week stil staan en dan gelijk springen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

week stil staan en dan gelijk springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 15:26

Hai

Ik ben ziek dus ik ben al een tijd niet meer bij mijn pony geweest. Hij wordt gevoerd door mijn vriendinnen. Hij staat dus nu al een hele week stil op stal en morgen gaat mijn verzorgmeisje rijden met hem. Zij wil heel graag springen, maar ik ben bang dat hij dan last krijgt van stijfheid. Nu wil ik toch wel graag dat hij zich lekker kan uitleven en daarvoor is springen wel ideaal. Ik zit nu in dilemma met hoeveel hij belast mag worden?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:28

ff vraagje voordat ik het verkeerd begrijp en verkeerd antwoord

is je paard helemaal de stal niet uit geweest?
niet in de wei/padock, longeren, stapmolen oid?

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:29

heeft hij alleen op stal gestaan of is er ondertussen meer met hem gedaan?(longeren, losgegooit)
Heeft hij een week lang alleen maar op stal gestaan dan moet je je diep schamen, heeft hij ondertussen beweging gekregen in de vorm van longeren oid dan kan je wel rijden maar ik zou absoluut niet gaan springen!!
Ga jij na een week alleen op je kont te hebben gezeten maar eens horses springen ben je de volgendse dag ook zo stijf als een hark!!

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 15:55

ik schaam me heeeel diep want gwyn heeft een hele week op stal gestaan zonder beweging aangezien niemand dat aan durft. Hij zal wel een bom zijn, maar ik zal wel een springverbod opleggen

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:58

zo ik zou me niet meer bij mij paard durfen te vertonen als hij een week lang op stal heeft gestaan, die mept me er gewoon weer uit dan , die kijkt me echt nooit meer aan!!

En mij lijkt het idd ook geen handig idee om direct dan te gaan springen.

Niet gemeen bedoeld hoor, maar kon dat verzorgertje niet een keer vaker komen?? de meeste verzorgertjes vieren feest als ze een dagje vaker mogen komen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:00

je schaamt je vast niet diep genoeg!!!

weet je wat jij moet doen, een verkoop advertentie zetten
je bent je paard niet!!!!! waard

en dan ook nog zo'n stomme vraag stellen?
waar zit jou verstand, in je kleine teen?
bah! hier word ik echt woest om.

arm arm dier
je zult zo'n baasje treffen...

ik zal je ff helpen

te koop met spoed
ik ben lieve pony, die beter verdient
mijn baasje heeft geen tijd voor mij
en als ze ziek is denkt ze dat ze dood gaat, want me ff los gooien is dan zelfs teveel gevraagd.
ik zoek daarom een baasje die wel om me geeft en niet denkt dat ik een ouwe fiets ben die je wel een week tegen de muur smijt

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:08

Zijn er trouwens ook geen stalgenootjes die hem even naar buiten kunnne gooien?? Ik weet niet, maar als ik ziek ben is het enige wat er voor thok verandert is dat ik er niet elke dag ben, ze gaat gewoon naar buiten, en als stalgenootjes tijd hebben rijden, longeren zei haar...vind ik eigenlijk heel logisch . Of staat je pony alleen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:12

Ben er ook wel mee eens dat je je paard niet de heel week op stal moet laten staan (er zullen vast wel genoeg mogelijkheden zijn) maar wat runningkawa doet vind ik wel wat extreem .... Wie weet hoe ziek ze is geweest .. ik heb hier ookal met 40°C koorts gelegen, met alle wil van de wereld .. maar ik zou dan ook niet meer bij mijn paard geraken ... (zou natuurlijk wel zorgen dat mijn paard uit z'n stal komt).

Moet ook wel zeggen dat ik dan ook niet tot aan de pc geraak .. maar blijkbaar zij wel kan dus het zal wel niet zo heel erg zijn Maar ik bedoel maar ...

En ja .. dadelijk springen? Neen dus ... Eerst maar eens hopen dat het beestje niet superstijf is .. en rustig terug aan het werk gaan .. En dat die een bom is is dan je eigen schuld, ik hoop maar dat die zich niet bezeert doordat die zo blij is dat die weer uit z'n stal kan ...

Nannes

Re: week stil staan en dan gelijk springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:15

Had dat meisje niet de hele week kunnen komen dan. Ik vraag me af of hij zijn stal nog wel uit komt!! Als de eigenaresse van me verzorgpony ziek is/niet kan sta ik altijd voor haar klaar hoor, tenzij ik niet kan ivm met school/stage (wat weinig voorkomt), maar dan zet het stalpersoneel haar even los of mag ze voor een keertje in de les meerijden, maar dat in de les meerijden komt weinig voor en dan kiest zij wel uit wie ze erop zet. Wens je pony maar veel sterkte van mij!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:15

als er niemand anders je paard kan doen (wat hier het geval is)
ja, dan ga je met 40 graden koorts naar je paard
Dan ga je met een gebroken arm naar je paard
met gebroken teen naar je paard, met je arm uit de kom naar je paard

en ja, ik weet hoe dat voelt
niet leuk, maar je hebt dan geen andere keus

of je zorgt voor hulp, of je doet het zelf
klaar, heel simpel
je paard hoeft niet te dupe te zijn omdat je niks geregeld hebt voor het geval van " nood"

Marijkjuh

Re: week stil staan en dan gelijk springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:18

Sommige mensen reageren wel heel gemeen, denk dat eht wel iets subtieler had gemogen
Ik zou ook de stal uit worden getrapt of al zou ik gaan rijden der flink afgemieterd worden. Maar als ik jou was zou ik het weer even rustig opbouwen, anders zou je paard wel is flink last kunnen krijgen van spierpijn

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:19

Ja, dit vindt ik ook echt niet kunnen Ik woon al jaren op mezelf, maar denk dat zelfs mijn moeder me nog naar stal zou schoppen

Maar om antwoord te geven op je vraag: nee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:20

runningkawa schreef:
als er niemand anders je paard kan doen (wat hier het geval is)
ja, dan ga je met 40 graden koorts naar je paard
Dan ga je met een gebroken arm naar je paard
met gebroken teen naar je paard, met je arm uit de kom naar je paard

Dat gebroken arm, teen, uit de kom .. idd .. dan zou ik ook naar mijn paard toegaan

Maar van die koorts ... Heb je het al ooit meegemaakt? Als je zo ziek bent kan je gewoon niet .. je ligt plat, je ijlt .. en je moet eigenlijk in het ziekenhuis liggen ... Dus dat zegt wel genoeg denk ik?
(ik ben toen ook naar het ziekenhuis geweest maar omdat mijn mamma verpleegster is en mijn pappa ook in de medische sector heeft gewerkt mocht ik naar huis ... en toen ik thuis was was ik nog aant wenen dat ik niet in het ziekenhuis wou blijven ... Krijg je trouwens achteraf allemaal te horen, want op het moment zelf weet je dat totaal niet en je herinnert je daar niks van).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:20

waarom bij zoiets subtiel zijn?
ze is zelf toch veel gemener naar het paard, dan ik hier gemeen kan zijn met 10000 woorden?

en ja, ik weet wat 40 graden koorts is...
Ik weet wat het is om erg ziek te zijn.
En dat is geen rede om een paard op stal te laten staan, want dan laat je een ander je paard uit stal halen.

verder ben ik met hele hoge koorts, wel regelmatig bij mijn paard te vinden.
Dit omdat ik nogal vaak koorts heb, nee net geen ijlen, maar veel scheelt het dan niet.
Dus ja, ik weet waar ik over praat (helaas)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:22

Bon, dan ben ik uitgepraat .. sommige mensen weten blijkbaar hoe alles voelt en is ...

Nannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:23

runningkawa schreef:
waarom bij zoiets subtiel zijn?
ze is zelf toch veel gemener naar het paard, dan ik hier gemeen kan zijn met 10000 woorden?

en ja, ik weet wat 40 graden koorts is...
Ik weet wat het is om erg ziek te zijn.

.. en blijkbaar weet de TSer niet hoe het is om een week lang op stal te staan

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:24

Ik heb 4 jaar geleden een keelonsteking gehad waarbij ik over de 40 graden koorts had en ik kon niet praten, eten en drinken. Ik was zelfs gestopt met roken (als je mij kent, dan weet je dat het ERG geweest moet zijn).

Mijn stalgenoten wilden dat ik thuis in bed bleef liggen. Zij deden mijn pony, maar toch kwam ik ELKE dag even kijken...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:25

helaas zijn er mensen met zietktes, die een paard hebben
mensen met dagelijks pijn, die een paard hebben

hier ben ik er 1 van, of het word geregeld, of ik ga zelf..klaar
anders geen dier nemen

in zoiets ben ik heel simpel, juist omdat ik weet hoe het is om je dan naar je paard te slepen

Quellian, waar ken ik dat van
of de HA die zegt, ben jij buiten je bed geweest, die je dan flink op je donder geeft

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:27

Quellian schreef:
Mijn stalgenoten wilden dat ik thuis in bed bleef liggen. Zij deden mijn pony, maar toch kwam ik ELKE dag even kijken...

Bij mij zou dat toch niet waar zijn ... Willen wel ... kunnen weet ik niet .. maar mogen ... Mijn ouders zouden me eerder doodschieten dan me in zo'n toestand naar buiten te laten gaan ...

Natuurlijk ben ik ermee eens dat het niet normaal is van je paard dan een week lang op stal te laten staan .. ik zou er wel voor zorgen dat die daaruit kwam ... Verder is er ook een verschil tussen even gaan kijken en verder niks doen .. dan zelf je paard losgooien/longeren/weet ik veel wat ...

Maar ik wil gewoon zeggen dat je niet over de situatie van de TS kan oordelen waarom zij zelf niet gegaan is .. je weet gewoon niet wat die aan de hand heeft ...

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:28

Ik ben met mijn gebroken sleutelbeen, verekte nekspier en nog enkele gescheurde spiertjes in de buurt van sleutelbeen gewoon naar thok geweest, dan maar met 1 arm. Na 2 week reed ik al weer rustig met haar (haar eerst gelongeert, energie eruit) lekker de basis weer herhalen. 6 week niks doen zeiden ze in het ziekenhuis...ja dahag! Ik heb een paard, dus zorg er ook voor!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:30

ik oordeel dat haar paard op stal heeft gestaan
en als je dan niks geregeld hebt, ga je zelf

zo simpel is het
dan daarna maar zieker als van te voren, had je maar dingen moeten afspreken
lijkt me stug dat er helemaal niemand is die haar paard er ff uit wil gooien.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:30

Thokkadisje schreef:
Ik ben met mijn gebroken sleutelbeen, verekte nekspier en nog enkele gescheurde spiertjes in de buurt van sleutelbeen gewoon naar thok geweest, dan maar met 1 arm. Na 2 week reed ik al weer rustig met haar (haar eerst gelongeert, energie eruit) lekker de basis weer herhalen. 6 week niks doen zeiden ze in het ziekenhuis...ja dahag! Ik heb een paard, dus zorg er ook voor!

En dat is dan ook weer een situatie die helemaal anders is dan ziek zijn ... Dat is gewoon een tijdelijke handicap waar je omheen kan werken (door idd met 1 arm vanalles te doen) ... Maar echt ziek .. 1 of andere infectie met 40 (of meer) koorts .. Sorry, maar dan moet je al een hele straffe zijn om dan gewoon nog verder te werken met je paard ...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:31

je paard eruit gooien is niet werken
dat is hem in de bak pleuren en jezelf dan op een stoel of hooipak neer gooien

Nannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:31

[***] schreef:

Maar ik wil gewoon zeggen dat je niet over de situatie van de TS kan oordelen waarom zij zelf niet gegaan is .. je weet gewoon niet wat die aan de hand heeft ...

Als ze zich rot voelt hoeft ze zelf toch niet te gaan, gewoon er voor zorgen dat hij eruit komt, waar heb je anders een verzorgster voor. Tja zou zij toevallig ook niet kunnen vraag dan stalgenootjes of desnoods je ouders of die je pony even los willen zetten of longeren ofzo.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:32

runningkawa schreef:
ik oordeel dat haar paard op stal heeft gestaan
en als je dan niks geregeld hebt, ga je zelf

zo simpel is het
dan daarna maar zieker als van te voren, had je maar dingen moeten afspreken
lijkt me stug dat er helemaal niemand is die haar paard er ff uit wil gooien.

Ben ik het ook wel (deels) mee eens ...
Maar komaan .. stel nu dat je 'k weet niet wat hebt .. Toen ik zo ziek was zou ik met alle wil van de wereld naar mijn paard kunnen gaan .. ik zou gewoon niet rechtgeraken ... Ik kon niet op, als ik naar de wc moest moesten mijn ouders mij ondersteunen omdat ik anders gewoon tegen de grond ging ... In zo'n situatie kan je toch niet naar je paard? Ja, met je helpers bij je natuurlijk ...