Iemand ervaring met veiligheidsbeugels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__Marloes__

Iemand ervaring met veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 20:17

Ik overweeg de veiligheidsbeugels van Harry's Horse te kopen, die met dat elastiek. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb namelijk gehoord dat die elastieken heel snel los gaan, ook als je niet valt.

Alvast bedankt.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:52

ik heb er hele andere ervaringen mee, namelijk dat het elastiek niet los ging.
Ik ging er in galop af een aantal jaren geleden, had leren rijlaarzen aan met gladde zolen (zoals het "hoort") mijn voet bleef hangen, elastiek ging niet los en ik ben een heel eind meegesleurd. Het is al zeker 10 jaar geleden, maar ik heb er nog dagelijks "plezier"van..... voor mij geen beugels met elastieken meer, voor mij max. 10 minuten op een paard..... dankzij die beugels

Overigens reed ik toen op een jachtpaard met perfect onderhouden tuig en dus ook perfect onderhouden beugels.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:54

ik heb ze niet, maar ze lijken me niet fijn....als je bv een rodeo hebt die je wel uit kan zitten maar je voeten overal heen schieten dan zou de elastiek dus al los gaan en heb je er geen steun aan als bij een "normale" beugel.

ik heb safety first beugels. ook veiligheids beugels dus en werken heel fijn!

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:55

Ik heb ze ook gehad, Die elastieken waren bij mij ook echt bijna met geen mogelijkheid los te krijgen
Ik gebruik ze eigelijk nooit meer het helpt toch niet, bij mn moeder ging ook elke keer haar voet uit de beugel, en toen zei iemand dat dat kwam omdat de ene kant zwaarder was dan de andere kant ofzo dus dat het niet helemaal klopte. Maar dat elastiek gaat dus echt NIET los.

Doe mij maar 'gewone' beugels

laboum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:05

Ik rijd met Sprengerbeugels. Deze bewegen ook mee als je beweegt met rijden. Ze worden vooral gebruikt door springruiters, maar ik rijd dressuur. Met doorzitten is het ook superfijn. Ik wil nooit meer anders. Als je 1x met deze beugels hebt gereden dan heb jij dat vast ook. Ze zijn duur in aanschaf, maar echt super! Die dingen met elastiek heb ik nooit mee gereden, maar wel van anderen gehoord dat zij ze ook absoluut niet fijn vonden.

__Marloes__

Re: Iemand ervaring met veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 21:27

@ smurf: Hmm dat is niet echt een positieve ervaring nee.. Maargoed, ik neem aan dat ze in de loop der jaren wel verbeterd zijn.

@ 0ojannekeo0: Rodeo's gebeuren niet bij mijn pony, hoogstens omdraaien of een bokje.
Maar heb jij een link van die beugels van jou? Ik weet namelijk niet echt welke je bedoelt.

@ TiNa_JoinTy: Ook al niet zo'n positieve ervaring..

@ laboum: Die beugels ken ik, die vind ik niet zo fijn. Bovendien wil ik echt iets wat ervoor zorgt dat je voet niet blijft haken.

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:30

Je hebt ook van die beugels, dat als je eruit schiet, je complete voet meegaat.. ikzal even zoeken..

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:32

Afbeelding

Deze dus.
Dankjewel divoza.nl:

Veiligheidsbeugel (art.no.: 05517)
Roestvrijstalen veiligheidsbeugel. Door veermechanisme klapt de veiligheidsbeugel automatisch zijwaarts open. Per paar.
€ 86.19

Best prijzig!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 21:34

Ja inderdaad niet echt goedkoop. Is dat wel wat dan?

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:44

dat is zeker wat. Ik heb ze ook..
86.19 kan je prijzig vinden

Maar als ik kijk dat er ook ankypads + bandages en dergelijke dure dingen worden gekocht dan is dit maar een schijntje, want je kunt er jaren lang plezier van hebben. En ik vind de prijs niet opwegen tegen een val van je paard waarbij je voet in de beugel blijft hangen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:48

www.divoza.nl

Afbeelding
deze ongeveer.
waar de beugelriem door heen moet is bij beugel op de afbeelding vast, bij mij kan dat draaien. en de zool van mijn beugel kan ook 35° draaien naar beneden. makelijk met hakken uitdrukken

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:49

Ik heb veiligheidsbeugels en rij er al jaren mee.
En ik moet zeggen, ik weet eigenlijk niet of ze goed losgaan.
Ik ben er wel genoeg afgevallen , maar ik ben nog nooit in be beugels blijven haken (ik heb ook erg smalle voeten).

meisje333

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:05

Ik heb ook veiligheidsbeugels, en idd schieten mijn elastiekjes er een enkele keer wel vanaf. Aan 1 beugel heb ik een te ruime elastiek die ik aan de onderkant heb vastgemaakt zodat ik ze niet moet zoeken als ze eraf schieten maar die schiet evengoed los als er druk op komt. Ik ben wel positief over die beugels (omdat ik mijn beugelriem onder mijn zweetblad heb schieten de beugelriemen helemaal niet makkelijk los)

Tien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:27

smurf schreef:
ik heb er hele andere ervaringen mee, namelijk dat het elastiek niet los ging.
Ik ging er in galop af een aantal jaren geleden, had leren rijlaarzen aan met gladde zolen (zoals het "hoort") mijn voet bleef hangen, elastiek ging niet los en ik ben een heel eind meegesleurd. Het is al zeker 10 jaar geleden, maar ik heb er nog dagelijks "plezier"van..... voor mij geen beugels met elastieken meer, voor mij max. 10 minuten op een paard..... dankzij die beugels

Overigens reed ik toen op een jachtpaard met perfect onderhouden tuig en dus ook perfect onderhouden beugels.....

Gatver, ik heb er aan gedacht deze ook aan te schaffen, laat maar dus...

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 22:48

Lijkt mij inderdaad ook geen pretje. Maar aan de andere kant, van alle producten die er zijn bestaan hele goed en hele slechte ervaringen. Dus ik wacht nog wel even wat af..

Natrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:56

Heb daar ook wel mee gereden. Geen last gehad van dat ze er ongewenst af schoten of iets in die richting. Ben er ook nog nooit mee gevallen of blijven haken dus heb geen idee of ze op de juiste manier werken.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:12

hallo

ik heb veiligheids beugels bij de galopshop weg ( online )

ik vind ze echt helemaal top.

ik wil niet meer zonder het beweegt lekker met je voet mee en het springe gaat er super mee.

ik heb alleen maar goede ervaringen er mee gehad

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:22

Ik heb ze ook en ben er erg blij mee . Ik vind ze fijner dan mijn andere gewone beugels(heb meerdere pony's, meerdere zadels en niet overal veiligheids beugels aan hangen.

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:23

Heb toevallig pas veiligheidsbeugels gekocht, maar heb me eerst laten informeren over wat er zoal is en ook werkt.

Die met elastiek vertrouw ik niet, ik geloof nooit dat die los schieten als ik de bevestiging ervan goed bekijk.
De beugels die openklappen zijn, volgens zeggen, zelfs gevaarlijk. Stel dat je met paard en al onderuit gaat en die opengeklapte punt komt in de flank van het dier........
Of je krijgt een geweldige boksessie om je oren, beugel schiet open, jij zoekt de beugel weer op en drukt per ongeluk die punt in zijn buik, zeker weten dat je vliegles krijgt.
Die safestyle lijkt me helemaal top.
Ik heb zelf voor de Sprenger beugels gekozen die 4 kanten op kunnen buigen, als je blijft hangen, klapt de beugel om zodat je er alsnog uitschiet. Niet goedkoop, maar wat is nou 125 euro als je "veilig" van je paard valt?
Het schoeisel schijnt ook belangrijk te zijn, gladde leren laarzen met dito zolen zou het veiligst moeten zijn, maar ik heb al eens mensen ondersteboven aan hun paard zien hangen met leren laarzen.
Ik heb wel eens een standje gekregen omdat ik Ariat all terrain rijd, schijnt niet zo veilig te zijn...

Verder heb ik nog geen ervaring met vallen met deze beugels, het is niet echt mijn hobby om te vallen en het is gelukkig alweer heel lang geleden dat ik voor het laatst onvrijwillig het zadel verliet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:26

Ik heb er juist hele fijne ervaringen meer, rijd er denk ik nu 1 jaar mee nooit gevallen eigenlijk en stieken noiit losgegaan. een tijdje gelijden ging ik een bosrit maken en ben er toen afgedonderd en aan een kant (godzijdank) het stiekje losgeknapt! ben er zeer tevreden over..
heb alleen nu een probleem aangzien onze ruiterzaak die stieken niet meer verkoopt. Rijd nu met ijslandse beugels maar die vind ik eigenlijk niets..

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:22

Ik heb ook van die beugels en ze werken prima. Ik vind ze net zo lekker rijden als gewone beugels. Laatst viel mijn man van zijn paard en die bleef met zijn voet in de beugel hangen. Het elastiek ging direct los en mijn man viel op de grond. Prima systeem dus.

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:43

Ik zweer bij de safestyle beugels

et deze Afbeelding heb ik juist erg slechte ervaringen
Als je dan toch geld uit geeft voor goede beugels zou ik gewoon iets langer doorsparen

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 12:51

Dat is waar. De planning voor nieuwe beugels is ook pas na mijn nieuwe zadel, dus even sparen kan ook nog!

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:10

Ik reed vroeger ook met van die beugels met elastiekjes. Sprongen niet zomaar los maar wel als ik eraf viel en mn voet zat nog in de beugel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:14

Citaat:
Stel dat je met paard en al onderuit gaat en die opengeklapte punt komt in de flank van het dier........
Of je krijgt een geweldige boksessie om je oren, beugel schiet open, jij zoekt de beugel weer op en drukt per ongeluk die punt in zijn buik, zeker weten dat je vliegles krijgt

me bokken kunnen de quick outs nooit opengaan
je staat immers om dat zooltje wat ook omhoog/open gaat

en hij klapt ook weer makkelijk dicht
die punt erin krijgen, dan moet het wel heel erg raar gaan

Nee, nog geen nadelige gevolgens ondervonden en gezien

zou ze zo weer kopen

en ze zien er ook nog eens fatsoenlijk uit
veel van die andere vind ik maar lelijk