb verder niks verteld over mijn paard, maar er zijn wel dingen uitgekomen die ze heeft beschreven waarvan bepaalde dingen echt kloppen. Ik heb hier op bokt ook meerdere diergesprekken gelezen en het is zeker niet zo dat ze bij iedereen ongeveer hetzelfde zegt. Ik ben zelf ook erg nuchter over dit soort dingen. Ik denk dat het meer een karakterschets maken is dan dat het echt een "diergesprek" is. Maar het klopte echt goed.
Wel geloof ik ook een beetje in het feit dat hoe meer je aan informatie 'weg geeft' dat je dan ook makkelijker passende antwoorden krijgt. Maar dat is mijn mening daarover.
Ik vond het in ieder geval de moeite waard!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:33

Ik geloof er zeker in. Maar overal zijn rotte appels en zo ook bij dit. Maar ik heb teveel meegemaakt om het niet te geloven.

Jasper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:38

Ik geloof er niet in. De meeste verhalen lees ik ook niet. Maar als anderen daar wel baat bij hebben, vind ik het prima.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:34

Wij hebben het ook laten doen van onze pony door Nancy, en ik moet zeggen, het klopt. Ik heb geen info over Nous gegeven, buiten dat ze een merrie van 18 jaar is. En Nancy wist te vertellen dat Nous met haar been een keer in de draad had gestaan, en daardoor een littteken op haar been had. Klopt.
Ook wist ze te vertellen dat Nous het afgelopen jaar, tot juni, toen is ze van ons geworden, niet veel heeft gedaan, en meer als gezelschapspony heeft gestaan, klopt. Het meisje waar ze van was, was er bang van, en kon er niet veel mee doen.
En zo nog meer... Nu zit ik ook nog op een gesprek met Vera te wachten, en ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Dus ik geloof er wel in ja.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:45

ik heb alleen de foto gestuurd en gezegd dat hij rambo het.

voor de rest helemaal niks. het paard dat ze beschreef was precies rambo, d rest klopte allemaal heel precies, ik ben er nog helemaal ondersteboven van!

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:00

Ik wist zelf ook niet echt wat ik er van moest denken, maar heb het bij 4 paarden laten doen en bij 3 van de 4 klopte het gewoon precies.
en ook echt gewoon dingen die ze niet kon weten.
Maar ik heb het meer voor de lol laten doen en het koste maar 5 euro per paard dus dat had ik er dan nog wel voor over.
Maar als ik het duurder was had ik het niet gedaan hoor.

Tsikala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:11

Toen ik het gesprek van Sanne en Ivanka las, had ik zoiets aah wat gaaf, dat wil ik ook Natuurlijk gelijk foto's gestuurd en geld over gemaakt... Maargoed nu lees ik op bokt dat er wel erg veel van zulke mensen zijn. Ik dacht dat 1 persoon dat deed. Maar nu lees ik zoveel dierengesprekken en steeds door iemand anders gedaan?? Dus het word wel wat ongeloofwaardiger moet ik zeggen. Maargoed nu mijn gesprek maar eens afwachten

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:15

graag dan wat links van de niet rotte apples,
wil graag meer weten over een merrie van ons

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:18

Ik geloof er wel in

ik heb zo eens naar een wildvreemde (waarvan ik hoorde dat die goed was), die kawa niet kende, vragen opgestuurd.
Zonder enige verder info.
En dan vage vragen als, heeft hij ergens last van?
dus niet hij loopt al een jaar kreupel en ik vermoed dat hij rv last heeft, klopt dat

Nou de antwoorden waren verbluffend

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:20

kom maar op met dat adres

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:21

Ik deed het vroeger ook voor mensen .. meestal wou ik alleen een foto en de naam om het dier op te roepen en voor de rest vroeg ik niks . Ik moet zeggen dat er veel mensen erg enthausiast waren .Sommige en dat waren er maar 2 waren minder anthausiast maar dat was over zaken die ze eerst niet begrepen . Ik heb die dus beter uitgelegt en toen waren ze wel weer redelijk tevreden . Ik deed het toen deels om te leren en deels als bijverdienste . Maar ik merk dat als het een plicht word het moeilijker word contact te leggen . Voor mij persoonlijk dan . Dat is ook de reden dat ik er even mee gestopt ben . A U B geen aanvragen voor gesprekken want ik doe het echt niet meer . Ook niet in bijzondere gevallen .

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:30

Yavanna schreef:
Wij hebben het ook laten doen van onze pony door Nancy, en ik moet zeggen, het klopt. Ik heb geen info over Nous gegeven, buiten dat ze een merrie van 18 jaar is. En Nancy wist te vertellen dat Nous met haar been een keer in de draad had gestaan, en daardoor een littteken op haar been had. Klopt.
Ook wist ze te vertellen dat Nous het afgelopen jaar, tot juni, toen is ze van ons geworden, niet veel heeft gedaan, en meer als gezelschapspony heeft gestaan, klopt. Het meisje waar ze van was, was er bang van, en kon er niet veel mee doen.
En zo nog meer... Nu zit ik ook nog op een gesprek met Vera te wachten, en ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Dus ik geloof er wel in ja.

Ik zit eveneens te wachten op een gesprek met Vera, spannend he!

wyko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:51

Ik weet niet precies wat ik ervan moet denken, maar soms klopt het wel (als je de verhalen moet geloven) Ben ook best wel benieuwd. Maar hoe kom je aan die adressen waar je dat kan doen?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:05

Ik heb ook een gesprek door Nancy laten doen bij mijn pony, urselin
Ik heb gegevens zoals naam, leeftijd en geslacht gegeven bij de foto's.
Verder heb ik wat vragen erin gezet die ik wilde weten.
Ik dacht dat ik urselin's verleden kende, haar baasjes, dat ze moeilijk is geweest. Maar ik heb nooit geweten dat ze zó slecht behandeld is.
Als ik er nu over nadenk, klopt het wel. Ze heeft altijd al een hekel aan het zadel gehad en steigeren kan ze als de beste.
Dus ja, ik geloof er in.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:33

Ik ben er ook van overtuigd dat het klopt. Ik heb een gesprek aangevraagd bij Annika Beijer. www.pratenmetpaarden.nl
Ik heb alleen naam en foto doorgemaild en heb gevraagd of ze met haar wilde praten en dus een algemeen verhaal wilde schrijven. Alles klopte!!!!! En daarna heb ik pas de vragen gesteld. Ook die antwoorden klopte!!!
Tuurlijk zit er wel eens iets tussen wat je niet kan plaatsten. Het is heel spannend en zeker als je het echt niet meer weet en je jankend op je paardje zit omdat je alles al hebt geprobeerd is het echt heel erg de moeite waard. Wie kan jou beter vertellen wat je paardje heeft dan je paardje zelf.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:36

Ik twijfel heel erg...

en wil niet zomaar 20 euro uitgeven

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:40

Het hang er vanaf wat je ermee wilt. Ik heb het gedaan omdat ik niet verder meer kwam ik had echt problemen. Juist omdatik daar niets van heb verteld en annika er wel mee kwam ben ik er van overtuigd. Als je paard niets heeft kan het wel eens zijn dat jij denkt: "dat kan ik ook wel verzinnen dat is zo algemeen" Maar echt ik denk dat je er niet verkeerd aan doet en dat je er veel van leerd. Het is echt leuk om op deze manier inzicht te krijgen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 00:48

Wel interessante antwoorden hier. Misschien dat ik er toch iets mee ga doen.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:49

Die van mij is heel wisselend in gedrag. Sta nu op het punt om hem te laten castreren in de hoop dat zijn gedrag minder word. (hij bespringt me ook enz). Maar ik weet ook dat hij het een en ander mee heeft gemaakt... daar zou ik wel wat over willen weten.. en ook hoe hij over mij denkt

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:51

Tja, Desiree, de enige manier om erachter te komen is toch echt om het te proberen.
En dan ben ik heel erg benieuwd wat juist jij er van vindt, objectief en kritisch als je bent

(en als jij dan ook om bent, dan ga ik het ook eens overwegen, het idee spreekt gewoon aan; wat vindt mijn paard nu echt van mij }> )

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 01:15

Ik was heel sceptisch

Maar er zijn (bij beide paarden) dingen naarboven gekomen die zij niet kon weten, alleen ik

Ik heb het trouwens niet door een bokker laten doen, met een reden.

EDIT: er zijn ook zat dingen vermeldt die niet kloppen of algemeen zijn

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:24

Ik heb verschillende dieren laten doen, bij verschillende mensen. Een iemand was helemaal niks, maar die andere twee hadden bij hetzelfde dier practisch hetzelfde verhaal, met dezelfde details, terwijl het niet een voor de hand liggend verhaal was.

Je moet niet je hele leven eraan ophangen, maar het kan wel een handvat zijn voor een betere relatie met je paard. En het kost niet altijd 20 euro, dus, waarom niet?

Waar ik het wel mis heb zien gaan is wanneer de eigenaar een ander beeld heeft van een dier, dan wat het werkelijk is.
Je kent ze wel, mensen die zeggen 'mijn paard is vals!' terwijl het eigenlijk bang is. Of 'mijn paard is bang!' terwijl de eigenaar juist bang is.
Die mensen zeggen dan vaak dat een gesprek niet klopt, omdat het niet aansluit bij het beeld wat zelf van het paard hebben

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:31

VvdD -> VMR