Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Branca schreef:Vergis je niet in het reizen. Als ik naar de plaats van bestemming ga in Engeland, ben ik net zoveel tijd kwijt als reizen naar Oostenrijk.
Vanuit hier (Eindhoven) naar Calais (kortste overtocht qua boot) is 320 km.. zo'n 3 uur rijden. Dan zeker een half uur tevoren daar zijn.
Dan 1 uur en kwartier varen (als het normaal gaat), tel daar minstens een kwartier voor en na, dus 75 min + 30 min, zeg 2 uur.
Van jou uit is het iets langer qua km's, maar met trailer qua tijd ook.
Dus tot Engeland ben ik al 5 uur aan het reizen (als meezit).
En dan begin je aan je reis in Engeland. Afhankelijk waar je heen gaat heb je 1 snelweg..of niet.
Voor een paar maanden zou ik het niet doen.
, maar heb het niet geplaatst. Omdat je me voor was
Maar ben wel het helemaal met je eens.

tamtam schreef:Haha, ik was inderdaad van plan gewoon de boot in hoek van holland te pakken.
Ben het overigens met je eens ikke dat ik wel op een mooie locatie wil zitten en een stal natuurlijk ook vindbaar, bereikbaar vanuit mijn stulje daar en betaalbaar moet zijn.
Morgen heb ik een gesprek op de uni over de mogelijkheden. Pas als ik meer weet ga ik een besluit nemen.
ikke schreef:Jemig, wat doen jullie moeilijk zeg. TS woont in Utrecht. Dan heb je dus echt niks te zoeken in Calais, tenzij je echt in het zuiden wilt zijn; maar als je al voorbij southamton wilt zijn, kun je al beter via Hoek
Branca schreef:ikke schreef:Jemig, wat doen jullie moeilijk zeg. TS woont in Utrecht. Dan heb je dus echt niks te zoeken in Calais, tenzij je echt in het zuiden wilt zijn; maar als je al voorbij southamton wilt zijn, kun je al beter via Hoek
Doen helemaal niet moeilijk! Misschien jij wel...
Via Calais heb je de kortste vaarroute naar Engeland.
Als je vanuit Hoek van Holland gaat, zit je het langste op de boot. Dat is ook overwegen waard...
En inderdaad..ligt er ook aan waar je heen moet.
Het is het een of het ander...uren op de boot (ernstig afhankelijk van weersomstandigheden) of uren in de auto (eigen baas).
Dat laatst vind ik knap: als je voorbij Southhampton wilt zijn... Dan moet je juist via Frankrijk..
Kan trouwens ook nog via Oostende varen..

ikke schreef:Jemig, wat doen jullie moeilijk zeg. TS woont in Utrecht. Dan heb je dus echt niks te zoeken in Calais, tenzij je echt in het zuiden wilt zijn; maar als je al voorbij southamton wilt zijn, kun je al beter via Hoek