Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ikke schreef:Kom eens langs en we lossen het op. We hebben hier wel een paar honden in de aanbieding die GRAAAAAG op commando achter je paard aanwillen. Daarbij een volstrekt hond-proof paard om je te assisteren, zodat het allemaal goed afloopt.
Nog een algemene tip: Honden zijn om achterna te zitten met je paard. Daar zijn ze speciaal voor op deze aardbol geplaatst
Citaat:[Ibbel schreef]
zodra er een hond achter je aan dreigt te gaan: omkeren en met je paard achter de hond aan. Binnen de kortste keren heeft je paard het spelletje ook door, en gaat er lol in hebben.
Papaya schreef:ikke schreef:Kom eens langs en we lossen het op. We hebben hier wel een paar honden in de aanbieding die GRAAAAAG op commando achter je paard aanwillen. Daarbij een volstrekt hond-proof paard om je te assisteren, zodat het allemaal goed afloopt.
Nog een algemene tip: Honden zijn om achterna te zitten met je paard. Daar zijn ze speciaal voor op deze aardbol geplaatst
Dat lijkt mij een goed aanbod om zo te oefenen als de honden op commando komen en gaan. Geeft de mogelijkheid om er zelf ook vertrouwd mee te raken. Op onze pensionstal hebben we een paar honden die graag spelen - niet op commando (...) - en langzamerhand vertrekken de paarden geen spier meer en ik merk dat het mezelf ook vertrouwen gegeven heeft.Citaat:[Ibbel schreef]
zodra er een hond achter je aan dreigt te gaan: omkeren en met je paard achter de hond aan. Binnen de kortste keren heeft je paard het spelletje ook door, en gaat er lol in hebben.
Hihi, lijkt me gaaf om eens te proberen. Ik blijf altijd stoer doorrijden bij een buitenrit maar mijn hartslag verhoogt wel omdat ik niet weet wat een 'vreemde' hond doet en ik 'duim' wel eens dat hij niet zal bijten. Ik wil wel eens zien wat er gebeurt als ik me omdraai. Mijn paard houdt wel van een spelletje en mij lijkt het ook leuk.
P.S. werkt het spel bij alle soorten honden? Ik denk even aan bijv. rotweilers, argentijnse vechthonden, pittbulls. De meeste honden blaffen en bijten niet en dan is het de kunst om met de schrik om te gaan. Maar met sommige rassen neig ik wat oplettend en voorzichtig te zijn vanwege de vasthoudendheid van de scherpe tanden.
Maarja die honden moeten natuurlijk ook niet gewond raken...Anouar15 schreef:Ik heb al een paar keer gehad dat er een hele groep om ons heen liep (van de plaatselijke uitlaatservice) die kleintjes lopen tussen z'n benen en de grote vallen ons aan alle kanten aan.
Daar wordt ik echt niet blij van.
Anouar15 schreef:Als dat goed gaat ga ik draven en blijf ik draven als er mensen aan komen.

.