Rijden jullie gewoon in een erg natte bak?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Rijden jullie gewoon in een erg natte bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 21:15

hoihoi

jaja het slechte weer is er weer en het word nog ff erger met de winter voor de boeg.

nu heb ik alleen een buiten bak die zeiknat word van de buren waar ik in rijdt en verder moet ik me in de winter behelpen tot buiten rijden, in de natte of bevroren bak of aantal dagen niet kunnen rijden...

nu heeft mijn pony zo´n 2 jr terug een soort van peesblessure gehad wat nu weer goed is eerder had ze nog weleens warmere benen maar de laatste tijd, afkloppen, gaat het goed,
ik rijd dan ook gewoon in een hele natte bak omdat ik haar wel een paar dagen per week goed wil rijden en in conditie houden, soms glipt ze weleens weg of een kleine struikeling maar ik kan toch ook niet niet gaan rijden door de bak of alleen maar buiten gaan rijden?

ik spuit haar benen altijd af na het rijden en soms smeer ik het in met cooling gel, wie van jullie rijd ook gewoon in een mulle-natte of soms licht bevroren bak en is het nou slecht of worden de benen er alleen maar sterker van? ik rijd ook nooit langer dan een half uur-uur erin en ik stap er voor en erna 10 minuten op het harde,
iemand ervaringen of tips?

groetjes!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 21:17

en ohja na een tijdje ongeveer kwartiertje is ze gewend aan de bodem en gaat het veel beter hoor, maar soms denk ik weleens, jemig dit zal wel niet zo lekker lopen, al ben ik natuurlijk geen paard, haha. maar ik vroeg me gewoon af of jullie ook gewoon in natte bakken rijden?

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:17

Ik rij gewoon in een natte bak hoor. Maar het voordeel van onze bak is dat hij niet glad wordt. En dat gaat altijd prima.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 21:20

onze word soms glad maar dat niet zo snel maar ik heb meer het idee dat hij wat zwaarder word, dat ze sommige plekken zeg maar moeilijker voorwaarts kunnen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:26

Ik rij gewoon door, op concours kunnen ze ook allerlei ondergronden tegenkomen en ik vind het alleen maar positief als ze dan niet altijd op de ideale ondergrond hebben gelopen.
Zodra de bodem echt hard bevroren is ga ik natuurlijk niet liggen stunten maar wat regen maakt niet uit imo. Op de wei kunnen ze ook nog lekker rakken dan

11a11

Re: Rijden jullie gewoon in een erg natte bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:27

ik rij ook gewoon in onze bak als ie nat is.
en als het gevroren heeft dan ga ik zelf even door de bak lopen en dan spring ik ff op en neer en als de bodem meeveert dan ga ik gewoon rijden en als de bodem echt keihard is dan ga ik niet rijden of dan ga ik op buitenrit

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 21:29

anita_Sab schreef:
ik rij ook gewoon in onze bak als ie nat is.
en als het gevroren heeft dan ga ik zelf even door de bak lopen en dan spring ik ff op en neer en als de bodem meeveert dan ga ik gewoon rijden en als de bodem echt keihard is dan ga ik niet rijden of dan ga ik op buitenrit

ja daar kijk ik ook altijd naar, te hard is ook niet te doen!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:41

Wij doen nu ook meer aan waterpolo dan aan rijden in de bak..Ik ben ook niet al te flauw en cross er gewoon door
Met een paard wat herstellend is van een peesblessure zou ik het toch wat rustiger aan doen en zeker de benen heel goed blijven controleren.

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:45

Ik rij ook altijd gewoon in een natte bak. Zal wel moeten, want heb geen andere keus helaas.

Droom nog steeds over zo'n bodem als ze in Ermelo bij de KNHS hebben, echt GEWELDIG!!!!

marloe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:49

De bak bij ons is één en al blubber, maar ik moet wel. Het is gelukkig niet glad.

Maar ik heb niet zo graag dat hij ontploft op wedstrijd.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 22:02

marloe schreef:
De bak bij ons is één en al blubber, maar ik moet wel. Het is gelukkig niet glad.

Maar ik heb niet zo graag dat hij ontploft op wedstrijd.

ja heb ik dus ook..
daarom blijf ik gewoon rijden.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:02

Ik longeer meestal als de bak modderig is,omdat het dan glad is en erg zwaar voor de paarden.Maar ik heb makkelijk praten,100 km verderop zit er een binnenbak waar ik met 5 min. met de trailer ben.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 22:04

KellyenXena schreef:
Wij doen nu ook meer aan waterpolo dan aan rijden in de bak..Ik ben ook niet al te flauw en cross er gewoon door
Met een paard wat herstellend is van een peesblessure zou ik het toch wat rustiger aan doen en zeker de benen heel goed blijven controleren.

mijn pony heeft geen officieele peesblessure gehad maar wel last van haar pees, dit is nu ongeveer 2/3 jaar weer goed maar ik voel nog wel elke dag, maar goed ik blijf wel opletten maar soms moet je gewoon blijven rijden ook al is de bak nat, denk dat het beter is dan stilstaan..

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:05

Ik vind dat je dat heel knap doet Elisa2 100 km in 5 min

RoughRebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:08

maickell0ver schreef:
Ik vind dat je dat heel knap doet Elisa2 100 km in 5 min

Hahaha, ja dacht ik ook al!!
Maar goed, hier wordt ook gereden als de bak erg nat is.. Al moet ik gelukkig bekennen dat hij niet vaak zeiknat is.. Op het moment is hij zelfs echt super!! Maar zolang het niet te glad en te zwaar is, gewoon rijden!!

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:10

Elisa2 schreef:
Ik longeer meestal als de bak modderig is,omdat het dan glad is en erg zwaar voor de paarden.Maar ik heb makkelijk praten,100 km verderop zit er een binnenbak waar ik met 5 min. met de trailer ben.

Moet je me toch is vertellen hoe je dat doet 100 km. in 5 min.
Onze bak van de vereniging zit 5 km. verderop, maar daar doe iktoch al gauw 10 min over

paardje2005

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:19

onze bak is ook nat.ik kan ook allen buiten rijden, en mijn paard vind het geweldig, lekker door de bak stampen.normaal is hij bruin.maar na het rijden is hij tot de buik wit en blubberig.
in een droge bak struikeld hij de hele tijd omdat hij zijn benen niet normaal op tilt, in de blubberbak loopt ie te stampen dus struikeld hij ook niet meer!

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:20

Bij me verzorgponys word die niet nat! Ligt namelijk van dat schors op!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 15:54

gelukkig dat ik lees dat er meerdere gewoon rijden in natte bak!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:47

Bij ons op de manege kunnen we binnen rijden maar met de wedstrijden moeten we in de buitenbak inrijden...ongeacht hoe de bodem eruit ziet... Dus ook met allemaal plassen...

Maar binnenkort is de nieuwe binnenbak af en dan hebben we er 2...kunnen dan gewoon binnen inrijden...

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:07

hahahahaha sorry ik bedoel natuurlijk 100 meter...was een beetje slaperig toen ik dat typte volgens mij.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:40

Ik rijd ook in een erg natte bak, maar wordt er niet blij van. Paard wil niet nageeflijk worden, want dan krijgt ze spatjes op haar hoofd en in galop krijg ik grote natte klodders op mijn broek (koud en vies, blegh). Bovendien moet ik het paard, het zadel, het hoofdstel èn mezelf weer helemaal schoon maken na de tijd. Kon het maar voor altijd zomer zijn!!

marloe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:58

Yvonnelind schreef:
Ik rijd ook in een erg natte bak, maar wordt er niet blij van. Paard wil niet nageeflijk worden, want dan krijgt ze spatjes op haar hoofd en in galop krijg ik grote natte klodders op mijn broek (koud en vies, blegh). Bovendien moet ik het paard, het zadel, het hoofdstel èn mezelf weer helemaal schoon maken na de tijd. Kon het maar voor altijd zomer zijn!!

Tja, het heeft allebei z'n nadelen. In de zomer is het zó stikheet soms. Dat vind ik nou ook niet bepaald lekker. Herfst en Lente is het fijnst om te rijden vind ik.

Maar met mijn vorige pony (C-pony) had ik daar nog meer last van. Nu gooi ik soms gewoon het springzadel erop, word ook niet zo vies. Ik rijd dan gewoon met de beugels op springmaat. Ach.

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:23

[***] wil niet in de blub rijden Ik krijg ze amper op draf dan
Gelukkig heb ik beschikking tot een binnenbak

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:37

Ik rijd er ook gewoon in. Olga heeft er geen problemen mee, dus ik ook niet.

De bak is wel altijd nat, maar nooit glad, dus dat is wel fijn. Die spetters rond m'n oren moet ik maar voor lief nemen als ik wil rijden.