Warme schoenen gezocht.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Warme schoenen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 15:54

Ik heb altijd last van koude voeten en mijn mountainhorse stalschoenen waren vanmorgen net kleine koelkastjes aan mijn voeten.
Ik zal dus aan nieuwe warmere schoenen moeten.

Welke raden jullie aan? Ik zoek schoenen met een goed profiel waar ik dus ook een stukje mee kan lopen, maar ook mee kan rijden.
Ze moeten goed ademend zijn, maar vooral heel erg warm.

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:01

Welke maat heb je? Ik heb nog wel mooie warme aigles staan, nieuw en met mooi profiel

Marsu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 16:06

Mt 39

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:36

Jammer, die ik hier heb staan is 39-40. en valt meer 40 dan 39. Maar die zijn super warm. Aigle heeft meer lekkere warme schoenen, met teddyvoering en goed rubberen profiel. Misschien is dat merk iets voor je?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:40

Welke stalschoenen van Mountain Horse heb je?

Ik krijg snel koude voeten. Ik heb de Rimfrost Paddock van MH en het moet wel heel koud zijn, willen mijn voeten daarin bevriezen. Ze hebben een aardig dikke zool en een inlegzooltje van 'bont'.

Mijn legerkisten blijken trouwens ook flink warm te zijn. Ik heb er het afgelopen weekend aardig lang mee door de sneeuw gelopen en ik kreeg geen koude voeten. Ik ken zelfs een koukleum die met dit weer met blote voeten in kisten loopt en nergens last van heeft.

Marsu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 16:58

Even opgezocht. Volgens mij de protective rider, alleen die van mij hebben een geruite binnenvoering.

Marsu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 17:10

MH rimfrost dus. Ik heb hier dr martens staan, ook een soort legerkistjes maar die zijn eigenlijk even koud als mijn stalschoenen.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 17:30

Dr. Martens zijn absoluut niet te vergelijken met echte legerkistjes, zeker niet wat warmte betreft.

Marsu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 08:20

Zijn die kistjes niet heel erg breed?

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 08:38

kisten! ik zweer erbij, heb net nieuwe gekocht, je hebt verschillende breedte maten!

Eilandje

Re: Warme schoenen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 08:59

Ik heb sinds kort de Mountain Horse Rimfrost schoenen en volgens mij is het gewoon onmogelijk daarin koude voeten te hebben Een heel verschil met mijn Dr Martens, de schoenen die ik voordien in de winter aanhad. Er zit een heerlijk zacht bontzooltje in en ze zijn waterdicht (heb ik getest door de tuinslang er op te zetten ). Ze zijn alleen uit een soort kunststof ipv leder dus ik hoop dat ze het niet te snel begeven.

Ze hebben wel nogal een dikke zool, ik moest mijn stijgbeugels een gaatje langer maken

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:31

Marsu schreef:
Zijn die kistjes niet heel erg breed?

Valt erg mee.

Sterker nog: ik heb Flexride-beugels met kooi en daar pas ik met mijn Rimfrosts net niet in. Of ja, wel erin, maar dan zitten ze vast. Met mijn kistjes is het geen probleem: daar heb ik aan alle kanten ruim voldoende ruimte over.

In gewone beugels maat 12 passen die Rimfrosts ook prima. Mijn smallere beugels maat 11 zijn voor mijn Rimfrosts te smal. Met kistjes pas ik in alle beugels die ik heb.

Ik heb overigens maat 39.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:34

Eilandje schreef:
Ze zijn alleen uit een soort kunststof ipv leder dus ik hoop dat ze het niet te snel begeven.

Ze hebben wel nogal een dikke zool, ik moest mijn stijgbeugels een gaatje langer maken

Dat laatste ken ik ook.

En dat kunststof is op zich vrij degelijk. Ik heb met mijn eerste paar Rimfrosts vier winters gedaan. In de derde winter ging het kunststof wat barsten vertonen in het buigpunt op de neus. In de vierde winter brak het door, maar toen was ik ook echt toe aan nieuwe. Mijn tweede paar heb ik nu voor het tweede jaar en die zijn nog zo goed als nieuw. Ik draag ze ook in de zomer veel, ik rijd er fijn mee en ik heb nooit zo'n last van (te) warme voeten).

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:35

MH Rimfrost!!!alleen 1 minpuntje na een tijdje gaan die schoenen piepen als je loopt heeeeeeel irritant!daarom draag ik ze ook nooit meer!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:46

Mijn ouders hebben een dumpstore. mijn moeder kwam laatst thuis met een paar laarzen van een of andere leverancier. Ze zien er uit als rubbere rijlaarzen (met flink profiel) al is het rubber echt wat soepeler. Van binnen zit een soort viltlaag en in de voet ook nog een thermolaag, ze houden je voeten dan ook warm tot -25. Door de rubber buitenkant kun je ook lekker door de plassen baggeren, maar toch ademen de laarzen door het soort rubber. 2 nadelen; die dingen zien er niet uit (echt lompe regenlaarzen) en ze zijn vrij duur €80,- (en dan weet ik niet eens of dat de inkoopsprijs of de verkoopprijs is in winkels...) Maar, ze zijn dus wel echt ideaal! Ze lijken mij alleen niet erg lekker rijden

Marsu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 12:46

Ik ga dan volgend weekend maar even naar kisten en mh rimfrost kijken. Qua prijs maakt dat niet zo veel verschil zag ik.
Bedankt voor alle reacties.

Wat voor sokken dragen jullie er trouwens in. Van die stapp en burlington kousen komen er bij mij niet in. Dus als jullie andere goede sokken weten. Laat het horen.

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:03

Marsu schreef:
Ik ga dan volgend weekend maar even naar kisten en mh rimfrost kijken. Qua prijs maakt dat niet zo veel verschil zag ik.
Bedankt voor alle reacties.

Wat voor sokken dragen jullie er trouwens in. Van die stapp en burlington kousen komen er bij mij niet in. Dus als jullie andere goede sokken weten. Laat het horen.

Wandelsokken uit een buitensportzaak en als het echt koud is ski-sokken van de Hema

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:10

je kan ook met inlegzolen werken
de paardedrogist verkoopt de solar:
Deze inlegzolen hebben de ideale combinatie voor voeten die extra steun nodig hebben. De zolen hebben een anatomisch gevormd voetbed met spreidvoetpelotte, hielpolster en een zuiver wollen bovenlaag voor warmte-isolering.

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:11

en teenwarmers :
Deze teenwarmers zijn zogenaamde "warmte stickers" die u met het zelfklevende materiaal onder uw sok aanbrengt. Zodra u de teenwarmers uit de verpakking haalt worden ze geactiveerd. De teenwarmers werken het beste als u ze aanbrengt als uw voeten nog warm zijn. De stickers geven gemiddeld 5 uur warme voeten. Voor mensen met wintertenen zijn de teenwarmers helaas geen oplossing.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:13

Marsu schreef:

Ik zweer bij Stapp, maar met die tip maak ik je dus niet blij.

Mocht het het ruitjespatroon zijn dat je tegenstaat: Stapp heeft ook sokken in effen kleuren.

Ik draag eigenlijk geen 'speciale' sokken in mijn schoenen. Thermosokken hebben bij mij nooit gewerkt, ik draag standaard twee paar 'gewone' sokken: sokken van de markt onderop en daaroverheen dus paardrijsokken.

Marsu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 13:29

helaas is het niet het ruitje wat me tegenstaat, maar mijn klapkuiten. Ze passen wel, maar van doorbloeding is met die kousen helaas geen sprake meer. En in combinatie met een jodhpurbroek zijn ze ook niet echt een succes.

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:54

Kisten zijn er in breedte maten, ik heb maatje S en het gaat prima. Je moet wel ff wennen met rijden in het begin vond ik het helemaal niks, maar als ze soepeler en ingelopen zijn is het goed te doen en warm inderdaad. Daarnaast heb ik nu bij Divoza termolaarzen gekocht, maatje tegroot voor dubbel paar sokken ook daarin heb ik wonder boven wonder geen kouwe voeten!

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:15

Nou in de divoza's thermolaarzen had ik ALTIJD koude voeten...nu heb ik een paar Ariat Arctic Zip's besteld die toch goed zijn.
Ze waren incl. verzenden vanuit USA maar 120 euro (in tegenstelling tot nederland waar ze 150 euro kosten...)

Marsu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 14:52

Thermolaarzen vind ik ook niet zo prettig. Probeer de modder daar maar eens af te krijgen. Ze waren bij mij ook heel gauw lek.

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:15

Lek waren ze bij mij ook vrij snel, en dan vooral bij de hiel, dan stroomt al het water lekker naar binnen...