na een jaar weer paardrijden...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Thortana

na een jaar weer paardrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 10:24

Hej Bokkers,

Na een jaar EIIIIIINDELIJK weer op een paardenrug stappen
morgen ist zover er is een manege overgenomen in de buurt waar privelessen worden gegeven met een paar van hun goeie paarden en dat ga ik dus elke dinsdag avond nu doen

Heeft iemand ervaring met na een jaar niks doen weer paardrijden? ben je t verleert? is het vreemd?

En dan nog ene probleem ik heb leren laarzen, maar omdat ik niet meer zo intensief gesport heb , zijn mijn kuiten dikker en bennik ban gdat ik dr minder goed inkom.... heeft iemand tips??? om het makkelijker te maken??

Volgends mij is de spierpijn nog t ergste maar voor de rest benk blij weer een paard te zien

Tips en story's allemaal welkom

kus renee

Iris82

Re: na een jaar weer paardrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:29

Nou ik kan uit ervaring spreken.
Vond het allemaal erg meevallen ondanks dat ik toen al een paar jaar niet meer gereden had. Je pakt het snel op.
Spierpijn had ik wel: aan de binnenkant van mn bovenbenen.

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 10:33

Iris82 schreef:
Spierpijn had ik wel: aan de binnenkant van mn bovenbenen.

dat is denkik t enigste waark tegenop zie hahaha!! maja hoort erbij enk denk dat die strakke laarzen ook wennen is

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:36

De eerste keer dat ik weer opstapte na 13! jaar kon ik 3 weken niet lopen van de spierpijn
Voor de rest heb je het zo weer te pakken, het gevoel.

En wat de laarzen betreft. Er is niets zo oncomfortabel als laarzen die niet passen. Dus als het echt niet meer wil, ook niet met behulp van pantykous of plastic zakje, dan zou ik maar overgaan op chaps totdat ze misschien ooit weer passen.

Veel plezier in ieder geval!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:35

Ik had 8 jaar niet meer gereden toen ik weer een lesje nam bij een manege. Ik was echt kapot,maar op zich ging het rijden wel.Wel erge spierpijn. veel plezier iig,groetjes eline

puccalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:49

Na 3 of 4 jaar niet meer gereden te hebben mocht ik een aantal weken geleden op mijn stageadres voor het eerst weer eens op een 4 jarige Friese merrie stappen. Dat was wel weer even wennen, maar de 2e of de 3e keer ging eigenlijk al wel weer heel goed, maar heb wel een aantal dagen flink spierpijn gehad. De merrie is inmiddels verkocht en toen hadden ze nog een 3 jarige Friese hengst waar ik ook al een keer op heb gezeten. Gelijk alle 3 de gangen even uitgetest, dus eerst even een tijdje stappen, daarna voorzichtig draven en uiteindelijk ook nog een galopje gedaan.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:15

Ik ben ook een paar keer een paar jaar gestopt. De hulpen verleer je eigenlijk nooit, het doseren/aanvoelen wel, maar dat komt heel snel terug.

Alleen loop je de eerste dagen erna wel een beetje raar...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:17

Ik had ruim 6 jaar niet meer gereden toen ik weer op een paard stapte. Ik was het niet verleerd, maar moest wel weer de feeling terugkrijgen. Wat er bij mij ook was, was dat ik mij moest leren ontspannen o.a. omdat ik er dus destijds genadeloos was afgeklapt met een fikse rugblessure tot gevolg.
Ben nu een jaartje verder en het gaat steeds beter, ook omdat ik over het algemeen paarden rij waarvan ik vrij goed opaan kan.

Thortana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 12:11

mooi heb echt zin in vanavond!!! ben benieuwt
en ik heb mn laarzen gepast.. de rechtse kan wel alleen de linkse zit eeeeerug krap, en chaps hebbik nie ... wat nu:P

Bar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:17

Kun je niet van iemand chaps lenen? En anders toch maar de laarzen aan. Zonder laarzen of chaps rijdt ook niet echt fijn vind ik.

Veel plezier vanavond.

Thortana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 12:32

Bar schreef:
Kun je niet van iemand chaps lenen? En anders toch maar de laarzen aan. Zonder laarzen of chaps rijdt ook niet echt fijn vind ik.

Veel plezier vanavond.
\

al geprobeert... maar helaas....
ik denk dak toch maar pijn ga lijden, kmoet toch OOOIT er weer in passen:P
zonder laarzen vink zo ie zo al irritant rijden laat staan zonder chaps, maja ga t zo nog eeeeen keer proberen

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:35

Hihi de pest is dat je het niet echt verleert, en dus verder gaat waar je gestopt bent en daar kunnen je spieren wel eens heul anders over denken

Ik ben ook een tijd gestopt, toen ging ik weer rijden...... en wilde gelijk hoppahaa het paard aan het werk (ik moet wel zeggen dat ik de finetuning wel een beetje kwijt was) en ik het echt twee weken niet kunnen lopen na een kwartier rijden

Thortana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 12:37

zallik het zeggen tegen die mensen dattik al een jaar nie heb gereden:P of zullen ze denken van wooow die kan nie rijden haha?
ennuh hoe zit het met het opstappen:P volgends mij ben ik super stijf

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:39

ik zou het wel even melden ja

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:39

Hehe, alvast veel succes met je spieren de komende dagen! Ik had ook drie jaar niet gereden toen ik weer begon. Het viel me heel erg mee wat ik allemaal nog kon! Alleen de spierpijn viel heel erg tegen. Ik kon trouwens ook niet meer in mijn laarzen, maar daar kwam ik pas op stal achter.

Thortana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 12:40

ohhhh nu hebbik een stomme vraag.... maar bent echt vergeten, lichtrijden is opt buitenbeen of binnenbeen:P ooohh ik ben echt slecht nu zeg hahaha , en met proberen aan de teugel rijden enzo volgends mij benk da wel kwijt maja:P

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:43

buitenbeen

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:44

Niet teveel druk maken om dit soort dingen, dat komt vanzelf weer naar boven als je erop zit! Je moet er vooral van genieten!

Thortana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 12:48

das waar:) ..... thx lieve bokkers
kben blij dak na zo'n vervelend jaar... weer lekker kan genieten van mijn grootste hobby:)

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:06

OOoh renee ik ben soooooow blij dat je eindelijk weer happy bent!!
Echt hoor mijn dag kan niet meer stuk... Echt super leuk dat je weer gaat rijden! Ik hoor het morgen allemaal wel... maak je niet zo druk joh om die kleine dingetjes, dat komt vanzelf allemaal weer boven echt waar en anders kom je maar ff op Jambo rijden .
Veeeeeeeeeeeeeeeel plezier

miepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:17

Ik kon na een stop van 2 jaar, en een lesje van een half uur twee dagen niet meer zitten van de spierpijn. Zo te horen is dat gemeengoed, dus bereid je maar voor... Magnesiumpillen halen en een grote pot tijgerbalsem dus!

En inderdaad wist ik wel wat ik wilde doen, maar mijn spieren waren zó veel slapper geworden dat ze gewoon niet meer deden wat ik wilde! Rare gewaarwording was dat!

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:31

Wat een leuk vooruitzicht zeg!
Fijn voor je joh!
Ik ben ook eens een aantal jaar gestopt met rijden, en toen ik weer op een paard klom was mijn eerste gedachte: wat zit ik los!
Ik miste iets om me aan vast te houden
Iets zoals het stuur van een fiets zegmaar.
Ik vond dat ik aan de voorkant érg 'los' zat!
Was na enkele minuten wel over hoor!
Veel plezier vanavond!

Arwennn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:33

ik heb ook na 1 jaar weer paardgereden (dat is ondertussen alweer 5 jaar geleden maar oke ) en ik was het nog helemaal niet verleerd! Maar echt vet gaaf voor je! Super veel plezier

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:44

Ik weet niet of je al weg bent, maar neem voor de zekerheid toch schoenen mee om te rijden. Mijn ene laars was nl. ook te krap bij de kuit. En dan krijg je echt ontzettende kramp met lichtrijden! Verder veel plezier vanavond.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:48

Veel plezier enne verslag doen he!!