Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)
?

lotttttttt schreef:@ zorro : jah ik weet het , misschien dat dat niet schuift, maar ik ga wedstrijden rijden. Dus dan kan dat helaas niet ...

lotttttttt schreef:Bedankt voor alle reacties!
@ Ilindra : een zadel op maat laten maken zou heerlijk zijn, maar het is zo duur! het is wel het beste dat weet ik, misschien moet ik dat als ik echt geen andere oplossing kan vinden wel doen. Maar nu wil ik toch nog even kijken of er nog andere mogenlijkheden zijn
@ ramnoke : Ik heb er zelf een tijdje een wintec pro op gehad, Met ingebouwde voorsingel , maar die schoof ook ( alle boom maten )
Ze moet een HELE brede boom hebben omdat ze geen schoft heeft, en die brede wintec boom zat er toen in, waardoor de achterkant ging zwefen ( klapperen ) is het nog te volgen?
@ Honeymoon : Zo'n ingebouwde voorsingel werkte niet :
Zeg maar ''hoog'' ingebouwd
Dit wil ik nog proberen, maar dan nog een probleem, de boom moet dus WIJD zijn!
Mn pony is wel heel smal maar doordat ze geen schoft heeft moet ik toch een brede boom hebben..
@ beukiej : oke dankje! ik ben benieuwd!

sandr0 schreef:
als je paardje heel smal is heb je toch geen brede boom nodig??? Hoe breder de boom... gaat ie zeker over de schoft schuiven. Een passende boommaat voor de breedte van je paardje en misschien een staartriem tegen t naar voren schuiven. Succes met zoeken naar een passend zadel!
liezzie schreef:sandr0 schreef:
als je paardje heel smal is heb je toch geen brede boom nodig??? Hoe breder de boom... gaat ie zeker over de schoft schuiven. Een passende boommaat voor de breedte van je paardje en misschien een staartriem tegen t naar voren schuiven. Succes met zoeken naar een passend zadel!
ja daar had ik ook me bedenkingen bij, een brede boom voor een smal paard, hoe wil je dat zien? je zadel moet aansluiten, niet knellen en zeker niet afwijken!
Een voor singel op een redelijk passend zadel, kan heel veel helpen!
Maar wat me ook afvraag, je hebt een jong dier, en die rug verknal je nu door een ´slecht´ passend zadel! Is in mijn ogen niet slim! Die jopnge tere rug verknal je nu door een slecht passend zadel! Hij kan daar lang last van hebben en je hebt het over het vele bokken, kan ook een orzaak zijn natuurlijk!
Succes ermee

dankje