Alsnog verkopen???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tamaletty

Alsnog verkopen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 22:31

Hallo bokkers,

Ik zit met een dilemma.
Morgen gaat me paardje weg. Nou alles verder met vervoer geregeld, smst vandaag de nieuwe eigenaar, van ja ik betaal morgen de ene helft, en over zes weken de andere helft, want dat staat in het contract.
Dus ik terug gestuurd, nou ik heb nog niks getekend, en weet niet waarom je in twee keer zou betalen.
Belde ze me later op, dat er in de wet staat dat als je een paard koopt, als je binnen zes weken gebreken tegen komt je verhaal kan halen, en je geld terug kan vragen van de vorige eigenaar. Dus ik van ja oke dat snap ik wel, maar dan kan je toch ook alles in 1x betalen.
Belt ze me later weer terug (ze moest ff overleggen met haar vader) dat ze toch in 2x betaald, maar ik weet niet of ik dat wel zo fijn idee vind. Het staat dan wel in haar contract dat ze de andere helft over zes weken betalen, maar toch.

Ik hoop dat jullie het nog een beetje begrijpen, maar wat moet ik hier nou mee???

Ik hoop op hulp.

Groetjes Tamara

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:33

hmm ik zou alles in een kee rwillen hebben... Daarlijk verk_t ze je beest en dan zit jij er mee als je um weer terug krijgt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:33

ik begrijp wat je bedoelt.. maar eerlijk gezegd zou ik dan toch niet het paardje meegeven...

Askim

Re: Alsnog verkopen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:35

ja dat is wel heel moeilijk omdat zo te doen!
ik zou het persoonlijk niet doen.
maar misschien kan je een adres krijgen van hun en het paard en iets van hun dat je weet dat ze over 6 weken weer terug komen.
maar het is ook weer zo raar om een paspoort te vragen??
vind het heel moeilijk!
veel succes!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:37

Dat verhaal van de verborgen gebreken is zelfs een half jaar!

Maar ik zou er echt niet mee akkoord gaan als ze in 2 delen betalen.
Mij te link!
Zometeen zijn ze ineens van de aardbodem verdwenen oid.
Nee hoor,in 1 keer en anders niet.

Wees voorzichtig!!!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:37

Wij hebben dat met ons paard ook gedaan (in termijnen betaalt). We hebben daarvoor zelf een contract opgesteld. Het vraagt natuurlijk vertrouwen van de verkopende partij. Maar we kenden de fokker en hij weet waar we wonen. Dus dat scheelt denk ik ook wel.

Maar mocht je het doen, zet het zwart op wit!! (op papier dus, met handtekeningen)

themi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:38

Niet doen, ze maken nu al te veel aanspraak op het teruggeef recht.Als of voor hun die kans groot is.Hun paard mee, dan alles betalen.Anders moet jij om je geld gaan zeuren terwijl je geen paard meer hebt.

tamaletty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 22:40

Nou ze wonen gelukkig maar 15 kilometer verderop, dus dat scheelt wel een hele hoop. Maar toch zit het me niet lekker. En ook dat ze dat pas een dag van te voren tegen me zeggen. Want ik neem aan dat ze dat vast al eerder bedacht hadden.
Me vriend zegt dat ik een kopie van hun legetimatie moet vragen morgen, voor als ze niet betalen.

Of als ze me paard naar de knoppen helpen, want dat kan natuurlijk ook nog, dat vlak voor de zes weken en een af geracht paard terug krijg

Nou heb morgen nog de hele dag om er over na te denken, en praat er morgen ook nog even uitgebreid met ze over, voordat ik haar weg breng. Desnoods komt ze maar die zes weken naar mijn stal toe, dan merkt ze daar wel of het klikt of niet.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Tamara

saskia23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:56

Ik heb mijn paard ook in 2en betaald, de ene helft toen ik hem ophaalde en de andere helft toen hij werd goedgekeurd. Dit is overigens wel netjes van tevoren afgesproken en in een contract opgemaakt.
Zoals deze mensen het doen vind ik het niet netjes, ik zou ook zeker mijn paard zo niet meegeven.

tamaletty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 23:01

Ze is al goedgekeurd, dus daar ligt het niet aan, en dat zelf door hun eigen dierenarts. Maar ze ga het er morgen met me ouders erbij even goed me die mensen over hebben, misschien komen we er wel uit.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 23:11

ik zou het echt niet doen, ik heb problemen gehad met iemand die op afbetaling een paard van ons had gekocht. Contract, kopien, handtekeningen en al er is altijd wel een manier om dwars te liggen.
Bovendien is die 6 weken geen proefperiode, en dat lijken zij nu wel te denken. Als jij je paard niet op proef hebt gegeven, denken zij er zo mee weg te komen, zo werkt het niet!
en wat betreft "staat in et contract en is de wet geregeld" moeten die mensen toch echt beter in de wetboeken kijken als ze die al hebben.

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 23:34

Ik zou het niet doen! Volledig betalen of geen paard.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 00:24

Ik zou op deze manier de koop niet doorzetten.

Als het paard niet in orde zou zijn krijgen ze gewoon in 1 keer hun aankoopbedrag terug.
Of het paard in 2 delen te betalen is zou dan afgesproken moeten zijn door beide partijen en niet alleen even beslist moeten worden door de koper.

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 00:26

Absoluut niet doen.
Ze maken nu al te veel aanspraak op dat recht.
Hele bedrag en dan pas een paard.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:31

Ik zou het ook niet doen.

Stel dat er wat met je paard gebeurt??
Wie betaald dat??
En wie weet wat ze allemaal met je paard gaan doen??

Nee meid, als die mensen nu al zo wantrouwig zijn, zou ik mijn paard niet eens aan ze willen verkopen!

Sterkte met je besluit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:34

Niet doen

als het allemaal van te voren besproken is, is het heel wat anders
Nu zou zou ik zeggen bekijk het maar.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:38

Ik zou het ook niet doen.
En al helemaal niet omdat ze er op de dag voor de verkoop mee komt aanzetten.
Je weet maar nooit wat ze van plan is. Ik zou zeggen; in 1x betalen of anders niet..

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:48

Nee ik zou het ook niet doen. Ze hadden dat van te voren in overleg kunnen doen....

Tip, waar het eigenlijk te laat voor is. Een kennis van mij verkoop vaak paarden. Zij flimt de paarden onder het rijden, tijdens het poetsen en het stalgedrag vast leggen. Paarden worden klinisch en rontgolochisch gekeurd, en zij weet dat ze goed zijn. Ze werkt altijd met contracten.... Zij is dan wel semi prof maar goed daar gaat het onder de particulieren ook wel naar toe......

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:24

Ik zou uitkijken met de termijnen... ook al heb je er recht op, van een kale kip valt niks te plukken

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:31

Als het je niet lekker zit, niet doen! Er is altijd een kans dat het misgaat. En dan komen ze er heus mee weg... Zit jij met de gebakken peren.

Roihi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:33

ik zou het ook niet doen, veel te link.
als het op geld aankomt zijn mensen rare beestjes, voor je het weet zit je in de problemen wanneer je de rest van je centen niet te zien krijgt.

Zoals Iranda ook al zegt, als het je niet lekker zit moet je het echt niet doen. Je gaat er spijt van krijgen als je het wel doet.
volg je gevoelens.

groetjes

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:34

Ik zou het niet doen! Een paard gaat bij ons pas het erf af als hij volledig betaald is!

Ik vind de tip van Ludora overigens wel een goede (tenzij ze daarna gaan beweren dat het paard gedrogeerd was tijdens het filmen. )

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:39

Ja je kan het natuurlijk nooit helemaal dichtzetten op die manier, maar ze laat klanten teken voor het zien van de film en het ervaren van het dier tijdens normale omgang. Zij is al te vaak bedrogen uitgekomen en doet dit nu op aanraden van een bevriende advocaat. Sinds ze dit doet is er niemand meer komen zeiken over een paard dat niet goed zou zijn. (als ze niet goed zijn verkoopt ze ze niet aan particulieren)

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:41

Nehoor, je geeft toch ook niet de helft van het paard mee?
Ookal heb je alles zwart op wit, het zou nog een slepende zaak kunnen worden om dan geld terug te krijgen. Het is ook niet netjes om op het laatste moment daarover te beginnen, dan heb je bijna geen kans meer om erover na te denken!
En de wet blijft ook als ze het hele bedrag betalen dus dat is flauwe kul!

Nick_C

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:48

Misschien kun je advies inwinnen bij een juridisch steunpunt?